LSD (limited slip differential)
Written by RallyZone   

Cand se doreste un condus sportiv in conditii de aderenta scazute sau in curbe foarte stranse, masina pierde foarte repede aderenta.Cand o roata pierde adrenta un diferential normal va transfera aproape tot momentul motor spre acea roata. Rezultatul este o pierdere si mai mare a aderentei si autovehicului va fi si mai greu de controlat.

Acest comportament al diferentialului este intalnit la toate masinile cu tractiune doar pe doua roti cat si cele cu tractiune integrala. Pentru a contracara acest fenomen majoritatea masinilor cu tractiune integrala dar si sportivele cu tractiune pe doar doua roti folosesc un diferential cu alunecare limitata LSD.

Cand o roata pierde aderenta puterea este transmisa in egala masura la ambele roti motoare. Rezultatul este o stabilitate si un control superior al masinii chiar si cand se abordeaza viraje la limita pierderii aderentei.

Acestea sunt de mai multe feluri si poarta diferite nume precum Torsen, Cuplaj Vascos, VC sau Active.

Acestea au costuri de fabricatie diferite si eficiente de asemenea diferite insa toate ajuta la o mai buna stabilitate a masinii in conditii de aderenta scazuta.

Alte nume pentru LSDs includ: