Comunicate
Tempesta vicecampion
Written by RallyZone   
tempestaEchipajul Napoca Rally Team Tempesta/Dorin Pulpea a urcat pe a doua treapta a podiumului ultimei etape a Campionatului National de Raliuri “Dunlop”, Raliul Argesului EUROMALL. Cele opt puncte obtinute in etapa de la Pitesti ii propulseaza pe cei doi pe pozitia secunda a clasamentului general la finalul sezonului 2009.

Tempesta declara inaintea raliului Argesului ca va ataca inca din prima proba si va incerca sa mentina un ritm ridicat pe percursul intregii competitii. A inceput in forta si, dupa prima speciala era la mai putin de o secunda in spatele lui Jarkko Miettinen, obtine apoi cel mai bun timp al probei secunde, dar pierde 10 secunde pe a treia speciala, acesta fiind si ecartul fata de lider la finalul buclei. Pe a doua trecere pe cele trei speciale scenariul se repeta aproape identic: Tempesta castiga probele Stalpeni si Pitigaia (PS4 si PS 5), dar pierde  din nou 5 secunde si jumatate pe PS 6, Huluba, o proba cu putine viraje, in care pilotul Napoca Rally Team este penalizat de viteza maxima dezvoltata de Peugeot-ul S2000, sensibil mai mica fata de cea a Mitsubishi-ului pilotat de Jarkko Miettinen. Proba super-speciala care a incheiat ziua de sambata a insemnat un nou time-scratch pentru Tempesta, care incheie prima zi a raliului pe locul al doilea, la 9 secunde de finlandez.

Pe prima proba a zilei de duminica Miettinen face o pana de cauciuc in timp ce Tempesta obtine o noua victorie de speciala, instalandu-se in fotoliul de lider. Pe PS 9 pilotul Napoca Rally Team reuseste al doilea timp, dar pierde mult din avansul pe care il avea in fata finlandezului, iar pe ultima speciala a buclei, Slanic, cea mai lunga si mai dura proba a Raliului Argesului, o pana de cauciuc il face pe Tempesta sa piarda mai bine de un minut si zece secunde, indepartandu-l, definitiv, de victorie.  Din acel moment, pilotul Napoca Rally Team decide sa isi conserve pozitia si parcurge fara riscuri cele trei probe speciale ramase pana la final.

“Sunt bucuros ca am tinut ritmul aproape toata cursa, stiam dinainte ca este un raliu “de pene”. Jarkko a facut o pana pe proba scurta, eu am avut mai mult ghinion si am facut-o pe cea lunga. Lupta sportiva, foarte frumoasa, s-a incheiat astfel dupa prima trecere pe proba Slanic, cea mai lunga speciala a raliului. Apoi am mers la conservare pentru ca locul doi ne era suficient pentru titlul de vicecampioni. Pana atunci cred ca am tinut foarte bine ritmul lui Jarkko Miettinen, chiar daca probele cu noroi nu sunt foarte potrivite pentru Peugeotul nostru S 2000, care nu are diferential central. Jarkko m-a impresionat si de acesta data cu evolutia sa, timpul obtinut pe a doua speciala a zilei secunde a fost  de-a dreptul de pe alta planeta. Una peste alta suntem multumiti, am ramas totusi cu un gust amar dupa ce s-a intamplat pe ultima speciala”, a declarat Tempesta la finalul competitiei.

Un incident ciudat, l-a facut pe pilotul Napoca Rally Team sa ajunga cu masina avariata in ultimul parc service. Pe ultima proba, pe un pod de beton, Tempesta loveste in plin un bolovan imens aflat pe mijlocul drumului, intr-un loc in care nu putea ajunge in mod natural. Incidentul putea duce la abandonul lui Jarkko Miettinen sau a lui Tempesta, dar putea provoca chiar si o accidentare urata. “Ce s-a intamplat  pe ultima proba nu are nicio explicatie. Putea sa moara Jarkko, puteam sa mor eu, nu inteleg ce s-a intamplat acolo. Pe un pod era un bolovan foarte, foarte mare, care nu era acolo la prima trecere si nu avea cum sa ajunga singur acolo.  Jarkko l-a prins ceva mai aproape de inceputul podului, a sarit peste el, dar l-a atins si  l-a mutat ceva mai in fata. Eu nu l-am mai putut ocoli si l-am luat in plin povesteste Tempesta.

Dupa ultima etapa a editiei 2009 a Campionatului National de Raliuri “Dunlop”, liderul Napoca Rally Team se declara in buna masura multumit, chiar daca nu a reusit sa-si indeplineasca obiectivul auto-impus la startul sezonului : titlul de campion national absolut. “A fost totusi un sezon bun, suntem vicecampioni, am castigat Cupa Europei de Est, asa incat putem spune ca suntem multumiti, chiar daca obiectivul nu a fost acesta, ci titlul de campion. Insa doar unul castiga….A fost o lupta intre 5 piloti care au mers in acest sezon foarte tare, la fel cum au mers si aici la Raliul Argesului. Anul viitor sper sa avem o lupta la fel de frumoasa, dar sa reusim mai mult”, a incheiat Tempesta.

R Promotion

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it

 

 
Cupa Dacia - Raliul Argesului Euromall
Written by RallyZone   
Din 35 de echipaje care au luat startul in ultima etapa a CNR- Dunlop , 7 au folosit material de concurs Dacia- si astfel au punctat in Cupa Dacia- singura Cupa monomarca din raliurile romanesti. Programat in doua reprize raliul Argesului s-a dorit a fi un spectacol de “ la revedere “ pina la primavara si a oferit portii generoase de adrenalina atiti pilotilor cit si spectatorilor prezenti in numar mare la competitia auto.
Probele primei zile au pus la incercare piloti si masini, traseul fiind destul de alunecos si glisant. A treia trecere nu a fost o proba foarte agreata de piloti pentru ca se prezenta a fi una extrem de rapida , iar aici diferenta o faceau masinile si caii putere si mai putin abiliatile de pilotaj si coordonarea pilot-copilot.
Asa cum era de asteptat surprizele nu au incetat sa apara. Inca de pe PS 1 opriri pe proba, pene de cauciuc, iesiri in décor nesemnificative, secunde pretioase pierdute ca urmare a unor manevre prea ferme si neadaptate la traseu.
In Cupa Dacia raliul a inceput cu o surpriza . Brasoveanul Viorel Ivan -revenit in raliuri dupa 6 etape de absenta -a mers tare pe o Dacie de generatie mai veche si a cistigat cu 7 secunde in fata lui Ladislau Szekely.
Pe PS 2 Ladislau Szekely a aratat ca vrea sa-si respecte blazonul de “bronz” in Clasamentul general al Cupei Dacia si a cistigat in fata lui Viorel Ivan cu aproape 3 secunde. Pe 3 a sosit Mihai Lacatus care parea ca nu isi regaseste ritmul obisnuit de concurs.
Cea mai rapida proba a revenit din nou lui Viorel Ivan care nu si-a menajat “batrinica” si a cistigat cu aproape 4 secunde in fata lui Ladislau Szekely. Pe locul trei a venit Marius Ispas care a avut o secunda mai putin decit Mihai Lacatus, cu o evolutie neconvingatoare.
Dupa prima bucla si o regrupare de 45 de minute Marius Ispas si-a trecut in cont prima victorie pe proba speciala in fata lui Viorel Ivan. Ladislau Szekely a avut problem tehnice si a ajuns tirziu la controlul orar la aproape 7 minute dupa Mihai Lacatus si el cu problem la acest raliu.
Dupa ce in proba anterioara a luat “lanterna rosie” Loti Szekely a demonstrat ca nici problemele tehnice nu-l pot impiedica sa-si arate calitatile de pilot . PS 5 a fost cistigata de pilotul devean la aproape 2 secunde in fata revelatiei Viorel Ivan.
Ultima proba PS 6 inainte de parcul de service si superspeciala din Pitesti a fost din nou cistigata de Loti Szekely diferenta fiind infima in fata lui Viorel Ivan. Surprinzator de modesta evolutia lui Mihai Lacatus.
Pe proba spectacol , proba pentru public a Raliului Arges cel mai bun a fost Viorel Ivan. Aratind ca aparenta unei masini mai putin performante nu se potriveste cu idea de pilotaj Ivan a cistigat cu aproape 3 secunde in fata lui Mihai Lacatus, acesta fiind in usoara revenire , dar neconcludenta prin prisma valorii aratate anterior. Prima parte a raliului Argesului e incheiata de toate cele 7 echipaje inscrise in Cupa Dacia, la superspeciala masinile produse la Mioveni lasind in urma nu mai putin de 5 (cinci ) masini Mitsubishi EVO 9 !!!!
Ziua a doua a Raliului Argesului a inceput cu o proba extrem de alunecoasa , dificila si cu multe capcane . Din nefericire pentru unul dintre protagonistii Cupei Dacia- Viorel Ivan, raliul Argesului a avut doar o prima parte reusita, nemaifiind prezent la startul zilei a doua. PS 8 a revenit la mare lupta lui Ladislau Szekely , mai bun cu aproape 6 secunde decit Mihai Lacatus.
A noua proba PS 9 a insemnat revenirea la parametri normali a lui Mihai Lacatus. Pe o proba extrem de rapida si periculoasa Lacatus a mers la limita si a cistigat cu 7 secuinde in fata “ gentleman driver-ului” Bogdan Usurelu . Szekely a venit pe 3 stiindu-se ca deveanul are un stil mai precaut pe probele de viteza si riscante
Proba a zecea a fost una extrem de filtranta pentru masini si piloti. Au fost multe “ victime” provocate de traseul extreme de dur si casant care a facut ravagii in pneurile masinilor de concurs. La virful clasamentului general au fost multe pene cu consecinte mari in clasamentul final. La Cupa Dacia PS 10 a fost proba de “ la revedere” pentru Loti Szekely , care paraseste competitia. Proba a fost cistigata de Mihai Lacatus care se indrepta spre o noua victorie finala de etapa.
Plecat-au sapte de la start , la proba 11 mai erau patru. Marius Ispas a parasit si el competitia. Proba a fost cistigata din nou de Mihai Lacatus.
Penultima proba speciala mai produce o premiera: Bogdan Usurelu cel care merge in echipaj cu francezul Marc Esnault isi trece in cont prima victorie din cariera pe o proba speciala. Mihai Lacatus nu a mai fortat si a mers pentru a-si apara avantajul si pentru a nu abandona.
Ultima proba, ultimii 21 de km ai sezonului , proba cu numar superstitios. La Raliul Argesului finalul i-a apartinut lui Marius Tanase . In asemenea conditii dintre cei care au terminat toti pot fi multumiti . Lacatus a cistigat etapa, Tanase si Usurelu au simtit pentru prima data gustul victoriei pe o proba speciala, Grigore a cistigat in urma timpilor acumulati etapa finala.

Concluziile sezonului

Cupa Dacia a fost cistigata in 2009 mult mai clar decit o arata clasamentul de echipajul clujean Vlad Cosma –Florin Dorca. Vicecampioni in 2008 cei doi tineri campioni absolute si la junior au confirmat in sezonul incheiat si si-au trecut in cont titlul de campioni absoluti la Cupa Dacia. Mai mult in ultimele doua etape, avind titlul in buzunar cei doi si-au permis sa treaca pe o masina mai puternica si sa anunte in sezonul viitor o lupta pe viata si pe moarte cu Edwin Keleti la grupa A ( campionul Cupei Dacia in 2008, Campion la Grupa A in 2009 ).
Argintul a revenit in acest sezon echipajului Mihai Lacatus- Andrei Pop care are meritul de a fi incercat sa-I ofere lui Cosma o replica puternica lui Cosma. Cu un buget relative scazut Lacatus si Pop merita felicitati pentru parcursul constant si pentru maniera sportiva in care s-au batut pentru fiecare secunda de proba speciala.
Pe locul al treilea metronomul competitiei echipajul devean Loti Szekely-Bianca Szekely cei care au participat la TOATE etapele si merita mentionat efortul lor financiar propriu care i-a tinut in competitia auto fara a beneficia de un buget impresionant.


Seven Media Productions
 
La un punct de titlu
Written by Berti Panaiot   

filip350La un punct de titluu
„Dinamobilul”a facut inca o cursa senzationala
Urmatoarea provocare: Sibiu Rally Show
u

Alex Filip si Bogdan Iancu au terminat sezonul 2009 cu cel mai bun rezultat din cariera in Campionatul National de Raliuri: locul 2 in clasamentul general al grupei A.

Apararea primei pozitii in clasamentul general, obiectivul cu care Alex Filip si Bogdan Iancu au inceput Raliul Argesului, a devenit o misiune extrem de dificila dupa pana de cauciuc de pe prima proba speciala a raliului. „Am pierdut 35 de secunde aici si din acel moment stiam ca nu mai avem nimic de pierdut. Am mers la limita pe urmatoarele probe si am reusit sa castigam speciala a treia fara probleme”, a spus Alex Filip, in primul parc de service al zilei.
Prima zi a Raliului Argesului s-a terminat insa prost pentru echipajul 79. In speciala a patra, o mica iesire in decor a dus la blocarea masinii intr-un sant si a ramas acolo exact un minut. Am reusit sa iesim de acolo cu ajutorul spectatorilor si vrem sa le multumim pentru acest lucru. Din pacate aceasta greseala a facut ca la finalul primei zile sa avem de recuperat 73 de secunde pe urmatoarele 6 probe speciale”, a spus Bogdan Iancu, copilotul echipajului 79.
In primele doua speciale din ziua a doua, cea mai lunga a raliului, Alex Filip au mai pierdut cateva secunde in duelul cu rivalul lor direct in lupta pentru titlu, dar la prima trecere pe speciala a 10-a au reusit sa recupereze 28 de secunde.Am mers tot timpul la limita si timpul obtinut pe cea mai lunga proba arata ca suntem un echipaj matur. La recunoasteri, am trecut doar de doua ori pe aceasta proba, pentru a proteja masina imprumutata de la Bogdan Nastase, si totusi am obtinut de fiecare data cel mai bun timp de la grupa A”, a spus Alex Filip.
Pana la finalul zilei a doua din Raliul Argersului, Alex Filip si Bogdan Iancu au recuperat aproape jumatate din diferenta de la finalul primei zile, dar nu au avut suficiente resurse pentru a ataca prima pozitie. „As vrea sa-i felicit pe campioni si sa le multumesc tuturor celor care au fost alaturi de noi in acest sezon. Desigur, mi-ar fi placut sa devenim campioni, insa daca ma gandesc ca la prima etapa din campionat, cea de la Brasov, nu am putut lua startul, iar pentru cea de-a doua am avut unda verde abia in ultimul moment, cred ca este un rezultat onorabil. A fost un sezon foarte greu din punct de vedere financiar si tocmai de aceea vreau sa le multumesc sponsorilor nostri care au fost alaturi de noi in acest sezon: Orange Romania, Citroen Romania, Michelin Romania, Computerland si Radcom, dar si partenerilor tehnici - Converse, Coza Advertising si Colina Motors”, a spus Alex Filip.
Urmatoarea provocare, pentru Alex Filip si Bogdan Iancu, este Sibiu Rally Show. La evenimentul programat pe data de 14 noiembrie va exista si o competitie speciala dedicata masinilor de grupa A. „Este pentru prima oara cand regulamentul permite inscrierea in competitie cu o masina de grupa A, iar Bogdan Iancu, copilotul meu, este acasa la Sibiu. Tocmai de aceea vom merge acolo sa facem spectacol”, a mai adaugat Alex Filip, dupa ultima etapa din Campionatul National de Raliuri Dunlop 2009.

In 2009, echipajul Alex Filip/Bogdan Iancu conteaza pe sprijinul partenerilor: Orange Romania, Citroën Romania, Michelin Romania, Computerland Romania, Radcom, Coza Advertising, Cefin, Converse si Colina Motors.

Berti Panaiot

 
Maxima concentrare pentru castigarea titlului la grupa A
Written by RallyZone   

edi keleti r3 spaniaEchipajul Edwin Keleti - Victor Ponta este decis sa atace titlul la grupa A în ultima etapa a Campionatului National de Raliuri Dunlop, editia 2009. Aflati la un punct distanta în clasamentul general de liderul grupei, cei doi sportivi sunt hotarîti sa lupte cu titlul pe masa într-o confruntare pe care o trateaza cu maxima concentrare.

Edwin Keleti e hotarît sa atace înca de la început dar stie ca un raliu se termina abia în parcul închis de final : "Mergem sa atacam titlul, dar suntem constienti ca nu va fi o cursa usoara asa ca o tratam foarte serios, la fel ca si celelalte etape din Campionat. Suntem concentrati, ne abtinem de la promisiuni pentru ca totul se joaca pîna în ultimul parc închis. Este bine ca nu avem o presiune asupra noastra în conditiile în care noi ne-am îndeplinit obiectivele propuse la început de sezon: o clasare pe podiumul grupei A si o prestatie onorabila în Campionatul Mondial. Raliul Argesului Euromall este nou pentru noi si sunt convins ca ne va solicita foarte mult, idee care nu ne displace. Speram ca suprafata de concurs sa nu fie foarte casanta, conditiile meteorologice sa fie si ele acceptabile, astfel încît echipajele sa-si poata arata valoarea si la final sa conteze pilotajul. Sunt sigur ca si Victor va fi la înaltime, mai ales dupa etapa de WRC din Spania de unde ne-am întors si mai sudati ca echipaj".
Victor Ponta isi doreste o confruntare directa în care sa conteze pilotajul: Sunt foarte bucuros pentru ca practic luptam cu titlul pe masa si nu depindem de alti factori. Îmi doresc sa avem un raliu lipsit de probleme tehnice atît în cazul nostru cît si în ceea ce-l priveste pe Alex Filip pentru ca la final diferenta sa fie facuta de pilotaj. Îmi doresc foarte mult victoria pentru ca m-ar bucura ca Edi sa cîstige si acest titlu dupa atîtia ani de curse. Suntem concentrati asupra etapei de final, dar deja ne gîndim la sezonul 2010."
Edwin Keleti si Victor Ponta participa la Raliul Argesului Eromall cu ajutorul partenerilor din acest sezon : Rin Grand Hotel Bucuresti, Renault Romania, TI Suerom-dealer Renault Cluj, Pirelli si Aauto Equip.

4media.ro
Bogdan Rosca

 
Misiune posibila
Written by RallyZone   
  1. „Dinamobilul” se bate pentru titlu
  2. Un punct avans in clasamentul general
  3. 13 probe speciale cu o lungime de 105 kilometri

Alex Filip si Bogdan Iancu au avut, pana acum, cel mai bun sezon din cariera. Obiectivul in ultima etapa din 2009, Raliul Argesului, este sa-si pastreze prima pozitie in clasamentul general al grupei A.

filip350387,65 kilometri, dintre care 105 kilometri impartiti in 13 probe speciale pe macadam, dintre care 6 probe distincte plus o super speciala. Acestea sunt principalele caracteristici ale Raliului Argesului, ultima etapa din Campionatul National de Raliuri, programat sambata si duminica pe specialele din judetul Arges. Alex Filip si Bogdan Iancu, lideri in clasamentul general al grupei A cu un avans de un punct, au un singur obiectiv: titlul national. „Sunt sigur ca va fi o cursa frumoasa la Pitesti. Este un raliu cu o miza mare si multa presiune, adica exact genul de raliu care imi place. Avem un avans de un punct si chiar daca lupta este inegala, tinand cont de diferenta dintre masina noastra si cea a principalului nostru rival, ne vom lupta pentru fiecare zecime se secunda”, a spus Alex Filip, inaintea ultimei etape din acest sezon.

Probele speciale din Raliul Argesului sunt noi in proportie de 85 %, fata de editiile anterioare, ceea ce face ca recunoasterile de dinaintea cursei sa joace un rol extrem de important. „In primul rand vreau sa-i multumim pilotului Bogdan Nastase care ne-a pus la dispozitie masina de concurs pentru recunoasteri, iar in al doilea rand nu pot sa nu remarc duritatea unor probe. Nu va fi un raliu usor, iar dictarea va fi decisiva in ceea ce priveste ritmul. Sper ca totul sa fie bine din acest punct de vedere si sa incepem in forta inca din prima proba speciala”, a spus Bogdan Iancu, copilotul echipajului 79, dupa prima zi de recunoasteri.

Pentru Alex Filip si Bogdan Iancu cele doua zile de raliu inseamna doua zile de „maximum attack”. Initial, echipajul 79 ar fi vrut sa concureze, in Raliul Argesului, cu un model Citroen C2 R2 Max inchiriat de la Philippe Bugalski. „ In urma discutiilor cu Bugalski, mentorul meu, am hotarat totusi sa luam startul cu vechea noastra masina. Sunt insa increzator ca ne putem apara avansul de un punct din clasamentul general”, a adaugat Alex Filip.

Raliul Argesuluii va incepe sambata, 31 octombrie, la ora 11:00. In prima zi sunt programate  sapte probe speciale, urmand ca duminica, 01 noiembrie, incepand cu ora 08:00 sa se desfasoare celelalte sase probe speciale.

In 2009, echipajul Alex Filip/Bogdan Iancu conteaza pe sprijinul partenerilor: Orange Romania, Citroën Romania, Michelin, Computerland, Coza Advertising, Cefin, Converse si Colina Motors.

Clasament general – grupa A (dupa Raliul Aradului 2009): 1. Alex Filip, 45 p, 2. Edwin Keleti, 44 puncte, 3. Ernest Mullner 37 p, 4. Nistor Duval 23 p, 5. Alexandru Mitroi, 17 p, 6. Lucian Garbacea jr 15 p, 7. Bogdan Barbu 14 p, 8. Daniel Ungur, 12 p, 9. Ciprian Savu, 9 p, 10. Calin Bucur, 8 p, 11. Cristian Enache 8 p, 12. Lucian Garbacea 5 p, 13. Cristian Stefan Szabo, 4 p, 14. Lucian Sauciuc, 3 p, 15. Andrei Cascaval, 3 p, 16. Adrian Dragan 2 p, 17. Szabo Csongor 1 p.

Clasament general – grupa A (dupa Raliul Tara Barsei 2009): 1. Alex Filip, 39 p, 2. Edwin Keleti, 34 puncte, 3. Ernest Mullner 32 p, 4. Nistor Duval 23 p, 5. Alexandru Mitroi, 17 p, 6. Lucian Garbacea jr 15 p, 7. Bogdan Barbu 14 p, 8. Ciprian Savu, 9 p, 9. Calin Bucur, 8 p, 10. Cristian Enache 8 p, 11. Lucian Garbacea 5 p, 12. Cristian Stefan Szabo, 4 p, 13. Daniel Ungur, 4 p, 14. Lucian Sauciuc, 3 p, 15. Andrei Cascaval, 3 p, 16. Adrian Dragan 2 p, 17. Szabo Csongor 1 p.

 

 
<< Start < Prev 11 12 13 14 15 Next > End >>

Page 12 of 15