"Alegerea neinspirata a gumelor ne-a costat victoria" a spus Dan Gartofan
Written by RallyZone   

Echipajul brasovean Dan Girtofan/Mita Lazarescu (Subaru N15), a incheiat pe ultima treapa a podiumului Tess Rally, prima etapa a Campionatului National de Raliuri Dunlop 2011. Giri si Mita puteau sa obtina chiar si victoria in raliul de casa, dar vremea le-a jucat feste si o alegere gresita a pneurilor pe unele probe speciale i-a facut sa se multumeasca doar cu locul 3, dupa invingatorul Valentin Porcisteanu si dupa Bogdan Marisca. Nu stiu ce sa spun, daca sunt multumit sau nemultumit cu acest loc 3. Acum depinde din ce perspectiva privim lucrurile. E un loc pe podium, e bine pentru ca sunt puncte importante pentru campionat. Am inceput cu dreptul, de fapt cu semidreptul daca as putea spune asa. Pot sa zic ca suntem multumiti de podium, dar nu si de greselile pe care le-am facut in timpul raliului si aici ma refer la alegerea neinspirata  a pneurilor. Am pierdut raliul pe alegerea gresita a gumelor”, a spus Dan Girtofan.

gartofan1Giri a facut o analiza amanuntita evolutiei de-alungul celor doua zile de la Tess Rally. Raliul a inceput in prima zi cu o superspeciala,  unde pot sa spun ca am avut o evolutie buna, nu am pierdut asa mult timp, a fost un ecart de doar 3 secunde fata de primul clasat. Publicul a fost foarte numeros si asta m-a bucurat foarte mult”, a povestit Dan Girtofan, care a continuat apoi : A doua zi nu a inceput bine, nu ar fi trebuit sa punem cauciucuri de ploaie pe Paraul Rece, desi era umed, pentru ca am pierdut destul timp. Aceleasi cauciucuri insa s-au comportat bine pe a doua proba a zilei, care a fost mai murdara, drept dovada ca am castigat speciala.  Apoi, am primit informatia ca in partea de sus a probei Babarunca, la grantia dintre judetele Brasov si Prahova, ninge si am decis sa mergem cu pneuri de zapada. Din nou am fost neinspirat, pentru ca pe partea de start era uscat asfaltul si nu am avut aderenta aproape deloc, am alunecat foarte tare. In partea a doua a probei a fost ceva mai bine, pentru ca drumul era acoperit de o mazga si cauciucurile s-au comportat asa cum trebuie. Din pacate, pierdusem iarasi o gramada de timp in raport cu Vali Porcisteanu. Au urmat apoi doua ore de regrupare crunte, cu perioade cand era ba ploiae, ba ceata, ba soare, care ne-au facut sa nu stim ce fel de gume sa punem pentru proba de intoarcere. Pana la urma am plecat tot cu pneuri de ploaie, care au mers ok pana la iesirea din padure, dupa care, pe ultimi 5-6 kilometri, s-au supraincalzit din cauza ca asfaltul era uscat si ne-au facut iar sa pierdem mult timp. Nici pe ultimele speciale nu am fost mai inspirati, alegand sa mergem cu gume intermediare, crezand ca va ploua, dar nu s-a intamplat asta si am avut o aderenta foarte scazuta, care ne-a plasat in final pe locul 3 la general. Speram insa sa ne luam revansa la urmatorul raliu”.

Dan Girtofan si Mita Lazarescu tin sa adreseze multumiri speciale partenerului principal, Alexandrion Grup Romania, dar si sponsorilor Mobil 1 prin Lubexpert Romania, BKP, Aro Palace, www.prorallyperformance.ro, www.bursacamerehotel.ro si www.bursabileteavion.ro, fara de care nu ar fi putut fi la start in sezonul 2011.

Urmatoarea etapa a CNR Dunlop 2011 este Raliul Muresului, programat la Tg. Mures, pe 6 si 7 mai.