Interviu Claudiu Rusu
Written by RallyZone   

rusu350RallyZone: Cum ti s-a parut anul 2009?

Claudiu Rusu: Un an competitional care a inceput mult prea  tarziu si s-a terminat prea repede. Vorbesc de competitiile ACR. La modul general a fost un an care a inceput, ca de fiecare data, cu sperante pt toti cei implicati in automobilismul sportiv romanesc dar care se termina, mai mult ca niciodata cu frustrari si neimpliniri pentru multi. Competitii putine, piloti consacrati care  au privit de pe margine, altii care chiar  au ramas din cauza datoriilor fara masini,  aceleasi dispute intre ACR si FRAS,  Romania a ramas fara circuitul de Grand Prix de la Bucuresti, s a m d ... un an automobilistic romanesc slab.

RallyZone: Ce pararea ai de raspunsul dat de FRAS legat de ajutorul oferit de ACR?

Claudiu Rusu: Cunosc doar comunicatul ACR nu si cel al FRAS care nu a aparut, asa cum ar fi fost normal. Oricum ca sa ma pronunt trebuie sa cunosc punctele de vedere ale ambelor parti.

RallyZone: Ce parere ai de FRAS?

Claudiu Rusu: Sunt dezamagit. Mi-am pus sperante in noua conducere cu atat mai mult cu cat presedintele FRAS dl Mazilu  a fost un foarte bun pilot si are o vasta cultura automobilistica.

Dezamagit pentru ca institutional nu se face  nimic pentru dezvoltarea acestui sport. Nu este o strategie coerenta de dezvoltare, de atragere de noi piloti, de promovare a talentelor romanesti, de incurajare a tinerilor debutanti.  Pilotii nu sunt valorizati,  nu exista mediatizare. Nu exista implicare la nivel de Federatie.

Intreb de ce sta Claudiu David pe margine, de ce nu e sprijinit sa-si valorifice experienta din WRC.   De ce Vlad Cosma a fost intors de la un Raliu din Ucraina pentru nu stiu ce taxa inventata la vama fara ca nimeni sa ia o pozitie oficiala. De ce FRAS da amenda de 1500 Euro unui pilot debutant. De ce nu s-a implicat in pastrarea circuitului GP la Bucuresti. De ce regulamentele sunt in continuare interpretabile,  avem in continare arbitri neinstruiti,     comunicatiile nu merg pe probe....

RallyZone: Ce faci la anu?Cu ce masina?

Claudiu Rusu: Tot cu al meu Clio RS de Gr N.

speedzoom _p2RallyZone: Prezinta-mi un pic masina .

Claudiu Rusu: Are motor aspirat de 2000 cmc, 170 CP, e de gr N deci fara modificari la motor. Masina e pregatita integral  pentru  raliu suspensie Proflex, ramforsari corescpunzatoare, stingatoare automate etc. In lipsa banilor ma dau cu ea la VTM desi masina e echipata pt raliu. Puterea masinii am masurat-o la SpdZoom din Cluj Napoca.

RallyZone: Cum vezi viitorul auto roman?

Claudiu Rusu: Eu sunt o fire optimista si sper ca pana la urma conducatorii ACR si FRAS cu inteligenta si intelepciune vor stii sa duca  automobilismul spotiv romanesc acolo unde ii este locul. Sunt foarte multe de facut si in loc sa ne apucam de treaba,  ne pierdem in polemici sterile  in timp ce vecinii nostrii ne-au  luat-o demult inainte. Si rezultatele se vad.

RallyZone: Ai avut sponsor in 2009 ?

Claudiu Rusu: Da, am avut si le sunt recunoscator. Consiliul Judetean Mures, o firma privata si inca 2-3  prieteni care inca ma mai sprijina  sa pot participa la cate o etapa de VTM.

RallyZone: Esti in tratiative cu ceva sponsor pentru 2010?

Claudiu Rusu: Cu cersitul de bani din stanga si din dreapta e clar ca nu merge.  Pentru 2010 am sa incerc o alta abordare,  mai profesionista. Deja sunt in discutii cu un  agent de imagine prin care  sper sa dezvolt  relatii de parteneriat cu 2-3 firme serioase.

RallyZone: Ce locuri ai obtinut?

Claudiu Rusu: Fiecare proba terminata e un castig. Fiecare timp imbunatatit este un titlu de Campion obtinut in fata ta in primul rand.

rusu2350RallyZone: Ce parere ai despre noul campion al Romaniei? Pentru al-II-lea an consecutiv campion la N este un strain.

Claudiu Rusu: Te referi cu siguranta la CNR.

Trebuie subliniat aici ca primele 3 locuri sunt ocupate de straini, atat la N cat si la General. I-am vazut atat pe probele de macadam cat si de asfalt. Sunt magnifici toti 3. Nu mai este doar pasiune este deja  stiinta, e profesionalism.   Imi pare rau de ghinioanele lui Vali Porcisteanu, si de problemele lui Marisca. M-as fi bucurat sa-i incurce putin. Era cat pe ce...

Noi putem avea pareri destule insa ce conteaza e atitudinea  si deciziile FRAS si ACR pentru ca e cazul sa se  gandeasca serios la ce se intampla cu nivelul campionatelor noastre, incepand de la Rallycross  si Slalom Paralel  pana la  VTM si  CNR.

RallyZone: In incheiere zi-mi te rog o intamplare hazlie din acest an.

Claudiu Rusu: O intamplare: Atunci nu era hazlie in special pentru familie. Ramasesem inaite cu cateva zile de etapa de la Lupeni blocat cu spatele, nu puteam cobora din pat. Am luat portie tripla de antiinflamatoare. Fara rezultat. In preziua concursului am trecut pe injectii astfel incat  seara m-am urcat in masina de curse si am facut 300 km. A doua zi, pe semne sub efectul medicamentelor,  eram dea dreptul euforic pe probe. Nu ma mai saturam sa ma dau. Ma rog pentru mine dincolo de durerea resimtita atunci, acum  e o intamplare hazlie.

rusu3350RallyZone: Isi merita investitia facuta pentru a participa?

Claudiu Rusu: Placerea de a conduce nu se poate cuantifica material. Te dai din pasiune si atat. Pentru asta faci atatea eforturi si renunti la atatea lucruri. Castigul consta  probabil in acele prietenii tranice pe care le legi in parcul service sau la regrupare Ai onoarea de a cunoaste oameni cu caractere absolut deosebite piloti, mecanici, fani si chiar oficiali. Sunt mandru de prietenia lor.