Written by RallyZone
|
RallyZone: Cum a fost la Straja (jud. Alba) ? A fost prima coasta la care ai participat in acest an?
Dan Duma: Nu a fost prima, am participat si la Straja-Lupeni,o etapa foarte frumoasa si foarte tehnica,la care am avut multe probleme tehnice,dar pe care le-am depasit in final si am reusit un loc 1 la h14.
RallyZone: Ce planuri ai pentru la anu? Cu ce masina?
Dan Duma: Pentru anul viitor pregatesc un Audi Quattro Coupe impreuna cu Emil Rusu,directorul scolii de soferi Alfa, masina pe care o vom utiliza in competitii si de asemenea pentru initierea tinerilor in arta pilotajului sportiv si a conducerii defensive.
RallyZone: Cum a mers masina?
Dan Duma: Nu chiar cum ma asteptam masina este foarte grea. Desi m-am inscris la grupa h,masina este strict de serie.
RallyZone: Era performant motorul?
Dan Duma: 2.3l 20v 150 cp
RallyZone: Stiu ca ai fost si copilotul lui Laurentiu Moldovan, te-a impresionat stitul lui de pilotaj?
Dan Duma: Laurentiu Moldovan a fost un adevarat cavaler al riscului.traia pentru a pilota, masinile au fost viata lui, era un om extraordinar,cu o vitalitate rar intalnita la alte persoane de varsta lui
RallyZone: Ce parere ai de raspunsul FRAS-ului legat de ajutorul primit de la ACR?
Dan Duma: Referitor la conflictul FRAS-ACR nu vreau sa ma pronunt.Cred ca exista prea multe interese de culise in ambele parti.Cel mai important cred ca este ca sportivii sa poata sa se dea in conditii optime
RallyZone: A crescut nivelul din campionatul nostru?
Dan Duma: Nivelul campionatului intern a crescut vizibil fata de anii precedenti,masini noi si competitive, piloti multi si cel mai important aspect, multi debutanti !
RallyZone: Ce preferi, organizator, moderator de emisiuni la tv sau pilot?
Dan Duma: Ca redactor imi doresc un salar mai mare ,ca organizator, niste spectatori mai civilizati, iar ca pilot sa am experienta de acum si nebunia de la 20 de ani !
RallyZone: Ce parere ai despre noul campion al Romaniei? Pentru al-II-lea an consecutiv campion la N este un strain !
Dan Duma: Despre campionat ce sa-ti spun? E foarte bine ca vin si strainii sa se dea la noi. Pacat ca se vede discrepanta dintre ei si autohtoni. |
Echipajele NRT sunt pregatite pentru ultima etapa |
Written by Andi Hutanu
|
Cele patru echipaje ale Napoca Rally Team si-au facut publice obiectivele pentru Raliul Argesului EUROMALL, ultima etapa a Campionatului National de Raliuri al Romaniei “Dunlop”, care se va desfasura in perioada 30 octombrie – 1 noiembrie la Pitesti si Campulung Muscel.
Proaspetii detinatori ai Cupei Europei de Est la Raliuri, Tempesta si Dorin Pulpea abordeaza ultima etapa a campionatului intern cu un moral excelent. Mai mult decat atat, pe langa victoria in Novorosiysk Rally si in FIA European Rally Cup (East), deplasarea in Rusia a insemnat pentru echipajul Napoca Rally Team gasirea set-up-ului perfect pe macadam pentru Peugeot-ul S 2000, mai ales dupa schimbarea diferentialului. Asa incat Tempesta abordeaza increzator Raliul Argesului EUROMALL: “Din pacate, ultima etapa nu inseamna pentru noi ce ne-am fi dorit sa insemne, dar suntem totusi in lupta pentru titlu, in care sunt implicate patru echipaje. Cred ca noi avem prima sansa pentru locul secund, dar va fi o batalie grea, o ultima confruntare in care conditiile meteo vor juca un rol determinant. Raliul Argesului se anunta a fi un raliu greu, majoritatea probelor fiind absolut noi pentru toti sportivii. Sunt convins ca ecarturile vor fi foarte mici, asa incat va trebui sa ne impunem inca de la inceput un ritm foarte ridicat. Pot spune ca asteptarile noastre sunt pozitive, suntem optimisti, mai ales ca in Rusia, in afara victoriei obtinute, am reusit sa gasim si setarile potrivite, cu diferentialul nou masina este mult mai prietenoasa. Asa incat cred ca vom reusi un rezultat bun sis per ca la sfarsitul sezonului sa avem doua echipaje ale Napoca Rally Team pe podiumul campionatului”, a declarat Tempesta.
Si Bogdan Marisca si Sebastian Itu sunt implicati in lupta pentru un loc pe podiumul Campionatului National de Raliuri al Romaniei la finalul sezonului 2009. Insa decizia de a nu lua startul in etapa precedenta, din cauza unei probleme tehnice, il indeparteaza definitiv pe Bogdan de titlul, neoficial, de vice-campion, dupa cum declara chiar el: “La Arad am fost prezenti la recunoasteri, dar nu am luat startul din motive obiective. Din pacate, absenta nostra de la Raliul Aradului ne-a indepartat definitiv de locul doi. Pastram insa sanse pentru locul trei. Pentru asta, la Raliul Argesului ar trebui sa mergem foarte tare, sa castigam si sa ne pozitionam in fata concurentilor nostri. Asta e in teorie. In practica, ne asteapta un raliu foarte dificil, dur, foarte selectiv. Dar cu totii vom concura pe acelasi traseu, asa incat, daca noi vom reusi sa parcurgem toate probele fara probleme, cred ca vom obtine un rezultat bun. Daca nu vom reusi, locul cinci in campionat ne este asigurat oricum. Dar noi ne dorim, evident, mai mult decat locul cinci, asa incat la Pitesti vom ataca si vom incerca sa dam tot ce avem mai bun”, a incheiat Bogdan Marisca.
Dupa locul doi la grupa A obtinut la Arad, Danny Ungur, din nou alaturi de Tony Avram, merge la Pitesti pentru alt rezultat foarte bun.”M-am acomodat bine cu masina si acest lucru se vede. Am incurcat putin socotelile la grupa A, cred ca Aradul a fost un raliu reusit pentru mine. La Arges il voi avea din nou alaturi pe Tony si mergem acolo pentru un nou rezultat bun, chiar foarte bun. Ne asteapta insa un raliu foarte greu, cu unele segmente dure si, pe deasupra, foarte noroios, ploua incontinuu in acea zona. Nu vrem sa riscam sa stricam masina, dar va promit ca vom merge destul de tare”, a spus Danny.
Pentru Vlad Cosma si Florin Dorca, prima etapa in care au concurat cu un Citroen C2R2 a insemnat si primul abandon din sezonul 2009. Timpii obtinuti pe probele Raliului Aradului pana in momentul in care a gresit, dupa ce a ramas cu levierul schimbatorului de viteze in mana, il fac insa pe Vlad sa spere intr-un rezultat frumos la Pitesti, in ultima etapa a Campionatului National de Raliuri “Dunlop”. “Din pacate, la Arad, chiar daca, in opinia mea, am mers bine, am avut o problema tehnica minora, eu am stiut sa o fac majora si a trebuit sa ne oprim. Mergem la Pitesti cu ganduri bune, stim ca putem obtine un rezultat frumos cu masina asta. Nu vreau sa incurc socotelile la grupa A, dar, cu toate astea, mi-ar placea sa terminam pe podium. Pentru a reusi acest lucru, va trebui insa sa ajungem cu masina intreaga la finalul raliului”, a declarat, prudent, campionul Cupei Dacia, al Juniorilor si al grupei N2.
Andi Hutanu
|
Written by RallyZone
|
RallyZone: Anul trecut ai iesit campion la Cupa Logan in ultima etapa la iasi. Anul acesta se repeta istoria?
Edwin Keleti: Noi speram ca da! Am aratat de-a lungul sezonului ca suntem foarte rapizi pe orice suprafata si cu fiecare dintre masinile cu care am luat starul. Venim cu moral foarte ridicat dupa Arad si cursa de WRC din Spania. Vom pregati foarte serios cursa de la Pitesti si speram ca sansa sa fie de partea noastra.
RallyZone: Am vazut ca in acest an ai participat cu 2 masini, cu Renaul Clio rs si acum cu Renault Clio R3 maxi. R3-ul tii se pare mai buna? Mai prietenoasa? Iti "iarta" greselile?
Edwin Keleti: R3 este evident o evolutie foarte importanta sub toate aspectele. In plus, datorita dimensiunilor mai mari, a greutatii in crestere si a suspensiilor mega-performante, este mult mai stabila pe denivelari si, da, e mai iertatoare decat RS-ul.
RallyZone: Daca ajuta doamne doamne si castigi si iesi ce planuri de viitor ai?
Edwin Keleti Mie nu-mi place sa vorbesc inainte despre astfel de lucruri. Sunt usor superstitios... Orice ar fi, la anul concuram tot cu aceasta masina, in CNR si WRC.
RallyZone: Schimbi masina?
Edwin Keleti: Nu. Masina actuala e noua si mai are multe sa ne ofere.
RallyZone: Schimbi grupa?Ramai la aceeasi clasa si sa "iesi" cat mai mult din tara?
Edwin Keleti: Nu schimbam grupa si vom incerca sa iesim cat de des vom putea.
RallyZone: Ce parere ai despre noul campion al Romaniei? Pentru al-II-lea an consecutiv campion la N este un strain. Cum comentezi?
Edwin Keleti: Gergo Szabo poate fi un exemplu pentru multi dintre noi. E serios, talentat si dezinvolt. Nu lasa nici un aspect la voia intamplarii. Sunt convins ca asta e reteta succesului. Cat despre faptul ca de doi ani piloti straini castiga la general si la N, e foarte bine. Astfel creste ritmul si profesionalismul si la noi.
RallyZone: Ce parere ai despre H? Thomas Abraham anul trecut a iesit campion, anul acesta si-a facut o masina mult mai puternica, era cazul?
Edwin Keleti: Grupa H ar trebui sa accepte doar STRICT masini fara omologare, respectiv cu omologare expirata. Am avea astfel sansa sa vedem mult spectacol si sa urmarim masini legendare de altadata.
RallyZone: Ce parere ai despre decizia lui Ungur de a schimba N cu A?
Edwin Keleti: Nu cred ca a avut de ales...dar sunt bucuros ca suntem, in fine adversari directi.
RallyZone: Anul acesta este gata, ce parere ai despre trecerea lui Vlad Cosma la A?Ce parere ai despre Porcisteanu?
Edwin Keleti: Vlad merita increderea pe care i-o acorda Marco. Acum sa vedem daca va si confirma. Porcisteanu mi se pare foarte talentat si ambitios, dar probabil ar trebui sa fie mai riguros.
RallyZone: Dupa ce 2 ani consecutiv campionii la N au fost straini, poate si vice-campionul de la N din acest an o sa fie strain, nivelul campionatului din romania a crescut? Ne invadeaza strainii care au alta mentalitate? Sa fie devina bugetul? Materialul de concurs?
Edwin Keleti: In mod cert a crescut nivelul. Probabil ca vin cu o alta mentalitate. Vin si se concentreaza exclusiv pe curse. Isi pregatesc foarte serios masinile. Repet, ar trebui luat exemplu de la ei.
RallyZone: Cum te intelegi cu Victor?
Edwin Keleti: Ma inteleg excelent cu Victor. Prietenia noastra evolueaza in fecare zi si descopar in el o persoana foarte placuta, cu adevarate valente umane.
RallyZone: In incheiere povesteste-mi cateva intamplari hazli din acest an...sau de cand Victor este navigator/copilot-ul tau.
Edwin Keleti: La limita hazliului a fost in Spania, cand, trebuind sa aleg anvelopele cu care urma sa concuram cu 3 luni inainte de start, am ajuns la fata locului si mi-am dat seama ca alesesem gume total nepotrivite (medii) si ca in felul acela nu puteam sa terminam cursa. O sicla de whisky ne-a scos insa din incurcatura si am beneficiat de pneurile potrivite (dure).
|
Written by RallyZone
|
Evenimentul se nume?te Old School Racing din urm?toarele motive: - se vrea o curs? "ca pe vremuri", pentru c? am gândit-o, ?i sper?m s? ias?, exact cum se organizau cursele în perioada 1996-2000; - o s? încerc?m s? facem un eveniment "în familie", cu cât mai pu?ine orgolii, f?r? certuri pe premii, cupe, medalii ?i timpi. Din aceste motive Midnight Racers, împreun? cu ACR, filiala Craiova organizeaz?, probabil, ultimul eveniment de acest gen de pe anul ?sta din Craiova. Anuntul a fost f?cut a?a târziu pentru c? am vrut s? fim siguri c? o s? fie o curs? curat?, f?r? repro?uri de la început ?i exact în spiritul în care a fost gândit?, a?a ca am avut de f?cut anumite aranjamente. Acest eveniment a fost pornit la ini?iativa lui Mihnea Du??, care sprijin? financiar cursa, evenimentul fiind dezvoltat cu sprijinul mai multor oameni pasiona?i de acest gen de evenimente. În primul rând trebuie men?ionat Dune care, în momentul în care a auzit zvonuri despre organizarea cursei, a sunat ?i ?i-a oferit sprijinul ?i o important? sponsorizare personal?. Mai trebuiesc men?ionati doi prieteni - Sugra ?i Vali KUT - care au oferit sprijin logistic ?i financiar la cursa prin brokerul de asigur?ri BrokAsigExpert. Un alt important sprijin al cursei se anun?? FREAKTUNING S.R.L., magazin de piese auto ?i accesorii de tuning, cunoscut prin reprezentan?ii Armand FRK si Flavius KUC, ca oameni dedica?i ma?inilor, tuningului ?i curselor, ?i care întotdeauna au sprijinit cursele de orice fel din Craiova. De asemenea, Motorsport Tuning Service a venit cu o sponsorizare la curs? din partea service-ului pe care Mihai SLU îl de?ine. S?pt?mâna viitoare se vor mai purta discu?ii cu posibili sponsori ?i vor fi anun?a?i pe acest topic cei care se vor mai implica organizarea cursei. În leg?tur? cu organizarea concursului propriu-zis. 1. Clasele: A < 1599 cmc; B 1600-1799 cmc; C 1800-1999 cmc; D 2000+ cmc; Probabil vor fi discu?ii în leg?tur? cu clasele ?i se va comenta pentru lipsa clasei mici (< 1400 cmc) ?i eventual a unei clase mari, dar acestea au fost stabilite pe baza traseului, care se vrea unul tehnic ?i care s? diferen?ieze pilo?ii, mai degrab? decât puterea ma?inilor. 2. Traseul Plecarea se va face dup? pod ?i traseul va fi prelungit fa?a de traseul normal de Bucov?? pân? la Kira Group cu dou? ?icane puse pe linia dreapta. Deocamdata nu post?m o schem? a traseului, dar zilele viitoare va fi disponibil? pentru toat? lumea. 3. Desfasurarea concursului Am cerut autorit??ilor închiderea drumului în intervalul orar 09:00-14:00. Asta ar trebui s? ne dea destul timp pentru: - 1 urcare de recunoa?tere; - 1 urcare de antrenament; - 2 urc?ri de concurs. O alta surpriz? a acestei etape o s? fie înc? o urcare de spectacol. Se vor selecta câteva ma?ini care vor urca (sau coborî, la alegere) numai la spectacol, necronometrat. Se merge pe principiul: pilo?ii se ofera, organizatorii selecteaz? masinile în functie de timp ?i îndemanare. 4. Concuren?ii Pân? acum s-au anun?at ca posibili concuren?i urm?torii: - Audi S3 (forlighter); - VW Corrado (forlighter); 1. Alex Lascu - Seat Leon; 2. Vali KUT - VW Golf I; 3. Dune Gabriel - Daewoo Cielo; 4. Cioara - Toyota Celica; 5. Laure - Oltcit; 6. Mitza PMD - VW Golf; 7. Armand FRK - Honda Civic Del-Sol; 8. Fupi; 9. Mihai SLU - BMW E30 turbo; 10. Sultanu - Opel Kadett; 11. Duta - VW Golf VR6; 12. MICu' - Oltcit turbo; 13. D?nu? Alexe - Opel Kadett; 14. GABu'; 15. Gulie - VW Golf II. 5. Premiile vor consta în cupe + o sum? de bani. Suma respectiv? este incert? deocamdat?, va fi in func?ie de banii din sponsoriz?ri + taxa de înscriere. Nu se vor da premii în obiecte, to?i banii rezulta?i din curs? vor fi da?i ca premii. Dup? cum spunea Cioar?, pân? la urm?, cine se d?, se d? de drag, nu pentru premii. Taxa de înscriere în curs? este de 100 RON ?i este SINGURA sum? platit? de concuren?i (fara tax? suplimentar? pentru înscriere pe echipe, etc). Înscrierile se pot face pân? vineri 30.10.2009, ora 18:00. Tot vineri, intre orele 14:00-18:00, o s? fie verificarea ma?inilor ?i organizarea parcului rece în parcarea din fa?a sediului ACR Craiova. Pentru concuren?ii din alte ora?e o s? l?s?m un num?r de fax pe care pot trimite cererile de înscriere completate ?i semnate. Vom reveni cu alte detalii pe parcurs. |
|