RALIUL ARGESULUI EUROMALL - INSCRIERI |
Written by RallyZone
|
La mai putin de trei zile pana la startul ultimei etape de campionat, lista participantilor la Raliul Argesului Euromall, este deja completa.
Daca nu apar surprize cauzate de retragere sau inscriere”pe ultima suta de metri” se poate vorbi la ora actuala de 41 de participanti, concurenti nationali si oaspeti din afara.
Pana acum s-au inscris 24 de echipaje la grupa N, 10 la grupa H si 7 la grupa A.
Pentru prima data participant la un raliu desfasurat pe teritoriul Romaniei, este echipajul din Ungaria, Krupp Zoltan – Becze Zoltan, echipaj care va concura pe un Evo 9 la grupa H.
Pana in present, in palmaresul lor au inscris date deloc de neglijat: campioni nationali, de doua ori vicecampioni nationali, locul II la Gravel Cup,campioni de doua ori la VMax Cup,locul IV de doua ori la Rally E.C. sunt tot atatea rezultate care ii recomanda. Asa cum au declarat organizatorii, pregatirile sunt pe ultima suta de metri. Se revad probele stabilite,probe care se anunta destul de dificile. Detaliile tehnice sunt puse deja la punct. Presa este deasemenea foarte interesata de eveniment, acreditarile din partea ziaristilor de specialitate,sosite deja de astazi tradeaza interesul si nerabdarea cu care este asteptat evenimentul..
Vom reveni cu amanunte in cursul serii, odata ce lista de participare se va finaliza.
Ofiter de presa
Adriana Aldea |
Pilotul Daniel Onoriu vorbeste deschis |
Written by Simona Chitac
|
In aceasta seara, invitatul lui Dan Capatos la emisiunea Un show pacatos este campionul national Daniel Onoriu.
Daniel va vorbi despre viata sa agitata de sportiv si despre cum se poate ajunge campion national de viteza in coasta, dupa ce viteza l-a tintuit la pat in coma. Imaginile socante de pe patul de spital vor fi discutate in aceasta seara.
Cei care i-au fost alaturi in acele momente groaznice, au facut un film emotionant. Il veti putea vedea vizionand emisiunea. Intre timp, cititi despre ultima etapa de viteza in coasta a acestui an si despre copilotul de top, Dan Capatos, in paginile ziarului Cancan de astazi, in materialul: Viteza poate ucide!
Emisiunea "Un show pacatos" este difuzata in aceasta seara pe postul Antena 1, incepand cu ora 23.45.
{youtube}RYJ9OY1N1nI{/youtube}
Cu drag, Simona Chitac |
Written by RallyZone
|
De ce participi la ACR si nu la FRAS?
Fiind pasionat de automobilism sportiv de mult timp am decis sa dau curs acestei pasiuni si am cautat cea mai accesibila, ca sa nu spun ieftina, metoda de a intra in lumea raliurilor. Am intrebat prieteni in stanga si in dreapta si am inteles ca VTM-ul la ACR e pentru mine. Am vorbit cu cativa prieteni care concurau de mai mult timp la ACR si ei m-au indrumat spre prima etapa. Marturisesc ca pana anul asta nu stiam prea multe despre FRAS, dar ce am auzit si aud in continuare nu suna prea incurajator.
Cum ti s-au parut etapele de la straja?
Vremea a fost extraordinara, desi avand in vedere ca am rulat pe anvelope de strada, cred ca as fi preferat sa fie mai rece sau usor ud, pentru ca odata ce s-a incalzit asfaltul cei cu slick-uri au fost net avantajati. Organizarea a fost buna, desi s-a simtit uneori lipsa de personal din organizare. Sunt la a doua etapa de VTM si pentru prima oara la Straja, dar mi-a placut, simt ca m-am descurcat bine. Am venit cu dorinta sa nu termin ultimul si am luat un podium, deci a fost o cursa reusita.
Ai avut ceva probeleme cu masina?
Probleme… da. Stiam ca motorul meu sufera de lipsa de ungere pe virajele stranse, insa nu am considerat ca e o prioritate sa rezolv aceasta problema si prin urmare pe prima mansa de concurs din etapa 6 am simtit ca pierd putere, iar cand am ajuns sus batea o biela si nu mai aveam compresie pe un cilindru. Asta a rezultat intr-un timp cu 6 secunde mai slab decat cel din calificari si abandon. Peste iarna motorul va necesita o reconditionare completa.
Ce ai de gand sa faci cu masina pe viitor?
Totul depinde de bugetul de care voi dispune. Primul pas e evident refacerea motorului, eventual cu niste componente mai de performanta, desi motorul avea suficienta putere sa fie competitiv in forma in care era, iar al doilea pas slick-uri. Dupa asta un autoblocant, putina usurare si in rest chestii de estetica. Daca bugetul va fi mai generos voi cumpara o masina gata preparata de afara, iar asta o las prietenei mele, care e si ea la randul ei pasionata si i-ar placea sa concureze.
Ce planuri de viitor ai?
Planul este unul singur, o masina fiabila si competitiv, in ordinea asta ca prioritate si sa particip la cat mai multe etape anul viitor.
Vrei sa urmezi o cariera de pilot de raliu sau doar hobby?
Ma indoiesc ca o cariera de pilot imi poate asigura un trai decent sau un viitor sigur, deci va trebui ca pilotajul sa ramana la statutul de hobby.
Te gandesti la anu sa participi cu o alta masina?
Imi place 205-ul, e o masina in care nu mi-e frica sa fac orice si iarta foarte multe. Eventual as trece cu o clasa mai jos pentru ca un motor mai slab trage mai mult de pilot si as putea sa imi perfectionez stilul de pilotaj, insa cel mai probabil voi concura pe aceeasi masina sau una foarte similara.
Sponsori ai sau faci pe bani tai totul?
Sunt singurul meu sponsor. Marea majoritate a banilor mei se duc pe aceasta pasiune, dar dupa cum spunea un coleg pilot, decat sa-i arunc in cluburi si baruri mai bine pe ceva care-mi ofera atatea satisfactii si trairi intense. Nu regret ca am investit cat am investiti in masina si nu vad faptul ca mi-a cedat motorul ca o tragedie, e un lucru normal in viata oricarui pilot. Sper doar sa fiu sanatos sa imi pot alimenta pasiunea si sa pot concura si pe viitor.
|
Written by RallyZone
|
26 octombrie 2009 - Dupa desfasurarea recenta a Congresului Mondial FIA de la Paris, Automobil Clubul Roman informeaza sportivii si organizatorii competitiilor de raliuri si viteza pe traseu montan, ca negocierile incepute cu FRAS pentru gasirea unei solutii prin care sportul automobilistic din ramurile respective sa progreseze in Romania din pacate au esuat.
La data de 24 septembrie 2009, din initiativa conducerii ACR s-a organizat o intalnire cu conducerea FRAS, la sediul acesteia. La respectiva intalnire conducerea FRAS a informat ca doreste recunoasterea de catre FIA a competitiilor auto desfasurate in Romania si a solicitat ca sportivii sa poata participa la concursuri internationale. Cu toate acestea, mentionam ca de cativa ani, tot mai multi sportivi romani au participat cu licente internationale eliberate de ASN-FIA, la competitii externe.
Conducerea ACR a fost de acord cu aceasta doleanta exprimata si s-a convenit ca pentru rezolvarea situatiei existente in sportul auto, sa se recurga la delegarea selectiva a Puterii Sportive, catre FRAS, in conformitate cu Statutul FIA. De asemenea s-a convenit ca in urmatoarele 2 zile departamentele tehnice ale celor 2 institutii sa puna la punct un Protocol prin care Automobil Clubul Roman, in calitate de Autoritate Sportiva Nationala, sa delege selectiv Puterea Sportiva catre FRAS.
Conducerea FRAS a tergiversat insa, pana la data de 14 octombrie 2009, incheierea acestui Protocol. In aceste conditii, Automobil Clubul Roman, fiind obligat sa respecte unele termene impuse de catre FIA, a transmis Acordul sau pentru delegarea selectiva a Puterii Sportive catre FRAS pentru cele 2 discipline (raliuri si viteza in coasta) care s-au desfasurat de catre FRAS in anul 2009 si in plus pentru competitii off road.
In loc sa solicite ACR o discutie lamuritoare cu privire la acordul transmis FIA privind disponibilitatea de delegare selectiva a Puterii Sportive, conducerea FRAS a recurs la o procedura inadmisibila in relatiile de colaborare parteneriala convenite si au transmis o scrisoare separata, direct la FIA, in care, pe langa faptul ca au dezinformat federatia internationala, au cautat un motiv de refuz privind acordarea delegarii Puterii Sportive.
Fata de aceasta situatie, creata de noua pozitie a conducerii FRAS, FIA a anuntat ca nu mai ia in considerare acordul ACR pentru delegarea selectiva a Puterii Sportive catre FRAS.
Conducerea ACR isi manifesta regretul pentru faptul ca la conducerea FRAS exista in continuare un limbaj duplicitar, pastrand in continuare o pozitie ambigua care greveaza interesele sportivilor si organizatorilor de competitii, din pacate ei fiind cei care au pierdut prin nefinalizarea aceastei actiuni initiata de ACR cu cele mai bune intentii.
Automobil Clubul Roman in calitate de Autoritate Sportiva Nationala, declara ca ramane in continuare deschis la discutii constructive atat cu sportivii cat si cu organizatorii de competitii pentru a se gasi o solutie favorabila acestora, dar numai in conformitate cu prevederile Codului Sportiv International si Statutului FIA.
sursa: site-ul acr
|
SCAUNUL OMP – LIDERUL MAGAZINULUI DE SENZA?II |
Written by RallyZone
|
tfhg
|
|