Interviu Andrei Faragau
Written by RallyZone   

Cum  s-au desfasurat evenimentele la  CNVC  anul acesta?

Andrei Faragau: Pentru mine sezonul a inceput abia la jumatate , fiind nevoit sa absentez in prima jumatate constrans de probleme mai mult strict profesionale, prin urmare m-am decis asupra unui ritm mai mult de acomodare. Targetul impus fiind acela de a termina etapele nu neaparat de a acumula  puncte la clasa.

Ce clasa ai ales si de ce?

Andrei Faragau: Problema ,referitor la alegerea claselor o gandesti si alegi  in functie de bugetul pe care il dispui sau esti dispus sa il aloci pentru o  astfel de activitate .Am ales sa alerg pe o DACIA NOVA grupa N , masina a carei omologare a  ramas valabila doar pentru anul in curs.La ultimele 2 etape am ales o tinuta de drum mai buna in pofita grupei , masina avand o garda fata de sol mai inalta  ridica probleme de stabilitate.  Astfel am decis sa elimin sau mai bine spus sa diminuez  unul dintre punctele slabe , masina nemaifiind astfel conforma prescriptiilor de grupa N.

Ce poti spune despre evolutia ta si pozitia in clasament?

Andrei Faragau: Am pornit cu obiective modeste de a termina cursele dar se pare ca mi-a  suras sansa de a termina in puncte si de a urca pe podiumul grupei N2, obtinand 2 locuri III, pus intr-o conjunctura oarecum favorabila.Pe scurt ,rezultate multumitoare .In ceea ce priveste pozitia in clasament este pentru mine un aspect ce nu imi starneste interesul in momentul de fata.

Cum ti s-a parut organizarea etapelor de catre federatie?

Andrei Faragau: Nu am avut parte de incidente , evenimente nefericite sau motive care sa ma determine  sa contest desfasurarea curselor.Banuiesc ca organizatori ,sprijinul local si restul partilor implicate direct sau indirect la eveniment au incercat sa isi faca cat mai bine temele .Au fost binenteles si puncte negre de la o etapa la alta.Unele s-au solutionat, alte nu, important este  sa se tina seama pe viitor asupra lor.

andrei_faragau350_3Parte de sprijin financiar ai avut?

Andrei Faragau: Initial am dorit sa aloc un buget mai mare , dar anumite pasente nu m-au favorizat in acest sens. De aceasta bariera ne lovim cu toti .E una dintre cele mai serioase aspecte  in motorsport, daca nu cea mai importanta si pe care ar trebui sa o  combatem tot timpul.Am dispus  de un sprijin finaciar  din partea unui partener cu care doresc sa colaborez in continuare.

Referitor la asistenta tehnica de care ai avut parte, ce ne poti spune?

Andrei Faragau: Pornind de la premisa de a avea costuri scazute am dispus de un singur mecanic pe parcursul celor 8 etape si o  masina de asistenta tehnica modest echipata. Materialul de concurs nefiind de ultima generatie nu  necesita o intretinere pretentioasa, ce  implica costuri ridicate.

Ce  plan de viitor  ai in vedere?

Andrei Faragau: Sunt putin sceptic referitor la sezonul ce urmeaza.In pauza competitionala voi decide unde voi participa la CNR sau la CNVC ,dar asta abia dupa ce am o imagine clara asupra bugetului .Si abia atunci in functie de capacitatea de mobilizare  si sprijinul logistic as indrazni sa fac afirmatii mai subiective.

In ceea ce priveste materialul de concurs acesta se va schimba?

Andrei Faragau: Nu cred ca voi schimba materialul de concurs.Am in vedere preparea masini pt grupa H ,poate o alta clasa De asemenea nu este exclus faptul de a participa pe masina inchiriata.

Cum comentezi relatia ACR-FRAS?

Andrei Faragau: Dezacordul celor doua parti nu ma influenteaza  in momentul de fata.In opinia mea problema e simpla si arhicunoscuta, doua conduceri ,doua nuclee diferite ,interese din partea fiecareia de a-si promova ideeile pe care le au in prim plan.Probabil rezulatul  trecerii sub o singura conducere si schimbarea mentalitatii  intre cele doua federatii precum si o implicare mai riguroasa ar fi benefiica pentru cresterea nivelului si imagini motorsportului in Romania.

Pentru  al II- lea an consecutiv la gr N castiga titlul un pilot de alta nationalitate.Cum comentezi?

Andrei Faragau: Nu e deloc un aspect negativ ,deoarece creste nivelul ,aduce  un plus de interes si ambitie fata de restul sportivilor.