Sebastien Loeb in format XL la Los Angeles |
Written by RallyZone
|
Intotdeauna incantati de noi provocari, Citroën Racing si Sébastien Loeb se pregatesc sa participe la editia din 2012 a X Games organizate la Los Angeles. La volanul unui Citroën DS3 „XL”, sustinut de Red Bull si Total, campionul mondial din WRC se va intrece cu cei mai buni piloti din Global Rallycross Championship.
Totul a pornit de la ideea Red Bull, partener al Citroën Total World Rally Team din 2008, care a vrut ca Citroën Racing si Sébastien Loeb sa participe la X Games Los Angeles 2012 alaturi de Travis Pastrana, un alt sportiv legendar sustinut de bautura care iti da aripi. Citroën si Loeb au acceptat imediat aceasta provocare si vor lua startul in cea mai importanta competitie din lume dedicata sporturilor extreme.
De opt ori campion mondial in WRC, Sébastien Loeb a castigat 71 de raliuri (23 diferite), iar ideea de a concura si in alte competitii reprezinta intotdeauna o mare provocare: „Imi plac cursele si intotdeauna imi place sa incerc ceva nou. La doar o saptamana dupa Raliul Noii Zeelande, voi participa in Los Angeles, alaturi de Travis la o noua provocare. Cursele de rallycross din Europa sunt foarte spectaculoase, dar versiunea lor americana este si mai extrema. Nu a fost nevoie sa ma intrebe cineva de doua ori cand a aparut aceasta oportunitate de a concura impotriva lui Marcus Grönholm pe un Citroën DS3 de 545 CP”, a spus Loeb.
Pentru a avea sanse la victorie, Citroën Racing a dezvoltat o versiune speciala a modelului DS3 care va purta numele XL (de la X Games si Loeb). Avand la baza masina construita de echipa Hansen Motorsport, echipa de sapte ori campioana mondiala in WRC a mai introdus o doza sanatoasa de Créative Technologie pentru ca noul model sa faca fata provocarii. „Este intotdeauna foarte interesant sa scoti tot ce se poate din regulamentele tehnice ale diferitelor competitii”, a spus Cyrille Jourdan, inginer sef in cadrul proiectului Citroën Racing. „De la distanta modelul DS3 pentru rallycross arata similar cu cel din WRC. Chiar daca designul sasiului si al suspensilor sunt oarecum apropiate de cele din WRC, motorul este complet diferit. Versiunea DS3 XL are sub capota un motor de doi litri, turbo, care dezvolta 545 CP si un cuplu de 800Nm. Acceleratia de la 0 – 100 km/h este aproape ca cea a unui monopost de Formula 1, adica in 2.4 secunde!”
Spre deosebire de o masina de raliu, lipsa copilotului si a rotilor de rezerva inseamna ca inginerii trebuie sa gaseasca solutii pentru distributia greutatii. „Tocmai de aceea am mutat radiatorul in portbagaj”, a mai spus Cyrille Jourdan. „Cele mai importante diferente, din punct de vedere vizual, sunt gurile de aerisire din eleronul spate. Acestea au rolul de a imbunatati performanta la start, unul dintre momentele cruciale in competitiile de rallycross.”
Dupa pregatirile din atelierul Citroën Racing de langa Versailles, modelul Citroën DS3 XL a fost testat si de Sébastien Loeb pe circuitul de la Dreux: „Cu tractiune integrala si un motor mai puternic, noua versiune atinge viteze impresionante. Am testat mai multe setari aici, dar stim ca traseul din Statele Unite este diferit si nu avem foarte mult timp la dispozitie sa adaptam setarile masinii”, a spus Loeb. Construit in Gilbert Lindsay Plaza, chiar langa Staple Center unde se desfasoara celelalte intreceri din cadrul X Games, circuitul are portiuni de macadam, asfalt si o saritoare de peste 20 metri!
Inca de la prima participare la X Games, Citroën Racing si Loeb sunt decisi sa lupte pentru victorie. „Stiam exact cat de importante sunt X Games Los Angeles pentru Red Bull atunci cand am acceptat provocarea. O data ce am spus da ne-am pregatit foarte serios”, a spus si Yves Matton, directorul Citroën Racing. „Tinand cont este o singura cursa nu trebuie sa ne facem calcule ca intr-un campionat cu mai multe etape. Este o singura cursa pe care suntem hotarati sa o castigam. Nu va fi usor pentru ca totul este complet nou pentru noi,in comparatie cu rivalii nostri care sunt obisnuiti cu astfel de curse, dar vom lupta pana la capat!”
DESPRE GLOBAL RALLYCROSS CHAMPIONSHIP SI X GAMES LOS ANGELES
Importate din Europa la X Games Los Angeles 2010, cursele de rallycross s-au dezvoltat foarte repede in Statele Unite. In 2011 s-a organizat prima editie a Global Rallycross Championship (GRC) cu trei etape in calendar. In 2012, GRC are cinci etape, incluzand aici si X Games Los Angeles care marcheaza jumatatea de sezon. Cursele se desfasoara pe circuite cu suprafete mixte (asfalt/macadam) cu o lungime de aproximatic 1 kilometru. Sunt doua manse a cate patru tururi in urma carora se stabileste grila de start pentru finala unde se parcurg cinci tururi. In fiecare cursa, pilotii trebuie sa parcurga un “Joker Lap”, pe o alta sectiune a traseului, mai lunga, si care contine o saritoare de 20 metri. Acest lucru incurajeaza depasirile si este foarte spectaculos pentru fani. Olimpiada sporturilor extreme s-a desfasurat prima oara in 1994. Competitiile de BMX, motocross, skateboard si rallycross sunt difuzate de ESPN in peste 170 de tari. |
Prima dubla pentru Loeb si Hirvonen! |
Written by RallyZone
|
Editia din 2012 a Raliului Mexicului a fost una extrem de interesanta, iar in final Sébastien Loeb si Daniel Elena au reusit sa-si treaca in cont a 69-a victorie din cariera. Succesul echipei Citroën Total a fost completat de Mikko Hirvonen si Jarmo Lehtinen care au terminat pe locul secund. Loeb si Hirvonen si-au pastrat primele doua locuri si in clasamentul general al pilotilor, iar Citroën si-a extins avansul in clasamentul constructorilor.
Disputata in muntii din regiunea Guanajuato, prima zi din Raliul Mexicului a fost una pozitiva pentru echipajele Citroën Total. Sébastien Loeb si Daniel Elena au terminat pe prima pozitie in clasamentul provizoriu cu un avans de 11,2 secunde in fata colegilor de echipa Mikko Hirvonen si Jarmo Lehtinen. In plus, echipajele Citroën Total au inregistrat peste un minut avans fata de cei mai apropiati rivali.
In ziua a doua au fost programati peste 180 kilometri de proba speciala, iar Sébastien Loeb si Daniel Elena si-au pastrat pozitia de lideri fara probleme. Mikko Hirvonen si Jarmo Lehtinen au ramas pe pozitia a doua, la 36,2 secunde de colegii lor, dar cu un avans suficient de mare pentru a aborda relaxati ultima zi.
Chiar daca a fost mai scurta decat primele, ziua a treia nu a fost deloc una usoara. Dupa a patra trecere pe super speciala din jurul orasului León, echipajele au avut de trecut de Guanajuatito, o speciala lunga de 54,3 kilometri! Avand un avans confortabil in clasamentul raliului, Sébastien Loeb si Mikko Hirvonen nu au mai fortat, preferand sa-si conserve pneurile pentru Power Stage. Tinand cont de multele iesiri in decor care au avut loc pe aceasta proba speciala, s-a dovedit ca aceasta a fost cea mai buna strategie. Chiar si asa, Mikko Hirvonen a fost cel mai rapid cu un avans de sapte zecimi fata de Sébastien Loeb.
Pe Derramadero, penultima proba a raliului, Sébastien Loeb si-a trecut in cont inca o victorie de proba speciala. De opt ori campion mondial, Loeb a reusit sa adune si doua puncte suplimentare in Power Stage. „A fost un weekend perfect”, a spus Loeb la revenirea in parcul de service. „Stiu ca aceasta victorie, cu numarul 69, inseamna mult pentru Daniel. Raliul a fost foarte dificil si a trebuit sa fortez pentru a-l tine in spate pe Mikko. Din momentul in care am avut un avantaj mai mare am reusit sa controlez cursa si sa nu fac nicio greseala. Aici exista intotdeauna sansa sa faci pana sau sa iesi in decor ceea ce poate sa-ti distruga sansa la podium. Sezonul 2012 a inceput tipic pentru noi: am castigat la Monte-Carlo, am avut un rezultat mediocru in Suedia si am castigat in Mexic. Sa speram ca restul sezonului are aceasi desfasurare ca in anii trecuti.”
Mikko Hirvonen a terminat pe locul secund, la fel ca in Suedia si a fost foarte multumit de rezultat. „Aceasta dubla este perfecta pentru echipa. Seb a fost mai puternic si m-a invins dupa o lupta spectaculoasa. Am avut si eu sansa mea aici. Cele trei zile de raliu din Mexic m-au ajutat sa fac progrese in ceea ce priveste stilul de pilotaj si adaptarea la caracteristicile specifice modelului DS3 WRC. A fost un weekend bun si cred ca ne asteapta un sezon foarte interesant”, a spus si Mikko.
„Echipajele noastre au obtinut performantele pe care le asteptam in acest raliu”, a spus si Yves Matton, directorul Citroën Racing. „Raliul a fost foarte dificil, iar fiabilitatea modelului DS3 WRC s-a dovedit a fi cruciala in astfel de conditii. As vrea sa le multumesc tuturor membrilor echipei Citroën Racing pentru rolul lor in obtinerea acestui rezultat. In plus, trebuie sa mentionez si performantele obtinute de Nasser Al-Attiyah si Thierry Neuville. Nasser a facut un raliu inteligent si a folosit la maximum experienta din rally-raid. Thierry a avut ghinion dar a reevenit in raliu, conform regulamentului Rally 2, iar dupa o analiza a evolutiei sale s-a vazut clar ca are potential pe macadam. Cu siguranta, experienta de aici il va ajuta in Raliul Portugaliei.”
Echipajul Nasser Al-Attiyah / Giovanni Bernacchini (Qatar Rally Team) a terminat pe locul 6, iar echipajul Thierry Neuville / Nicolas Gilsoul (Citroën Junior World Rally Team) pe locul 13. Urmatoarea provocare pentru pilotii Citroën in Campionatul Mondial de Raliuri este Raliul Portugaliei programat in perioada 29 martie – 01 aprilie 2012.
CLASAMENT GENERAL RALIUL MEXICULUI 2012
1 Loeb / Elena - Citroën DS3 WRC 4:15:32.7
2 Hirvonen / Lehtinen - Citroën DS3 WRC +42.4
3 Solberg / Patterson - Ford Fiesta RS WRC +2:11.4
4 Østberg / Andersson - Ford Fiesta RS WRC +4:51.5
5 Tänak / Sikk - Ford Fiesta RS WRC +5:02.6
6 Al-Attiyah / Bernacchini - Citroën DS3 WRC +6:41.4
7 Araújo / Ramalho - Mini JCW WRC +12:46.9
8 Ogier / Ingrassia - Skoda Fabia S2000 +14:57.8
9 Block / Gelsomino - Ford Fiesta RS WRC +22:26.8
10 Trivino / Haro - Ford Fiesta RS WRC +23:30.7
13 Neuville / Gilsoul - Citroën DS3 WRC +30:08.3 |
CITROËN LA ATAC PE SIERRA MADRE |
Written by RallyZone
|
Dupa primele doua raliuri desfasurate pe asfalt, zapada si gheata, in WRC urmeaza o serie de sase raliuri pe macadam. Pe parcursul utlimelor sezoane, Raliul Mexicului a devenit o etapa clasica, iar specialele din muntii Sierra Madre au devenit terenul de vanatoare preferat pentru Sébastien Loeb si Daniel Elena, neinvinsi aici din 2006. Mikko Hirvonen si Jarmo Lehtinen, locul doi anul trecut, spera sa obtina cel putin acelasi rezultat si cu modelul DS3 WRC.
Dupa prima aparitie din 2004 in calendarul WRC, Raliul Mexicului a devenit rapid una dintre cele mai populare etape ale sezonului. Fanii din regiunea León au trecut peste rezervele initiale si acum sunt mai mult decat incantati de spectacolul facut de piloti, in special de idolul lor Sébastien Loeb. „A fost intotodeauna un eveniment minunat. Este cald, soare, specialele sunt perfecte, iar fanii adora acest sport”, a confirmat Sébastien Loeb. „Startul festiv, programat joi seara pe strazile din Guanajuato, este unul din cele mai importante momente ale sezonului, mai ales ca totul continua imediat cu super speciala pe strazile orasului.”
In Raliul Mexicului sunt programate anul acesta 7 „super speciale” din totalul de 24 de probe cronometrate. Chiar daca nu reprezinta decat 3% din distanta totala, aceste super speciale pot juca un rol decisiv. „Sincer, mie nu-mi plac acest gen de probe, dar trebuie sa le abordezi foarte serios pentru ca poti pierde usor doua, trei secunde. In mod normal aceasta diferenta se vede la finalul unei probe de 20 kilometri”, a avertizat campionul mondial en-titre. „Eu prefer specialele normale. In Mexic, probele din munti sunt rapide si destul de late. Desigur, exista si sectiuni mai inguste unde trebuie sa ai mare grija, dar totusi este un raliu unde imi place sa pilotez.”
Neinvinsi in ultimii cinci ani, Citroën, Loeb si Elena stiu ce trebuie sa faca pentru a castiga in Mexic. Dominatia lor a fost o sursa de frustrari pentru Mikko Hirvonen si Jarmo Lehtinen care nu au castigat niciodata aici. Finlandezii, locul secund in 2011, au acum ocazia sa obtina un rezultat mai bun cu modelul DS3 WRC, model care in 2011 a castigat sapte din cele 9 raliuri desfasurate pe macadam.
„Am amintiri placute de anul trecut, cand am terminat pe locul secund, dar este un raliu foarte greu de gestionat. Probele sunt la o altitudine de aproximativ 2.000 metri peste nivelul marii, ceea ce inseamna ca motorul are o pierdere semnificativa de putere. Imi aduc aminte ca am facut si cateva pene, chiar daca raliul nu este cel mai dur din acest punct de vedere”, isi aduce aminte Hirvonen. „Sunt incantat ca voi concura acum pentru Citroën, pentru ca este o echipa care a obtinut intotdeauna rezultate bune in Mexic, iar in testele pe macadam m-am simtit foarte bine la volanul modelului DS3 WRC.”
Tinand cont ca urmeaza o serie lunga de raliuri pe macadam, Mikko Hirvonen este constient ca acum incepe de fapt sezonul 2012. „Majoritatea etapelor din WRC sunt pe macadam si acum va fi interesant de vazut care vor fi ierarhiile. In ceea ce ma priveste, sper sa pot obtine timpi buni pe proba, dar stiu ca ne luptam si impotriva celoralte echipe, deci trebuie sa obtinem rezultate cat mai bune pentru Citroën.”
In clasamentul general al pilotilor, Sébastien Loeb si Mikko Hirvonen se afla pe primele doua locuri, iar echipa Citroën Total se afla pe prima pozitie in clasamentul constructorilor.
La startul celei de-a treia etape din Campionatul Mondial de Raliuri vor fi si echipele Citroën Junior, cu Thierry Neuville si Nicolas Gilsoul, si Qatar World Rally Team, cu Nasser Al-Attiyah si Giovanni Bernacchini. Pentru Nasser Al-Attiyah acesta este al doilea raliu cu modelul DS3 WRC, iar pentru Thierry Neuville, care va puncta si pentru echipa Citroën Junior in clasamentul constructorilor, este prima experienta din Mexic.
Raliul Mexicului 2012 se va desfasura in perioada 8 – 11 martie 2012.
TREI INTREBARI PENTRU… Sébastien Loeb
Locul 1 la Monte-Carlo, locul 6 in Suedia: cum ti se pare acest inceput de sezon?
„Sa incep cu o victorie la Monte-Carlo a fost, fara indoiala, un rezultat foarte bun. Locul sase din Suedia ma face sa-mi pun intrebarea: „ce ar fi fost daca”? Stiu ca pot sa ma descurc mult mai bine pe acea suprafata, dar se pare ca nu stiu cum sa gestionez acest lucru. Totusi, dupa cele doua etape sunt lider in clasamentul general, inaintea lui Mikko, iar Citroën conduce in clasamentul constructorilor, este totusi un inceput pozitiv. Pot spune ca inceputul a fost unul tipic, iar daca totul decurge la fel ca anul trecut sunt foarte multumit!”
Esti neinvins in Mexic din 2006. Ai vreun secret? Cum afecteaza altitudinea performantele masinii si stilul tau de pilotaj?
„Nu exista niciun secret. Totul se datoreaza muncii depuse de intreaga echipa. M-am simtit intotdeauna confortabil pe specialele din Mexic, chiar daca am plecat aproape tot timpul primul. Din fericire, situatia este alta in acest an, multumita calificarilor, si pot sa ma lupt inca din prima zi, cu ceilalti piloti, in conditii egale. Altitudinea joaca un rol crucial pentru ca lipsa de oxigen inseamna o putere mai mica. In ceea ce priveste stilul de pilotaj nu se schimba nimic. Este poate putin mai usor pentru ca la iesirea din viraje nu trebuie sa mai apesi pedala de acceleratie atat de tare. In acelasi timp trebuie sa fii foarte atent sa nu intri prea tare intr-un viraj.”
Sunt doua speciale de 42 km sambata si una de 54 km duminica. Este greu sa gestionezi pneurile pe acest fel de probe speciale?
„Nu cred pentru ca pneurile Michelin Latitude Cross sunt suficient de rezistente, iar suprafata de aici nu este atat de abraziva. Specialele de duminica vor fi putin mai dificile, din punctul de vedere al strategiei, pentru ca vor fi patru probe fara parc de service. In functie de pozitia in clasament si diferentele de timp va trebui sa rezolvam aceasta ecuatie care are mai multe solutii: sa plecam cu o roata sau doua de rezerva, sa ne luptam pentru pozitia in clasamentul general sau sa ne concentram pe Power Stage? Cu siguranta va fi un raliu interesant pana la final!” |
Ogier castiga in Franta, Loeb si Citroen raman pe 1 |
Written by RallyZone
|
Sébastien Ogier si Julien Ingrassia nu au facut nicio greseala in Raliul Frantei si au adus a noua victorie pentru echipa Citroën Total in cele 11 etape desfasurate pana acum din Campionatul Mondial de Raliuri. Cu aceasta victorie, echipa franceza si-a pastrat un avans confortabil in clasamentul constructorilor.
In clasamentul pilotilor Sébastien Loeb si Mikko Hirvonen sunt la egalitate de puncte, iar Sébastien Ogier se afla la trei puncte in spatele liderului. |
Written by RallyZone
|
In Grecia, Sébastien Ogier si Julien Ingrassia au obtinut cea de cincea victorie in Campionatul Mondial de Raliuri dupa un duel palpitant cu colegii de echipa, Sébastien Loeb si Daniel Elena. Acest rezultat reprezinta a 22-a dubla pentru Citroën in WRC, un record remercabil! Dupa cel de-al 100-lea podium in mondialul de raliuri, Loeb si Elena si-au marit avansul in clasamentul pilotilor, iar echipa Citroën Total in cel al constructorilor.
Prima zi din Raliul Acropole a fost dominata de modelul Citroën DS3 WRC care a fost cel mai rapid pe cele sase probe speciale. Petter Solberg a profitat de pozitia la start si a luat un avans de aproape un minut fata de echipajele Citroën Total. Sébastien Loeb si Daniel Elena au terminat ziua pe locul secund, iar Sébastien Ogier si Julien Ingrassia pe locul patru.
Dupa ziua a doua, una foarte lunga si dificila, echipajele Sébastien Loeb / Daniel Elena si Sébastien Ogier / Julien Ingrassia au urcat pe primele doua pozitii in clasamentul general, recuperand diferenta care-i despartea de Petter Solberg / Chris Patterson dupa prima zi din Grecia. Inaintea ultimei zile, echipajele Citroën Total erau separate de doar 2,2 secunde.
Ultima zi din Raliul Acropole, in comparatie cu primele doua, a fost doar una de sprint cu doar 65 de kilometri de proba speciala. Totusi cele doua treceri pe Aghii Theodori – o proba care a decis destul de des deznodamantul raliului – puteau schimba complet ierarhiile. Sébastien Loeb, liderul clasamentului cu un avans de 2,2 secunde, stia ca va fi dificil sa se lupte pentru victorie din pozitia in care se afla. Dupa prima trecere pe Aghii Theodori (PS14), Sébastien Ogier a preluat conducerea cu un avans de doar o zecime de secunda. Loeb a revenit pe urmatoarea speciala si s-a instalat din nou pe prima pozitie cu un avans de doar o zecime. „Sunt intr-o situatie in care trebuie sa risc pentru a-mi apara pozitia. Am mers si mai tare in comparatie cu evolutia din primele doua zile. Pana acum totul este bine, dar nu stiu daca vom putea castiga. Vom vedea ce impact va avea curatatul drumului la cea de-a doua trecere pe aceste probe”, a spus Loeb, in primul parc de service al zilei.
„Seb a fost foarte rapid si nu am recuperat foarte mult. Credeam ca cel care va curata drumul va pierde mai mult, dar poate nu am fortat eu suficient de mult. Trebuie sa cresc ritmul si sa-mi asum mai multe riscuri la cea de-a doua trecere”, a spus si Ogier.
In timp ce Loeb spunea ca a mers perfect pe Aghii Theodori 2, Ogier a reusit sa fie mai rapid cu 6,2 secunde in duelul direct cu colegul sau de echipa. Revenit pe prima pozitie, Ogier a reusit sa-si mareasca avansul la peste 10 secunde dupa cea de doua trecere pe speciala New Pissia 2. Pe Power Stage, ultima proba a raliului, lunga de 4 kilometri, nu s-a schimbat nimic, Ogier fiind mai rapid cu 9 miimi decat Loeb. Pentru evolutia din Power Stage, pilotii Citroën au mai primit trei (Ogier), respectiv doua puncte (Loeb).
„Acest rezultat perfect, recompensat cu 28 de puncte, ne ajuta foarte mult in ceea ce priveste ambitiile noastre din campionat. As vrea sa multumesc echipei pentru doua lucruri: primul pentru ca mi-au dat mie si lui Seb aceleasi sanse in lupta pentru victorie si pentru ca am avut la dispozitie o masina extrem de fiabila. Modelul DS3 WRC s-a comportat perfect pe un teren extrem de dificil, iar eu sunt foarte fericit ca am reusit sa rasplatesc increderea echipei cu o victorie.”
In ciuda frustrarii de a fi primul pe drum in primele doua zile, Loeb a tras si concluzii pozitive: „Inainte de start nici nu ma gandeam la victorie. Am dat totul, dar conditiile din cursa m-au impiedicat sa ma lupt de la egal la egal cu ceilalti si eu cred ca noi am fost cei mai rapizi. Oricum, cu cele 20 de puncte din Grecia, avansul nostru fata de Mikko Hirvonen este acum si mai mare.”
„Aceasta dubla obtinuta pe terenul favorit al adversarilor nostri este un rezultat fantastic pentru Citroën. Sunt foarte multumit cu evolutia pilotilor nostri care au adunat puncte importante in lupta pentru cele doua titluri. Cu sase victorii, din sapte raliuri, cred ca putem fi foarte mandri de performantele noastre in prima parte a sezonului”, a spus Olivier Quesnel, directorul Citroën Racing.
Petter Solberg si Chris Patterson, tot pe un Citroën DS3 WRC, au terminat pe locul 4, iar echipajul Kimi Raikkonen/Kaj Lindstrom au incheiat Raliul Acropole pe locul 7.
Urmatoarea provocare pentru pilotii Citroën si DS3 WRC este Raliul Finlandei, in perioada 28 – 30 iulie 2011.
Rezultate Raliul Acropole (etapa a 7-a din 13)* 1 S. Ogier / J. Ingrassia - Citroën DS3 WRC 4h04M 44.3s; 2 S. Loeb / D. Elena - Citroën DS3 WRC +10.5s; 3 M. Hirvonen / J. Lehtinen - Ford Fiesta RS WRC +13.4s; 4 P. Solberg / C. Patterson - Citroën DS3 WRC +38.7s 5 H. Solberg / I. Minor - Ford Fiesta RS WRC +5m 24.7s; 6 M. Wilson / S. Martin - Ford Fiesta RS WRC +6m 54.6s; 7 K. Räikkönen / K. Lindström - Citroën DS3 WRC +8m 29.3s; 8 J. Hanninen / M. Markkula - Skoda Fabia S2000 +11m 34.6s; 9 JM. Latvala / M. Anttila - Ford Fiesta RS WRC +13m 08.8s; 10 D. Kuipers / F. Miclotte - Ford Fiesta RS WRC +15m 10.0s
Clasament general – PILOTI dupa Raliul Acropole (etapa a 7-a din 13)* 1. Sebastien Loeb 146 p, 2. Mikko Hirvonen 129 p, 3. Sebastien Ogier 124 p, 4. Jari-Matti Latvala 76 p, 5. Petter Solberg 73 p, 6. Mads Ostberg 48 p, 7. Matthew Wilson 36 p, 8. Kimi Raikkonen 24 p, 9. Henning Solberg 20 p, 10. Frederico Villagra 20 p, 11. Juho Hannien 10 p, 12. Dani Sordo 8 p, 13. Martin Prokop 7 p, 14. Ott Tanak 7 p, 15. PG Andersson 6 p.
Clasament general – CONSTRUCTORI dupa Raliul Acropole (etapa a 7-a din 13)*
1. Citroën Total World Rally Team 250 p, 2. Ford Abu Dhabi 195 p, 3. M-Sport Stobart Ford 87 p, 4. Petter Solberg WRT 61 p, 5. Ice 1 Racing 34 p, 6. Munchi’s Ford WRT 32 p, 7. Team Abu Dhabi 19 p, 8. FERM Power Tools 14 p, 9. Monster WRT 8 p, 10. Brazil World Rally Team 1p.
*Sub rezerva omologarii rezultatelor de catre FIA. |
PRIMA DUBLA PENTRU MODELUL CITROËN DS3 WRC |
Written by RallyZone
|
La un an dupa ce au obtinut prima victorie din WRC in Portugalia, Sébastien Ogier si Julien Ingrassia au reusit sa repete performanta in acelasi raliu. Echipajul Citroën Total a ajuns primul la Algarve dupa o cursa perfecta. Modelul DS3 WRC a obtinut aici prima dubla din cariera, Sébastien Loeb si Daniel Elena terminand pe pozitia a doua si egalandu-l astfel pe Mikko Hirvonen in clasamentul general al pilotilor.
Raliul Portugaliei este una dintre cele mai populare etape din calendarul Campionatului Mondial de Raliuri, acest lucru confirmandu-se si in 2011. Startul si prima proba au fost programate la Lisabona, unde au participat peste 40.000 de spectatori. Pilotii Citroën au participat la sesiuni de autografe, iar la parada pilotilor au defilat in doua modele DS decapotabile. Inca de la start, lupta pentru victorie s-a dat intre cinci echipaje in fata a zeci de mii de spectatori. Petter Solberg, Sébastien Loeb, Sébastien Ogier si Jari-Matti Latvala si-au impartiti victoriile pe probe, iar Mikko Hirvonen, care a fost primul la start, a reusit si el sa tina pasul cu acest grup. Pana la finalul zilei, doar Solberg, care a facut pana, a pierdut contactul cu acest pluton.
Cea mai lunga zi din Raliul Portugaliei a fost plina de pericole. Echipajele Citroën Total au reusit sa depaseasca toate probleme si au luat un avans decisiv pentru castigarea celei de-a treia etape a sezonului. Sébastien Ogier si Julien Ingrassia au terminat ziua pe prima pozitie, cu un avans de 37,6 secunde fata de Sébastien Loeb si Daniel Elena.
Echipajele Citroën Total au luat startul in ultima zi a raliului cu un avans de peste patru minute in fata rivalilor si nu au avut nicio problema pana la final. La prima trecere pe speciala Santana de Serra, Ogier si Loeb si-au reverificat dictarea tinand cont ca pe aceasta proba se dadea lupta pentru punctele din Power Stage, iar apoi nu au mai fortat deloc incercand sa ajunga cu masinile intregi in parcul de service. In afara faptului ca era necesar sa ajunga cu ambele masini la sosire, Loeb si Ogier si-au propus sa adune cat mai multe puncte si in ultima proba. In final, Sébastien Loeb a luat cele 3 puncte din Power Stage, fiind urmat de Jari-Matti Latvala si Sébastien Ogier.
Echipa Citroën Total a sarbatorit victoria lui Ogier si succesul lui Loeb din Power Stage pe Estadio Algarve. „A fost un weekend perfect. Am controlat situatia inca din prima zi si am fortat doar in momentele in care a fost nevoie. Este un rezultat bun pentru toata echipa. Am terminat pe primele doua locuri si am luat puncte in Power Stage. Dupa sase luni fara victorie am devenit putin iritat. Sper ca acesta este inceputul unui sir mai lung. Punctele adunate in Portugalia ne readuc in lupta pentru titlu dupa dezamagirea din Raliul Mexicului. As vrea sa multumesc intregii echipe pentru munca depusa si sunt la fel de fericit pentru echipa cum sunt si pentru mine”, a spus Sébastien Ogier.
Sébastien Loeb a terminat pe locul secund si a adunat, in total, 21 de puncte gratie bonusului de 3 puncte din ultima proba speciala. In urma acestui rezultat, Loeb l-a egalat pe Mikko Hirvonen in fruntea clasamentului general al pilotilor. „Sperantele noastre de a obtine victoria au disparut ieri in praful lasat de masina lui Mikko. Acolo am pierdut peste 30 de secunde. Locul doi era maximum posibil in aceste conditii. Stiam ca nu va fi usor sa obtin cele trei puncte bonus in Power Stage, dar am reusit. Este un rezultat pozitiv pentru intreaga echipa, iar punctele adunate aici sunt extrem de pretioase in lupta pentru cele doua titluri pentru ca acest campionat va fi unul foarte strans”, a spus Loeb.
Frédéric Banzet, directorul general Citroën, a fost alaturi de echipa la acest raliu si nu a putut sa nu-si manifeste satisfactia la final: „Imi aduc aminte de un tanar pilot care s-a bucurat enorm cand a castigat aici prima etapa de WRC. Anul acesta, Sébastien Ogier a confirmat ca a meritat sa avem incredere in el cu o noua victorie. Sébastien Loeb, care a avut ghinion aici, a contribuit din plin la prima dubla pentru modelul Citroën DS3 WRC. Felicitari intregii echipe pentur acest rezultat, unul foarte important pentru toti partenerii Automobiles Citroën. Sper ca aceasta dubla este doar prima dintr-o serie mai lunga!”
Urmatoarea provocare pentru pilotii Citroën si modelul DS3 WRC este Raliul Iordaniei, programat in perioada 14 – 16 aprilie 2011.
Rezultate Raliul Portugaliei (etapa a 3-a din 13)* 1 S. Ogier / J. Ingrassia - Citroën DS3 WRC 4h 10m 53.4s 2 S. Loeb / D. Elena Citroën - DS3 WRC +31.8s 3 J. Latvala / M. Anttila - Ford Fiesta RS WRC +3m 22.1s 4 M. Hirvonen / J. Lehtinen - Ford Fiesta RS WRC +6m 16.3s 5 M. Wilson / S. Martin - Ford Fiesta RS WRC +7m 48.5s 6 P. Solberg / C. Patterson - Citroën DS3 WRC +10m 17.4s 7 K. Räikkonen / K. Lindström - Citroën DS3 WRC +10m 54.1s 8 F. Villagra / J. Perez Companc - Ford Fiesta RS WRC +11m 38.8s 9 H. Solberg / I. Minor - Ford Fiesta RS WRC +14m 16.4s 10 D. Kuipers / F. Miclotte - Ford Fiesta RS WRC +17m 54.6s
Clasament general – PILOTI dupa Raliul Portugaliei (etapa a 3-a din 13)*
1. Mikko Hirvonen 58 p, 2. Sebastien Loeb 58 p, 3. Jari-Matti Latvala 48 p, 4. Sebastien Ogier 41 p, 5. Petter Solberg 31 p, 6. Mads Ostberg 28 p, 7. Matthew Wilson 12 p, 8. Henning Solberg 10 p, 9. Kimi Raikkonen 10 p, 10. PG Andersson 6 p, 11. Nasser Al-Attyah 6 p, 12. Frederico Villagra 5 p, 13. Martin Prokop 4 p, 14. Juho Hannien 2 p, 15. K. Al Qassimi 1 p.
Clasament general – CONSTRUCTORI dupa Raliul Portugaliei (etapa a 3-a din 13)*
1. Ford Abu Dhabi 100 p, 2. Citroen Total World Rally Team 90 p, 3. M-Sport Stobart Ford 40 p, 4. Petter Solberg WRT 22 p, 5. Ice 1 Racing 16 p, 6. Munchi’s Ford WRT 12 p, 7. Team Abu Dhabi 6 p, 8. Monster WRT 6 p, 9. FERM Power Tools 6 p.
*Sub rezerva omologarii rezultatelor de catre FIA. |
Written by RallyZone
|
Traseul Raliului Portugaliei a fost modificat in anumite privinte comparativ cu sezonul precedent. Cartierul general este in continuare la stadionul de fotbal din Algarve, insa acesta nu va mai gazdui nicio proba speciala. In schimb, una complet noua a fost introdusa in nordul tarii, iar echipele vor fi nevoite sa parcurga o distanta apreciabila pentru a lua startul in aceasta.
Dupa prima proba speciala, care va avea loc joi seara in Lisabona, adevaratul start al raliului va fi vineri, cand vor incepe probele pe macadam. Etapa programeaza un total de numai 17 probe speciale, ultima urmand sa aiba loc duminica la orele pranzului.
OGIER VREA SA-SI IA REVANSA IN FATA LUI LOEB
Dupa ce a abandonat in antepenultima proba speciala a Raliului Mexicului din postura de favorit, Sebastien Ogier este determinat sa--i demonstreze coechipierului sau Sebastien Loeb ca este un adversar de temut in lupta pentru titlul mondial. Duelul dintre cei doi, care s-a dovedit foarte echilibrat in primele doua runde, va tine capul de afis al weekendului, insa fanii astepta o reactie pe masura si din partea lui Mikko Hirvonen si Jari Matti Latvala, cei doi piloti ai echipei de uzina Ford.
Constructorul britanic Mini va reveni oficial in Campionatul Mondial de Raliuri in etapa programata in Italia in luna mai, insa participa in Raliul Portugaliei cu un model de clasa S2000. Mini va alinia la start doua astfel de modele, care vor fi pilotate de portughezul Armindo Araujo si brazilianul Daniel Oliveira. Cu aceasta ocazie, Mini va afla daca este pe drumul cel bun pentru a avea parte de un sezon competitiv in acest an
|
CITROËN DS3 WRC REVINE IN EUROPA |
Written by RallyZone
|
Dupa victoria din Raliul Mexicului, modelul Citroën DS3 WRC poate fi considerat un etalon pe macadam. La revenirea in Europa, echipa Citroën Total are un singur obiectiv si anume de a castiga in continuare. Cele doua echipaje Sébastien Loeb/Daniel Elena si Sébastien Ogier/Julien Ingrassia, vor incerca sa adune puncte atat in clasamentul constructorilor cat si in cel al pilotilor. In afara celor doua masini ale echipei Citroën Total se vor mai alinia la start inca trei modele Citroën DS3 WRC.
Organzatorii Raliului Portugaliei sunt decisi sa-si promoveze cat mai bine evenimentul si de aceea au venit cu multe noutati pentru editia din 2011. Startul s-a mutat la Lisabona, la 270 km nord de Faro. Mutarea startului in capitala Portugaliei, pentru prima oara in ultimii 37 de ani, este marcata si de super speciala programata chiar in centrul Lisabonei. Ziua de joi este destinata activitatilor de promovare cu sesiuni de autografe si o parada prin oras. Seara, echipele vor parasi estuarul Tagus si se vor indrepta spre Algarve pe coasta de sud.
Cu mai putin de un an in urma, Sébastien Ogier si Julien Ingrassia au obtinut, la Algarve, prima lor victorie cu Citroën C4 WRC si pornesc, anul acesta, din postura de favoriti mai ales ca traseul este identic in proportie de 80% cu cel din 2010. „Este o aminitire fantastica, una pe care nu o voi uita niciodata”, recunoaste Ogier. „A fost un raliu aproape perfect pentru noi in care am fortat de la start pana la sosire. Chiar daca am fost primii pe drum in zilele a doua si a treia tot am reusit sa ramanem in fata rivalilor nostri.”
Dupa incidentul din Mexic, Sébastien Ogier si Julien Ingrassia vor avea o pozittie foarte buna la start in Raliul Portugaliei. „Chiar daca nu am adunat puncte in etapa din Mexic, sunt foarte multe concluzii pozitive pe care le putem trage dupa prima etapa pe macadam. Chiar daca am curatat drumurile pentru cei din spatele nostru, am demonstrat cat suntem de competitivi. Aici in Portugalia sunt hotarat sa obtin maximum posibil in urma pozitiei de start din prima zi, mai ales ca ne va fi putin mai usor decat in Mexic. Au fost doar doua etape pana acum, din totalul celor 13 inscrise in calendar, deci mai avem o multime de oportunitati de a obtine rezultate bune”, a adaugat Ogier.
Sébastien Loeb si Daniel Elena, care au castigat acest raliu in 2007 si 2009, se afla pe locul secund in clasamentul general dupa victoria din Raliul Mexicului. „Modelul Citroën DS3 WRC a fost foarte rapid in Mexic, dar acolo ne-am dominat intotdeauna adversarii. Daca vremea va fi buna in Portugalia vom vedea exact cat de competitive sunt noile masini in conditii similare. Aceasta etapa este o combinatie a tuturor celorlalte raliuri pe care le vom intalni de acum incolo. Exista sectiuni foarte rapide, legate de sectiuni inguste cu foarte multe cocoase ceea ce inseamna ca dictarea trebuie sa fie foarte precisa. Obiectivul nostru este acelasi ca in Mexic, adica victoria”, a spus Loeb, inaintea etapei din Portugalia.
In afara celor doua modele Citroën DS3 WRC inscrise in competitie de echipa Citroën Total, la startul Raliului Portugaliei vor mai fi inca trei astfel de modele care vor fi pilotate de Petter Solberg, Kimi Räikkönen si Peter van Merksteijn Jr.
Trei intrebari pentru... Olivier Quesnel
Unul dintre modele DS3 WRC a terminat pe prima treapta a podiumului in Mexic, celalalt a abandonat. Cum vezi rezultatul din Mexic: un pahar pe jumatate plin sau unul pe jumatate gol?
„In primul rand ne vom aduce aminte mereu ca aici a fost prima victorie pentru modelul DS3 WRC si victoria cu numarul 63 pentru Loeb si Elena. In plus, aici s-a confirmat si cat de competitiva este noua noastra masina, ceea ce nu trebuie subestimat. Desigur, ne-ar fi placut sa obtinem o dubla, dar raliurile nu sunt o stiinta exacta!. Asa cum s-a mai intamplat si in 2010, Citroën a facut o alegere sportiva. Sébastien Ogier, care nu are statutul de pilotul numarul 2 in echipa, a facut o greseala. A fost un esec pentru echipa, dar a fost un esec si mai mare pentru el. Acest abandon nu-l ajuta deloc in lupta pentru titlul mondial. Ii da insa o pozitie buna la start in urmatoarele raliuri, dar acest lucru nu inseamna ca-i va fi usor sa recupereze punctele pierdute. Nu este pentru prima oara cand o masina Citroëns abandoneaza in Mexic si acest lucru nu ne-a impiedicat sa castigam de sase ori titlul mondial la constructori.”
Cum veti trata aceasta rivalitate in viitor?
„Rivalitatea intre doi piloti de acest calibru este inevitabila. Sébastien Ogier este un tip foarte ambitios, dar la fel este si Sébastien Loeb care este in forma maxima dupa ce a castigat sapte titluri mondiale. Seb’ Loeb este extrem de hotarat sa demonstreze ca inca este cel mai bun pilot din lume. Ne asteptam sa ne confruntam cu o astfel de problema, dar nu ne asteptam ca ea sa apara atat de repede. In Mexic rivalitatea dintre ei nu a avut un rezultat total pozitiv pentru Citroën. Pe de alta parte, sunt convins ca rivalitatea dintre ei va ajuta echipa sa obtina rezultate remarcabile in etapele urmatoare. Sa rezolv o astfel de situatie face parte din munca mea ca sef de echipa. Trebuie sa ma asigur ca interesele Marcii sunt cele care primeaza. Trebue sa fim uniti si sa muncim in continuare pentru ca echipajele noastre sa aiba cele mai mari sanse la castigarea etapelor urmatoare.”
In aceste conditii, care este obiectivul pentru Citroën in Portugalia?
„Nu este cu nimic diferit fata de celelalte etape. Luam startul aici cu obiectivul de a castiga. Pilotii nostri stiu care este miza. Ei trebuie sa ajute echipa sa castige inca un titlu mondial la constructori. In cazul in care vor atinge acest obiectiv este clar ca unul sau celalalt - sau amandoi, vor fi in pozitia de a se lupta pentru titlul mondial. In Portugalia, ambii piloti trebuie sa adune cat mai multe puncte si pentru a face acest lucru trebuie sa porneasca doar cu ideea de a castiga!” |
CITROËN RACING: TOTUL INCEPE DE LA O FOAIE ALBA |
Written by RallyZone
|
La prima iesire pe probele speciale intr-un raliu din Campionatul Mondial, modelul Citroën DS3 WRC a terminat pe locurile 4, multumita echipajului Sébastien Ogier/Julien Ingrassia si pe locul 6 cu echipajul Sébastien Loeb si Daniel Elena. Citroën Total World Rally Team a reusit si o dubla in Power Stage, ultima speciala a raliului, proba in care se dau puncte suplimentare pentru piloti si copiloti.
Prima zi din Raliul Suediei a fost prima confruntare cu cronometru pentru noile masini din Campionatul Mondial de Raliuri. Dupa ce au petrecut prima zi curatand probele de zapada proaspat cazuta, Sébastien Loeb si Daniel Elena au pierdut timp pretios care i-a scos din lupta pentru un loc pe podium. Sébastien Ogier si Julien Ingrassia, aflati la cea de-a doua participare pe zapada, au avut o zi mai buna si au adus prima victorie de proba speciala pentru modelul DS3 WRC.
In ziua a doua din Raliul Suediei zapada de pe probe a fost inlocuita cu gheata, temperaturile coborand la -26. Cele doua echipaje Citroën Total au reusit sa-si imbunatateasca pozitiile in clasament. Sébastien Ogier si Julien Ingrassia au ajuns la mai putin de 15 secunde in spatele liderului, iar Sébastien Loeb si Daniel Elena au terminat pe 6.
Principala problema in acest raliu a fost faptul ca suprafata probelor a fost diferita, de la o speciala la alta, ceea ce a avut o influenta majora asupra performantelor masinii. Vineri, zapada proaspat cazuta a pus probleme echipajelor care au plecat primele, in timp ce duminica lipsa totala a vantului a facut ca zapada sa ramana suspendata in aer, ceea ce a redus mult vizibilitatea. „A fost foarte dificil,” a spus Julien Ingrassia. „Aveam pur si simplu o panza alba in fata ochilor. Zapada ramanea in aer pentru ca vantul nu batea deloc. Nu a fost usor deloc pentru noi in aceste conditii.”
„A trebuit sa reduc din viteza pe portiunile mai rapide pentru ca altfel nu vedeam nimic,” a adaugat Ogier. „Am preferat sa nu risc absolut deloc. Mikko Hirvonen a profitat cel mai mult de aceasta situatie, drumul fiind acoperit si cu un strat gros de gheata. Toti cei care au plecat dupa el au avut probleme sa gaseasca cea mai buna trasa, apexul virajelor fiind acoperit de zapada.”
Aflat pe trei dupa finalul specialei a 20-a, Ogier a pierdut teren pe proba urmatoare: „Masina derapa mult de spate. Am lovit un banc de zapada si aceasta a obturat filtrul de aer. Pe final de proba, motorul masinii nu a mai functionat la capacitate maxima.” Ogier a terminat raliul pe locul 4, dar a terminat in forta obtinand victoria pe ultima proba speciala ceea ce i-a adus 3 puncte suplimentare conform noi regului „Power Stage”: „Sunt multumit cu rezultatul obtinut, tinand cont ca aceasta este a doua prezenta in Raliul Suediei. Am tras o multime de concluzii pozitive si, in ciuda unor probleme, am aratat ca modelul Citroën DS3 WRC este foarte rapid. Deabia astept acum sa concuram pe macadam unde cred ca masina se va comporta mult mai bine.”
Sébastien Loeb nu a mai fortat in ultima zi si a terminat Raliul Suediei pe locul 6. „Tinand cont ca nu mai puteam obtine mare lucru in ultima zi, singurul meu obiectiv a fost sa termin raliul. Chiar daca rezultatul nu este neaparat cel asteptat de noi am incercat sa adunam cat mai multe puncte si in ultima proba am adaugat inca doua la cele primite pentru clasarea in aceasta etapa. Multumita locului sase de aici vom avea o pozitie mai buna la start in Raliul Mexicului”, a spus Sébastien Loeb, campionul mondial en-titre.
Petter Solberg si Kimi Räikkönen, ambii pe masini Citroën DS3 WRC preparate de echipa Citroën Racing Technologies, au reusit sa termine primul raliu din acest sezon. Norvegianul a ajuns pe cinci, iar finlandezul pe locul 8. „La prima cursa cu modelul Citroën DS3 WRC, fara prea multi kilometri de teste, ambii au demonstrat ca pot fi foarte competitivi”, a remarcat Olivier Quesnel, directorul Citroën Racing. „Inaintea acestei etape stiam ca nu suntem favoriti pe zapada asa ca trebuie sa asteptam primele probe pe macadam pentru a vedea potentialul fiecaruia.”
Urmatoarea provocare pentru pilotii Citroën si modelul DS3 WRC este Raliul Mexicului programat in perioada 03 – 06 martie 2011.
Rezultate Raliul Suediei (etapa a 1-a din 13)*
1 M. Hirvonen / J. Lehtinen - Ford Fiesta RS WRC 3h23m56.6s
2 M. Ostberg / J. Andersson - Ford Fiesta RS WRC +6.5s
3 J. Latvala / M. Anttila - Ford Fiesta RS WRC +34.0s
4 S. Ogier / J. Ingrassia - Citroën DS3 WRC +47.7s
5 P. Solberg / C. Patterson - Citroën DS3 WRC +1m31.2s
6 S. Loeb / D. Elena - Citroën DS3 WRC +2m30.3s
7 P. Andersson / E. Axelsson - Ford Fiesta RS WRC +6m22.0s
8 K. Räikkönen / K. Lindström - Citroën DS3 WRC +7m02.3s
9 M. Wilson / S. Martin - Ford Fiesta RS WRC +10m11.5s
10 K. Al Qassimi / M. Orr - Ford Fiesta RS WRC +10m31.1s
Clasament general – PILOTI dupa Raliul Suediei (etapa a 1-a din 13)*
1. Mikko Hirvonen 25 p, 2. Mads Ostberg 18 p, 3. Jari-Matti Latvala 16 p, 4. Sebastien Ogier 15 p, 5. Petter Solberg 10 p, 6. Sebastien Loeb 10 p, 7. PG Andersson 6 p, 8. Kimi Raikkonen 4 p, 9. Matthew Wilson 2 p, 10. K. Al Qassimi 1 p.
Clasament general – CONSTRUCTORI dupa Raliul Suediei (etapa a 1-a din 13)*
1. Ford Abu Dhabi 40 p, 2. Citroen Total World Rally Team 18 p, 3. M-Sport Stobart Ford 18 p, 4. Ice 1 Racing 8 p, Team Abu Dhabi 6 p, FERM Power Tools 4 p, Monster 2 p.
*Sub rezerva omologarii rezultatelor de catre FIA. |
CITROËN RACING: TOTUL INCEPE DE LA ZERO |
Written by RallyZone
|
Citroën Total World Rally Team va arunca in lupta, in sezonul 2011 din Campionatul Mondial de Raliuri, doua modele noi DS3 WRC pentru a-si apara titlurile mondiale la constructori si piloti. Dupa cateva luni bune in care echipa tehnica a lucrat intens la dezvoltarea noii masini, echipajele Sébastien Loeb / Daniel Elena si Sébastien Ogier / Julien Ingrassia sunt pregatite pentru prima confruntare, pe zapada si gheata, in Raliul Suediei.
Dupa succesul inregistrat de modelele Xsara WRC si C4 WRC, ambele incoronate cu cate trei titluri mondiale la constructori, Citroën vrea sa-si apere titlurile cu noul DS3 WRC, model care corespunde noilor reguli impuse de FIA pentru sezonul 2011 in Campionatul Mondial de Raliuri.
DS3 WRC este un model mai scurt si mai compact decat versiunile anterioare folosite de Citroën in mondialul de raliuri si va fi propulsat de un motor turbo, cu injectie directa, de 1,6 litri care a fost dezvoltat de inginerii de la Citroën Racing. Noua generatie de masini din Campionatul Mondial de Raliuri, concepute pentru a reduce costurile in acest sport, vor scoate si mai mult in evidenta talentul pilotilor.
Aflati la cel de-al 11-lea sezon in echipa de uzina Citroën, Sébastien Loeb si Daniel Elena incep campionatul cu ambitia de a castiga, si anul acesta, un nou titlu mondial. Perechea franco-monegasca, detinatoare a 7 titluri mondiale, este nerabdatoare sa faca fata unei noi provocari. Alaturi de cei doi, in echipa de uzina, va concura si echipajul Sébastien Ogier /Julien Ingrassia, care si-a castigat locul in Citroën Total World Rally Team dupa un sezon 2010 extrem de promitator.
Raliul Suediei, prima etapa din cele 13 incluse in calendarul din 2011, este un eveniment unic. Este singurul raliu din calendar care se desfasoara exclusiv pe zapada si gheata si care, pentru o perioada lunga de timp, a fost o afacere exclusiv scandinava. De la prima editie, programata in 1950, singurul pilot care a reusit sa-i invinga pe nordici in Suedia a fost Sébastien Loeb, pilotul Citroën castigand acest raliu in anul in care a devenit pentru prima oara campion mondial.
Probele speciale din 2011 sunt amplasate in regiunile Värmland si Dalarna, in timp ce parcul de service este in Hagfors. Anul acesta, pilotii din campionatul mondial vor intra si pe teritoriul Norvegiei, speciala Lovhaugen (PS4/7) fiind in afara granitelor Suediei.
„Abia astept sa vad timpii pentru a vedea daca echipa a facut o treaba buna sau nu. Totusi, Raliul Suediei nu este neaparat reprezentativ pentru noi, tinand cont de specificul acestei etape, in ceea ce priveste restul raliurilor din acest sezon. Echipa noastra stie ce are de facut si am incredere totala ca la final vom avea motive de bucurie”, a spus Olivier Quesnel, directorul echipei Citroën Racing.
Raliul Suediei este si scena unde vom vedea, in premiera, asa numita Power Stage. Proba speciala Gustavsfors, lunga de 4,16 kilometri, va fi transmisa in direct la tv, iar primele trei echipaje vor primi puncte - dupa sistemul 3,2, 1, care vor fi contabilizate in lupta pentru titlul mondial.
Doua modele Citroën DS3 WRC vor fi folosite si de echipajele Petter Solberg / Chris Patterson si Kimi Räikkönen / Kaj Lindström. Atat Petter Solberg, cat si Kimi Räikkönen au parcurs cate 250 kilometri de teste pe o suprafata similara cu cea din Suedia. Solberg a reusit sa-si seteze masina in functie de stilul sau de pilotaj si s-a aratat incantat si entuziasmat de performantele noului motor. Räikkönen a fost si el multumit de comportamentul masinii la primul test, unde a incercat setari diferite, obiectivul sau fiind sa termine cat mai aproape de cele doua echipe de uzina.
Trei intrebari pentru... Sébastien Loeb
Dupa ce ai castigat sapte titluri mondiale consecutiv, cel mai probabil, singurul tau obiectiv este sa devii primul pilot care reuseste aceasta performanta de opt ori. Sau?
„Este dificil sa-mi fixez orice alt obiectiv. Sper, cel putin, sa ma lupt pentru a-mi apara titlul. Nu-mi voi schimba strategia. Voi aborda fiecare cursa pe rand in functie de ceea ce se intampla la fata locului. Anul acesta, tinand cont de noile regului, vor fi cu siguranta mult mai multe necunoscute.”
Esti nerabdator sa iei startul in Suedia?
„Deabia astept. Nu cred insa ca rezultatele de acolo vor fi elocvente pentru restul sezonului. Suprafata cea mai des intalnita va fi macadamul. Pe aceasta suprafata se va decide titlul. La teste m-am simtit mult mai bine pe macadam decat pe zapada. Desigur, nu va fi foarte bine daca vom fi in spatele rivalilor nostri, dar acest raliu nu este cel mai important din acest sezon.”
Te temi ca in urma schimbarilor de regulament se vor schimba ierarhiile in Campionatul Mondial?
„Am un sentiment bun in ceea ce priveste masina. In timpul testelor am fost placut surprins de motor si de balansul masinii, in ciuda lipsei diferentialului central. Chiar cred ca acest sezon va fi unul bun, dar cronometrul este singurul mod de comparatie. Nu sunt genul de om care sa faca afirmatii pe care nu le pot sustine, deci va trebui sa astept primele raliuri inainte sa fac orice pronosticuri.”
Trei intrebari pentru... Sébastien Ogier
Ai parcurs deja cateva mii de kiloemtri la volanul modelului Citroën DS3 WRC inaintea primei etape. Te simti pregatit?
„Intr-adevar am facut numeroase teste, pe toate tipurile de suprafata, de la jumatatea anului 2010, dar niciodata nu este suficient. Mai sunt unele lucruri care trebuie confirmate, dar masina se comporta bine. La prima etapa vom avea raspunsul pentru toate intrebarile noastre.”
Esti in aceeasi echipa cu campionul mondial. Acest lucru inseamna ca ai cel mai bun coleg de echipa sau cel mai mare rival?
„Spiritul echipei Citroën se bazeaza pe colaborare. Din punct de vedere tehnic impartim toate informatiile disponibile. Trebuie sa stim cum sa lucram impreuna. Obiectivul nostru comun este sa castigam pentru Citroën. Avem aceleasi sanse si acelasi material de concurs. Totul depinde doar de mine pentru a dovedi ca ma descurc la fel de bine ca si campionul mondial.”
Cat de important este Raliul Suediei?
“Este un raliu despre care nu stiu foarte multe lucruri. Am luat startul o singura data aici, in 2010, si cred ca va fi o etapa dificila. Pe de alta parte, sezonul este foarte lung si cu siguranta nu se va decide pe zapada din Suedia. Sunt multi parametri care pot schimba ierarhiile – noile reguli, pneurile Michelin, dar daca simt ca pot castiga voi incerca sa o fac. Daca nu va fi cazul atunci voi face o cursa prudenta si voi incerca sa adun cat mai multe puncte in lupta pentru tilu.” |
|