Interviu Dinu Dumitrascu
Written by RallyZone   

4RallyZone: Ce parere ai despre cearta Acr-Fras?

 

Dinu Dumitrascu: Cu ani in urma, atunci cand a aparut FRAS, am fost foarte entuziast. La fel ca toti iubitorii motorsportului romanesc visam la o crestere rapida si intensa a calitatii curselor. Cred totusi, ca indiferent de motivatia unor oameni din conducerea federatie este foarte greu sa schimbi fundamental un sistem. Conflictul efectiv, FRAS-ACR, la nivelul la care alerg eu, nu ma afecteaza in mod direct. Din pacate pentru pilotii de top a reprezentat un mare obstacol in cariera. Sper ca in acest intersezon castigatorul sa fie motorsportul romanesc (nu miciile orgolii si interese personale), iar din 2010 sa alergam sub patronajul unei federatii unite, afiliate FIA.

 

RallyZone: Cu ce masina participi? Ce caracteristici are? Ii performanta? Ti-ai dorii altceva?

 

Dinu Dumitrascu: Am participat doar cu masini inchiriate. Au fost mai multe, dar modelul cel mai frecvent folosit de mine a fost Dacia Logan, in specificatia de Cupa. Datele tehnice ale acestei masini, cred ca sunt deja cunoscute, de toata lumea care are tangente cu raliurile.

 

RallyZone: Ce planuri de viitor ai?

 

Dinu Dumitrascu: Pentru mine sezonul 2009 s-a terminat; nu voi participa la Raliul Argesului in acest week-end. Imi ramane doar sa ma gandesc la 2010. Va trebui sa decid bine daca voi continua cu masini inchiriate sau imi voi achizitiona propria masina de curse (cel mai probabil un Logan de cupa). Din cauza profesie mele – medic chirurg- imi este imposibil sa particip la un sezon complet. As fi mult prea mult timp plecat din clinica, deci voi alerga doar la unele etape de raliu si coasta. Sunt sigur ca impreuna cu copilotul meu, Radu Popovici, vom face o figura frumoasa si vom invata tot mai mult din ceea ce inseamna pilotajul. Vreau sa le multumesc inca o data, prietenilor mei, Vlad Cosma si Mihai Lacatus pentru sfaturile utile!

 

RallyZone: Cum comentezi ca in al II-lea an consecutiv campion national absolut la grupa N este un strain?

 

Dinu Dumitrascu: Putea foarte bine sa fie si un roman. Pilotii romani au facut si ei o figura foarte frumoasa in 2009! Nu?

 

111111RallyZone: Unde ai participat pana acum? Ceva premii?

 

Dinu Dumitrascu: Anul acesta am alergat cu mult mai putin decat in 2008 din cauza bugetului “de criza”. La etapele de coasta timpii si rezultatele au fost foarte bune si multumitoare. La raliu mai avem de invatat. Spre bucuria mea si a lui Radu, s-au strans deja ceva cupe in vitrina!

 

RallyZone: Cum ti s-a parut acest an competitional? Fie el CNR fie VTM.

 

Dinu Dumitrascu: Mi-au placut ambele campionate din ambele posturi: si cea de pilot si cea de spectator. Sigur, pot da vina pe criza aceasta, tare la moda, ca nu au fost mai multe echipaje, dar si asa, repet, mie mi-a placut. Parerea mea este ca nivelul pilotilor creste constant de la un an la altul fie, ca e vorba de podiumul la general sau de pilotii “gentlemen drivers” care se dau doar din pasiune. In campionatul de coasta, o surpiza placuta cred ca o reprezinta timpii foarte buni ai unui monopost. Incepe sa semene cu ce se intampla afara!

 

RallyZone: Ce pronosticuri dai pentru campionul de la N de la anu?

 

Dinu Dumitrascu: Chiar daca cu 2-3 ani in urma, am fost “campion” la pronosticurile de pe forumul unui alt site de motrosport romanesc, sincer nu am nici o idee cine va castiga batalia la anul! Sunt vreo 5-8 piloti capabili sa devin campioni. Cred ca la final cele mai multe puncte le va avea pilotul cu bugetul cel mai bun alocat prepararii masinii sau cel care va fi ocolit de ghinion.

 

RallyZone: Ce parere ai ca in ultima etapa din acest an batalia la grupa A se duce intre Edwin Keleti si Alex Filip. Anul trecut batalia s-a dus intre Edwin Keleti si Vlad Cosma iar castigatorul a fost Keleti. Sa se repete istoria? Sa isi spuna experianta cuvantul?

 

Dinu Dumitrascu: Da, intradevar, Keleti si Cosma se reintalnesc din nou, dar la alta grupa, chiar daca cu masini diferite. Voi urmarii cu interes si atentie “duelul” celor doi. In ceea ce priveste titlul de la A, este o situatie oarecum asemanatoare cu ce a fost in mondial, la ultima etapa: Loeb vs Hirvonene. Cine castiga raliul, castiga campionatul! Dar nici aici nu as indrazni sa dau un pronostic. Mai multa sare si piper ar putea adauga luptei pentru titlul cei doi nou veniti, Vlad Cosma si Danny Ungur, care se pot intercala intre Keleti si Filip. Bafta tuturor! Sa castige cel mai bun!

 

RallyZone: Cum vezi tu automobilismul in viitor?

 

5Dinu Dumitrascu: In viitorul apropiat sau in viitorul indepartat? Ecologistii  pun tot mai multa presiune asupra industriei auto si asta se va resimti si in motorsport. Cred ca in 20-30 de ani, cursele vor fi foarte diferite de ceea ce stim noi acum. Iar in viiotrul apropiat: vreau sa ma vad pe mine la cat mai multe starturi si tot atatea finishuri (rade).

 

RallyZone: Povesteste-mi o intamplare hazlie de cand participi la curse?

 

Dinu Dumitrascu: S-au strans ceva povesti hazli in ultimii doi ani! Uite una, de exemplu, din Raliul Clujului 2008: Alergam cu un Ford, cam obosit. Dupa PS1, Tarnita, in CO-ul de sosire am ramas far nici o picatura de apa in racire. La noi aveam doar o sticla de Borsec carbogazoasa si Red Bull. Am ales deci, sa turnam apa minerala in motor. La sosirea de pe PS2, verificam din nou apa: spre disperarea noastra nu mai era de loc. Si nici noi nu mai aveam apa minerala in masina! Ne-am oprtit super stresati la restaurantul de pe malul lacului Belis. Radu a ramas la masina iar eu, cu casca pe cap si combinezonul ignifug am intrat in fuga in restaurant. Era acolo o petrecere, posibil sa fi fost un botez, cu enorm de multa lume la mese. In fuga, dinspre usa spre bar, am strigat cu toata puterea: “Dati-mi doua ape!!!”, iar chiar atunci era pauza dintre doua melodii. Toti s-au oprit din mancat si s-au uitat la mine ca la o ciudatenie. Cred ca si acum, comesenii, cand se intalnesc la o bere isi amintesc de “nebunul” ala, imbracat ca de Halloween, care dorea sa cumpere, stresat pana la culme, apa. Am cumparat doua ape plate, la suprapret, evident (cred si-au dat seama usor de disperarea mea), am plecat spre PS3, am schimbat vitezele la turatii mai mici pentru a menaja motorul, si in final, cu noroc, am terminat si pe podium la clasa noastra!