Lupta pentru podium continua in Raliul Targa Florio |
Written by RallyZone
|
- uEchipajul Napoca Rally Academy este pe 3 in IRC Production Cup
- uInca o victorie de proba speciala in Raliul Targa Florio
- uMarco Tempestini este hotarat sa atace pana la final
Marco Tempestini si Dorin Pulpea au terminat ziua a doua din Raliul Targa Florio pe podium in IRC Production Cup. Chiar daca la jumatatea zilei a pierdut timp din cauza unor probleme tehnice, Marco Tempestini a revenit in forta si a terminat ziua cu inca o victorie de proba speciala.
Sase probe, cate trei treceri pe specialele Targa si Collesano, si ceva mai mult de 80 de kilometri. Asa a aratat programul zilei secunde din Raliul Targa Florio, etapa a cincea din Intercontinental Rally Challenge. Dupa victoria din super speciala, Marco Tempestini si Dorin Pulpea au inceput ziua a doua ceva mai prudent. „Suprafata este foarte alunecoasa, dar nu in toate virajele. Trebuie sa ai o incredere foarte mare in masina si in setarile pe care le-ai ales. Pe prima proba a fost ok, dar pe a doua am avut mici probleme si am pierdut cel putin zece secunde”, a spus Tempestini in primul parcul de service.
Echipajul Napoca Rally Academy nu a fost ocolit de probleme nici in Sicilia. Dupa speciala a patra sistemul de racire nu a mai functionat in parametri, iar acest lucru a influentat timpii de pe speciala Collesano. „Proba incepe la o altitudine de 500 metri si ajunge la peste 1000 metri. Ultimii doi – trei kilometri sunt in panta si pe aceasta zona motorul masinii intra in protectie si nu am putut obtine un timp mai bun. Sunt putin suparat pentru ca nici aici nu am scapat de probleme, dar important este ca am ramas in cursa”, a spus Marco Tempestini.
Finalul zilei a fost unul mult mai bun. Dupa ce problema a fost rezolvata in ultimul parc de service, Marco Tempestini au reusit sa castige speciala a sasea si au terminat ziua pe podium la IRC Production Cup. „Finalul zilei a fost mult mai bun si am reusit sa castigam inca o proba speciala. Sambata, in ultima zi, mergem sa castigam cat mai multe probe. Rendina si Consani, pilotii din fata noastra, sunt foarte rapizi si aceasta este singura noastra sansa. Trebuie sa mergem tare daca vrem sa adunam mai multe puncte aici si vom incerca asta sambata”, a spus Marco Tempestini, la finalul zilei a doua din Raliul Targa Florio.
Sambata, in ziua a doua a Raliului Targa Florio, echipajul Napoca Rally Academy mai are de parcurs 68,4 kilometri impartiti in 4 probe speciale. „Vor fi doua treceri pe specialele Cefalu’si Castelbuono. Este dificil sa ai o dictare buna dupa doar doua treceri la recunoasteri, dar am incredere ca totul va fi ok. Este important sa ne intram in ritm inca de la inceput si sper sa obtinem cat mai multe puncte aici”, a spus si Dorin Pulpea, copilotul echipajului Napoca Rally Academy. |
Cercetare si dezvoltare Goodyear pentru anvelopele de curse destinate cursei de camioane de la Jarama |
Written by RallyZone
|
Jarama, Spania, 13 iunie, 2012 – Jochen Jahn, membru al echipei Castrol Team Hahn Racing si pilot al unui camion MAN, conduce în Campionatul European FIA de Curse Camion dupa a treia etapa, care a avut loc la Jarama în Spania pe 9 si 10 iunie. Acesta a câstigat prima cursa de sâmbata, în timp ce cea de-a doua cursa a fost câstigata de Antonio Albacete, membru al echipei Equipo Cepsa, conducând tot un camion MAN. Duminica, Jochen Hahn a câstigat din nou prima cursa, iar pilotul Mika Mäkinen, membru al echipei Mad-Croc Racing Team, pilot tot al unui camion MAN, a câstigat cea de-a doua cursa. Urmatoarea etapa va avea loc la Nogaro în Franta pe 23 si 24 iunie a.c.
Toti concurentii înscrisi în campionat folosesc anvelopa de curse Goodyear Truck Racing. Aceasta anvelopa a fost dezvoltata ca rezultat al testelor extinse desfasurate de Goodyear atât în laborator cât si pe circuit. Odata ce decizia de a semna un angajament ferm de sprijinire a Campionatului European FIA de Curse de Camioane a fost luata, testele extinse au fost derulate special în vederea validarii prototipurilor acestor anvelope. Printre acestea se numara si un test al petei de contact, un test de anduranta de tip UNECE-R54 precum si teste la viteze foarte mari si teste de calitate dezvoltate de Goodyear în laborator, la Centrul pentru Inovare al Goodyear din Luxemburg. Teste mai amanuntite au fost derulate pe circuit si pe pista de teste a Goodyear, pentru a testa gradul de uzura si durabilitatea anvelopelor, precum si capacitatile la condus si manevrabilitatea acestora. În plus, anvelopa Goodyear Truck Racing a fost dezvoltata folosind Metoda Elementelor Finite (FEM) într-o serie variata de conditii precum virarea cu încarcatura, gradul de umflare si unghiurile de curbura. Echipa de curse Goodyear are la dispozitie toate aceste informatii pentru a putea seta corect toate camioanele de curse.
Anvelopa Goodyear Truck Racing nu numai ca întâlneste si respecta toate cerintele tehnice necesare pentru utilizarea ei specifica în conditii de curse, dar respecta si toate standardele de calitate în vigoare adoptate pentru produsele Goodyear si în conformitate cu prevederea legislativa europeana UNECE 54.
Goodyear Dunlop Iberia, una din cele mai mari companii producatoare de anvelope din Spania si Portugalia, a luat parte activ la cursa din Jarama. Goodyear Dunlop Iberia, o subsidiara locala a Goodyear Tire & Rubber Company, este responsabila de activitatile de vânzare si post-vânzare din Spania si Portugalia si are birouri peste tot în cele doua tari. Goodyear are o retea de distributie solida si extinsa, ce acopera aceasta regiune în care sunt peste 365 de distribuitori autorizati TruckForce.
Despre Goodyear
Goodyear este una din cele mai mari companii producatoare de anvelope din lume. Are aproximativ 72.000 de angajati si îsi fabrica produsele în 53 de unitati de productie în 22 de tari peste tot în lume. Cele doua centre ale sale pentru inovare din Akron, Ohio si Colmar-Berg, Luxemburg se lupta sa dezvolte produse si servicii de ultima generatie care stabilesc noi standarde tehnologice si de performanta în industrie.
Gama de anvelope a Goodyear Dunlop Europa pentru vehicule comerciale, autobuze si remorci include peste 400 de anvelope diferite acoperind 55 de dimensiuni. Multi dintre producatorii de vehicule comerciale de top din lume aleg ca echipare originala anvelopele Goodyear, incluzând aici DAF, Iveco, MAN, Mercedes-Benz, Renault Trucks, Scania ?i Volvo. Goodyear furnizeaza de asemenea anvelope pentru toti producatorii importanti de remorci. Cu sistemul Fleet First, care include reteaua de service TruckForce, asistenta rutiera ServiceLine 24h, sistemul de Mobilitate si de Internet FleetOnlineSolutions, dar si tehnologiile pentru Retratare de la Goodyear, Goodyear asigura cea mai larga gama de servicii dedicate service-ului din industrie.
Pentru mai multe informatii despre Goodyear si produsele sale, vizitati www.goodyear.com. |
Dan Girtofan : „Am iesit din calcule la titlu, dar avem sanse la podium ” |
Written by RallyZone
|
Dan Girtofan si Mita Lazarescu au bifat un rezultat important in weekend, locul 3 la Raliul Iasiului – Dunlop, ce ii mentine pe podiumul clasamentului general, cu sanse mari de a termina in primii 3 si la finalul sezonului. Cursa ieseana a fost una cu peripetii pentru Giri si Mita, care au avut parte de evenimente cât pentru 3 intreceri. „A fost un raliu destul de greu, datorita probelor foarte bune si de foarte mare viteza, care au impus un ritm rapid. Pot sa spun ca am tinut pasul si am avut un ritm bun. Inceputul nu a fost unul prea fericit, am gresit la superspeciala, unde am pierdut o gramada de timp din cauza ca nu am putut sa intorc din prima pe lânga un butoi. Greseala care a fost penalizata cu aproape 7 secunde fata de primul loc, ceea ce e foarte mult. A doua zi dimineata, sâmbata, a plouat, dar noi nu am crezut ca macadamul nu este ud, ba chiar nu suferise modificari fata de prima zi, astfel ca am mers pe prima proba cu niste gume care nu erau adecvate”, a povestit Dan Girtofan, care a continuat: „Proba lunga a fost una plina de evenimente pentru noi, atât pe partea de dus, cât si pe cea de intors. La dus, la 5 km de la start am lovit un cap de pod, dar am scapat fara distrugeri prea marri, iar, la jumatatea specialei, l-am prins pe Vali Porcisteanu din urma, care tocmai terminase de facut o pana, si am mers in praful lui, ba chiar am fost nevoiti sa oprim de 3 ori pe speciala pentru ca nu mai vedeam drumul. Am pierdut foarte mult timp din aceasta cauza. Pe proba de intoarcere am fortat ca sa ne mentinem pe locul 3, dar iar am lovit un podet, de data asta cu dreapta fata. Am strâmbat janta, care a inceput sa bata si am crezut ca avem pana, dar nu a fost asa, astfel am reusit sa mergem mai departe. La nici câtiva km, am mai lovit un cap de pod, iar am zis ca avem pana, dar am scapat si de data asta, pentru ca pe final sa avem un ritm bun, care ne-a asigurat locul 3 la finalul raliului”.
Giri a precizat ca obiectivul sau pentru ultima etapa din 2011, Raliul Bacaului, este sa bifeze punctele necesare ca sa se mentina pe podium: „Din pacate, am iesit din lupta pentru titlu, insa ramânem sa ne batem pentru locurile 2-3. Speram ca la Bacau sa obtinem un rezultat favorabil, care sa ne permita sa incheiem inca un sezon in primele 3 locuri”.
Dan Girtofan si Mita Lazarescu tin sa adreseze multumiri partenerului principal, Alexandrion Grup România, dar si partenerilor Mobil 1 prin Lubexpert România, BKP, Hotel Aro Palace, www.prorallyperformance.ro, www.bursacamerehotel.ro si www.bursabileteavion.ro. |
Jack Daniel’s Rally Team si Gergo Szabo – castigatori ai raliul Iasiului |
Written by RallyZone
|
In acest weekend, Jack Daniel’s Rally Team a castigat raliul Iasiului, prin victoria lui Gergo Szabo si punctele de la celelelate clase aduse de Catalin Berari, Norbert Bereckzy si Edwin Keleti
Gergo Szabo si Zoltan Kohler au castigat raliul Iasiului, fiind a doua victorie la Iasi pentru pilotul Jack Daniel’s. Desi sansele campionului en titre al Romaniei pentru un alt titlu sunt nule, Gergo Szabo si-a dorit foarte mult sa castige acest raliu.
Gergo Szabo: “Pentru mine victoria a fost un dar de ziua mea…si a lui Jack Daniel’s pe care il sarbatorim in luna septembrie, este o victorie pentru echipa. A fost un raliu frumos, am avut ceva probleme la un moment dat, dar am reusit sa bat mai multe probe si sa castig. Este a doua etapa cu noul Evo X si lucrurile merg tot mai bine. In prima zi a fost o competitie mare cu Marisca si Porcisteanu, a doua zi ei au avut probleme, noi am mers cu alte setari. Desi am castigat 3 etape, dar nu am toate punctele, cu toate acestea, pentru mine victoria este cel mai important lucru. Cum am mai spus, ultimile etape cu noua masina vor fi etape de show pentru spectatori si voi merge pentru echipa, promovand in continuare mesajul de responsabilitate: “Condu responsabil: nu bea la volan!”
Catalin Berari invingator la clasa 11, Norbert Bereckzi locul 2 la clasa 6 , iar Edwin Keleti locul 3 la clasa 19
Catalin Berari: “Suntem in forma si am facut un raliu foarte bun la Iasi. Ne bucuram ca putem aduce puncte echipei si ca avem rezultate foarte bune la clasa la care concuram.”
Edwin Keleti: “Desi o noua pana (a patra consecutiva la ultimile raliuri) ne-a “interzis” din nou victoria, aceasta prima cupa a sezonului ne da speranta ca gheata s-a spart. A fost o cursa cu un traseu super si foarte solicitant! Ne bucuram mult pentru rezultatele echipei si speram ca la Bacau vom invinge.”
Raliul Iasiului a fost penultima etapa din Campionatul National de Raliuri Dunlop. Ultima etapa, pe macadam, va fi la Bacau in perioada 13 – 15 octombrie.
Despre Jack Daniel’s Rally Team:
Jack Daniel’s Rally Team, aduce in 2011 mesajul sau de responsanbilitate, cu urmatoarele echipaje: Gergo Szabo si Zoltan Kohler pe Mitsubishi Lancer EVO 10 si Edwin Keleti si Victor Ponta pe Mitsubishi Lancer Evo 10 la clasa 19, Catalin Berari si Mihai Sandu, pe Mitsubishi Lancer Evo 6 la clasa 11 si Titi Aur si Karoly Borbely, pe Mitsubishi Lancer EVO 9 la clasa 3. Lor li se adauga echipajul maghiar Norbert Bereckzi si Kozma Lazslo pe Citroën C2R2- Max la clasa 6. |
UN RALIU DE SENZATIE PENTRU COLINA MOTORSPORT |
Written by RallyZone
|
Penultima etapa a Campionatului National de Raliuri Dunlop 2011, desfasurata la Iasi in perioada 23-24 septembrie, desi dominata de emotii, a fost una de succes pentru COLINA MOTORSPORT, masinile pregatite urcand pe podiumul mai multor clase.
La clasa 5, castigator a fost Alex Filip, care a depasit ghinionul de la Brasov, cand o pana la Renault-ul Clio R3 pe penultima proba speciala l-a facut sa piarda aceasta pozitie. Etapa de la Bacau va fi hotaratoare pentru adjudecarea titlului clasei, pe care Alex o conduce in acest moment.
Podiumul clasei 19 a avut drept protagoniste inca doua dintre masinile pregatite de catre COLINA MOTORSPORT. Mitsubishi-ul Evo 9 pilotat de Dragos Dinu a mai urcat o treapta fata de etapa de la Brasov, clasandu-se pe locul al doilea. A treia pozitie a revenit echipajului Edwin Keleti/Victor Ponta, in conditiile in care, ca si la precedentele doua etape, Mitsubishi-ul Evo X a pierdut minute importante cu o pana de cauciuc.
Valentin Porcisteanu ocupa locul al doilea in clasamentul etapei, inainte de pana facuta la Mitsubishi-ul Lancer Evo 9 pe cea mai lunga proba speciala a raliului. Retrogradat pe locul al patrulea in etapa de la Iasi, Vallino mentine totusi o diferenta mare fata de Bogdan Marisca, ceea ce inseamna ca emotiile pentru castigarea titlului de campion national se mentin, alaturi de prima sansa la obtinerea trofeului.
Evolutia debutantului Vlad Stoica, la bordul Citroen-ului C2R2 Max - cea de-a cincea masina pregatita de COLINA MOTORSPORT - a fost oprita de o iesire in decor, fara avarii importante, ruperea planetarei impiedicându-l totusi sa incheie competitia.
„Daca etapa de la Iasi a fost una de senzatie, speram ca la Bacau – 14-15 octombrie - va fi un raliu senzational pentru COLINA MOTORSPORT si un final de campionat pe masura. Cu locuri importante pe podium la clasele la care concuram si masina campioana nationala a sezonului competitional 2011.” – Alexandru Pitigoi, Director General COLINA MOTORSPORT
Clasament general FIA (clasele 1-10) – Raliul Iasiului „Dunlop”:
1. Gergo Szabo / Zoltan Kohler – Mitsubishi Lancer Evo - 1:21:07,8
2. Bogdan Marisca / Sebastian Itu - Mitsubishi Lancer Evo 9 – 1:22:27,2
3. Dan Gartofan / Mihai Lazarescu – Subaru STI – 1:23:36,4
4. Valentin Porcisteanu / Dan Dobre – Mitsubishi Lancer Evo 9 – 1:23:47,4
5. Rares Tomita / Levente Csegzy – Mitsubishi Lancer Evo 9 – 01:26:45,5
Sursa clasament: FRAS
|
|