Comunicate
Raliul Aradului vrea sa devina international!
Written by RallyZone   


  1. 12 echipaje maghiare au fost validate pentru a participa la editia a doua
  2. Au inceput deja demersurile pentru organizarea unei etape comune romano-maghiare in 2011

Raliul Aradului, aflat la a doua editie, a stabilit un nou record in ceea ce priveste numarul de piloti straini aflati la start intr-o etapa din Campionatul National de Raliuri. In fara „strainilor” care participa in mod normal in competitia interna, alte 12 echipaje maghiare au fost validate si vor lua startul in Raliul Aradului, start care se va da astazi la ora 18:00 din fata Primariei Municipiului Arad.

Colaborarea dintre AMC Racing, organizator al Raliului Aradului, si D-Motor organizator al mai multor evenimente auto din Ungaria a inceput anul acesta din luna martie cand Mihai Leu si Mark Adamovits, presedintii celor doua societati, au vazut in Raliul Aradului o buna oportunitate pentru o colaborare romano-maghiara.

Am experienta organizarii unui raliul international impreuna cu federatia slovaca”, a declarat Mark Adamovits. „Am organizat un raliu maghiaro-slovac cu cate o zi de competitie in fiecare din cele doua tari. 70 de piloti maghiari au luat startul in acel raliu. In 2011 as dori ca Raliul Aradului sa fie inclus si in campionatul maghiar iar pentru aceasta am inceput deja cu Mihai Leu, sa lucram la proiectul comun. Desi initial federatia maghiara a avut rezerve legate de aceasta idee acum ne sprijina. De altfel, participarea din acest an a celor 12 echipaje e doar un „test” pentru a ne convinge ca Raliul Aradului poate fi un succes pentru ambele tari. Oricum, pilotii maghiar au fost incantati de traseu si spera ca la anul sa fie prezenti din nou aici si ca la aceasta etapa sa puncteze in campionatul maghiar”, a completat Adamovits.

Colaborarea cu partea maghiara e foarte buna iar prezenta lor in acest an e o dovada ca se poate organiza un raliu comun romano-maghiar. Impreuna cu Mark voi face tot posibilul ca acest lucru sa se intample inca de anul viitor si ca Raliul Aradului va figura in calendarul ambelor campionate nationale”, a spus si Mihai Leu, organizatorul etapei de la Arad.

 
A inceput Raliul Aradului!
Written by RallyZone   


  1. Gergo Szabo, cel mai rapid in shakedown
  2. Start festiv in fata Primariei Municipiului Arad
  3. Super speciala pe circuitul de karting

Raliul Aradului a inceput oficial, joi seara, cu startul festiv din fata Primariei Municipiului Arad. 48 de echipaje, dintre care 12 din Ungaria se vor lupta, incepand de astazi, pe cele 11 probe speciale cu o lungime totala de 115,8 km.

gergoszabo1Gergo Szabo, castigatorul Raliului Aradului in 2009 si campionul en-titre, a fost cel mai rapid in shakedown-ul de dinaintea etapei a 7-a din Campionatul National. Pilotul maghiar a parcurs speciala lunga de 5 kilometri cu timpul de 3:06,5. „Va fi o lupta interesanta aici la Arad si imi doresc sa castig asa cum s-a intamplat si anul trecut. O victorie aici este foarte importanta in lupta pentru titlul de campion”, a spus Gergo Szabo, pilotul echipei Jack Daniels.

Dupa shakedown, sesiunea oficiala de teste de dinaintea Raliului Aradului, cele 48 de masini au invadat platoul din fata Primariei Municipiului Arad. „Am reusit, pentru a doua oara consecutiv, sa aducem pilotii din Campionatul National de Raliuri aici. In plus, au venit si 12 echipaje din Ungaria ceea ce este un lucru extrem de important tinand cont ca in 2011 vrem ca Raliul Aradului sa figureze ca etapa atat in Campionatul National al Romaniei, cat si in cel al Ungariei”, a spus Mihai Leu, organizatorul acestei etape.

Prima confruntare adevarata pentru pilotii inscrisi la Raliul Aradului va avea loc astazi, incepand cu ora 19:00, pe  circuitul Vegas International Karting unde este programata super speciala. Pe circuit vor concura cate doua masini, avand startul diametral opus,  care vor parcurge trei tururi. Lungimea totala a super specialei este de 3 kilometri. Sambata, in ziua a doua a Raliului Aradului, sunt programate alte 10 probe speciale cu o lungime totala de aproximativ 113 kilometri.

 
“O cursa grea!”
Written by RallyZone   

Doar trei dintre echipajele consacrate ale Napoca Rally Academy vor lua startul vineri, 17 septembrie, in Raliul Aradului, penultima etapa a Campionatului National de Raliuri al Romaniei. Lor li se adauga insa unul dintre juniorii sustinuti de gruparea clujeana.

marisca1Liderii clasamentului general, Bogdan Marisca si Sebastian Itu au nevoie de un rezultat bun la Arad, dupa abandonul din etapa trecuta. Dupa doua zile de recunoasteri pe probele speciale, Bogdan abordeaza insa cu prudenta aceasta cursa: Va fi o cursa grea! Sunt probe pe care este foarte greu sa mergi tare. In acest moment cinci piloti au inca sanse la titlu si, in opinia meaa, patru dintre ei se lupta cu sanse egale pentru campionat. Din fericire si eu ma numar printre ei. Va fi insa o lupta interesanta si este foarte greu de spus ce se va intampla a declarat Marisca.

tempesta1Dupa patru abandonuri consecutive in campionatul intern si doua podiumuri in FIA European Rally Cup (East), echipajul Tempesta/Dorin Pulpea isi doreste sa termine cu bine si un raliu din Romania: Vrem sa reusim sa terminam decent si un raliu din campionatul intern, pentru ca, dupa patru abandonuri consecutive, nu ne simtim foarte confortabil. Ne place acest raliu, ne-a placut si anul trecut cand am terminat pe locul doi, ramane de vazut ce vom reusi acum. Speram ca, de aceasta data, masina sa nu ne faca nicio problema pentru ca va fi o lupta interesanta si cu pilotii din Ungaria, a spus Tempesta in preziua startului.

cosma1Pentru Vlad Cosma si Florin Dorca, Raliul Aradului reprezinta penultima sansa de a obtine in acest sezon o victorie la grupa A. “Noi venim la curse sa mergem tare si sa fim primii. Mai avem inca o sansa sa ne batem pentru o victorie la grupa A. Speram sa profitam de acesta sansa, pentru ca la Brasov mi-am cam facut-o cu mana mea. Probele din prima parte a raliului nu ne plac, sunt de prea mare viteza, dar cele din a doua jumatate a zilei de sambata sunt frumoase si tehnice, imi plac foarte mult si, cu siguranta, acolo se va face diferenta. Oricum ar fi, probele speciale sunt aceleasi pentru toti si tot cel mai bun se va impune, a declarat Vlad dupa recunoasteri.

Din pacate, celalalt echipaj al Napoca Rally Academy implicat in lupta din cadrul grupei A, Danny Ungur/Toni Avram, nu va lua startul la Arad, unele probleme tehnice ale Citroen-ului C2R2 Max, neputand fi rezolvate la timp.

In schimb, penultima etapa a CNR reprezinta debutul in raliuri al juniorului Napoca Rally Academy, Simone Tempestini. La doar 16 ani, fiul lui Tempesta este liderul clasamentului juniorilor in Campionatul de Slalom Paralel al Romaniei si ocupa pozitia secunda in clasamentul open al aceleiasi competitii. El va concura la Arad, in prima etapa de raliu din cariera, la volanul unei Dacii Logan, avandu-l in dreapta pe experimentatul Lucio Baggio, actualul navigator al pilotului italian de top Piero Longhi si fost copilot al lui Marco Tempestini, pe vremea cand pilotul Napoca Rally Academy activa in campionatul Italiei. Obiectivul tanarului Tempestini este de a termina acest raliu, dupa cum declara tatal sau: Simone este deja “acasa” la slalom paralel, acum incepe cu ceva serios: raliul. A facut recunoasterile, i-a placut traseul, sa vedem ca va reusi in cele doua zile de concurs. Obiectivul lui este sa parcurga toti kilometrii acestui raliu si sa acumuleze experienta. Cred ca el va fi ultimul la start, in timp ce eu voi fi primul. Asa incat, deschidem si inchidem traseul in familie, a glumit Tempesta.

Raliul Aradului se desfasoara vineri si sambata, 17 si 18 septembrie si are programate 11 probe speciale insumand aproape 116 kilometri. Alaturi de pilotii romani si de cei doi piloti maghiari deja obisnuiti ai Campionatului National de Raliuri - campionul en titre Gergo Szabo, respectiv Csaba Spitzmuller -  alti 32 de piloti din Ungaria s-au inscris la aceasta etapa.

 
„Vreau sa fac spectacol si sa obtin un rezultat bun”
Written by RallyZone   

gartofan1Echipajul brasovean Dan Girtofan/Mita Lazarescu (Subaru N15) va lua startul, in weekend, la Raliul Aradului, etapa a 7-a a Campionatului National de Raliuri Dunlop 2010, care se va desfasura pe macadam. Dupa locul 2 obtinut pe teren propriu, la Raliul Tara Barsei Dunlop – Seat, „Giri” si Mita vor sa continuie pe aceeasi linie si sa se apropie si mai mult de primul loc pe podium. Am gasit la Arad un traseu foarte frumos. Prima proba chiar seamana foarte mult cu cele din Japonia, ingusta si cu vegetatie pe margine, dar si foarte tehnica. Urmatoarele doua sunt un pic de viteza. A doua speciala are o configuratie in genul celor din Finlanda, cu viraje de viteza pe cocoasa, iar a treia este o proba de foarte mare viteza. Asta din bucla celor trei probe noi. In ceea ce le priveste pe cele doua speciale vechi, ele sunt foarte bune, sunt bine reparate, pietrisul s-a mai tasat, astfel ca ofera conditii de drum foarte bune. Speram sa nu avem parte de nicio problema si sa obtinem un rezultat bun, care sa ne mentina in lupta pentru primul loc”, a declarat Dan Girtofan.

„Giri” este constient ca va fi o lupta „la baioneta” la Arad intre primii 4 clasati (el, Gergo Szabo, Bogdan Marisca si Vali Porcisteanu) pentru titlul national, mai ales ca in afara de cursa banateana mai este doar o etapa din calendarul lui 2010, la Iasi. Va fi o lupta interesanta pentru titlu si podium. Sigur, exista o presiune, dar care este pe toti cei patru care sunt in disputa pentru primele locuri. Toti avem sanse matematice de a ocupa un loc din cele trei care se premiaza. Pentru mine nu pot sa spun ca e o presiune mare, pentru ca eu vreau sa merg sa fac spectacol, sa ma simt bine, sa dau tot ce am mai bun si sa obtin rezultatul pe care mi l-am propus”, a mai adaugat Dan Girtofan.

Echipajul Dan Girtofan/Mita Lazarescu doreste sa multumeasca partenerilor Alexandrion Grup Romania, BKP, Mobil 1 prin Lubexpert, Complexul Valea cu Flori, Aro Palace, Auto Kino Brasov – dealer Subaru si www.giri-rs.ro pentru sprijinul neconditionat acordat.

 
CITROËN DS3 R3 A CUCERIT MONT BLANC-UL
Written by RallyZone   

d3sNoul Citroën DS3 R3 a facut spectacol in Raliul Mont Blanc, a doua cursa din cariera pentru ultimul model produs in departamentul Citroën Racing. La fel ca in Irlanda, la Ulster Rally, DS3 R3 a fost cea mai rapida masina cu tractiune pe doua roti, obtinand victoria la grupa R, si terminand raliul pe un excelent loc 11 in clasamentul general.

Pe specialele din zona Morzine in sud-estul Frantei, noul DS3 R3 s-a intalnit cu rivali de temut care au fost decisi sa se impuna intr-unul din cele mai spectaculoase raliuri din Hexagon. La fel ca in Ulster Rally, DS3 R3 a reusit sa-si demonstreze suprematia si asta chiar daca specialele din Franta au fost complet diferite fata de cele din Irlanda.

Kris Meeke si Paul Nagle au luat startul, la volanul unui Citroën DS3 R3, in editia a 62-a a Raliului Mont Blanc si dupa doua zile pline de actiune au reusit sa se impuna la grupa R. Prima zi a inceput cu o victorie pe speciala, lunga de 12 kilometri, Montriond le Lac, iar dupa prima bucla modelul DS3 R3 se afla pe podium la grupa R. In partea a doua a zilei, dupa mici modificari ale set-up-ului masinii, Kris Meeke s-a instalat la conducerea grupei R, pozitie pe care nu a mai cedat-o pana la final.

Sambata, in ziua a doua, Kris Meeke a continuat raliul in acelasi ritm reusind sa castige, in total, 9 probe speciale, inclusiv celebra Samoëns-Joux si sa aduca a doua victorie pentru modelul Citroën DS3 R3 din tot atatea participari in raliuri.

„DS3 R3 si-a inceput cariera perfect cu doua victorii din tot atatea posibile. Kris a facut un raliu fantastic. A demonstrat ca masina este competitiva si fiabila in compania unor rivali extrem de puternici care au concurat in etapa a cincea din Campionatul National al Frantei. Am facut cateva schimbari la suspensie si la sistemul de franare si acum asteptam sa vedem cum se va comporta modelul DS3 R3 pe macadamul si asfaltul din Raliul Sanremo”, a spus Frédéric Bertrand, unul dintre responsabilii departamentului de Competitii Clienti din cadrul Citroën Racing.

 
<< Start < Prev 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Next > End >>

Page 4 of 15