Comunicate
JARI-MATTI LATVALA, PILOT OFICIAL FORD, VIZITEAZ? COLINA MOTORS
Written by RallyZone   

latvala 1Cel mai tanar castigator de etapa din istoria Campionatului Mondial de Raliuri, Jari-Matti Latvala - pilotul oficial Ford - viziteaza astazi sediul Colina Motors, in cadrul unui eveniment organizat de Ford Romania.

Povestea lui Latvala alaturi de Ford incepe inc? din copilarie, cand acesta primeste un Ford Escort de la tatal sau, pilotul Jari Latvala, campion national la grupa N in 1994. Debutand in Campionatul Mondial de Raliuri in 2002, la varsta de 17 ani, in Raliul Marii Britanii, Latvala devine în 2008 pilot oficial Ford, alaturi de Mikko Hirvonen, inlocuindu-l pe Marcus Gronholm, care  isi anuntase retragerea din WRC la sfarsitul lui 2007.

 

Tot in 2008, la varsta de 22 ani, Jari-Matti Latvala devine cel mai tanar castigator de etapa din istoria Campionatului Mondial de Raliuri, castigand Raliul Suediei si depasind recordul anterior detinut de Henri Toivonen, care in 1980 castigase Lombard RAC Rally, in Marea Britanie, la varsta de 24 ani. In 2009 inregistreaza cea de-a doua victorie de WRC din palmares, castigand Raliul Sardiniei, surclasandu-si coechipierul, pe Mikko Hirvonen, fiind lider pe tot parcursul competitiei.

 

In acest sezon competitional, Latvala este castigatorul etapei a cincea, Raliul Noii Zeelande, cea mai recenta victorie a sa fiind Raliul Finlandei, etapa a opta a Campionatului Mondial de Raliuri.

 

Colina Motors este prima si cea mai mare companie din Romania care activeaz? in domeniul motorsport, cu experient? vasta in pregatirea si intretinerea autovehiculelor de competi?ie, precum si in furnizarea de servicii comerciale complete in domeniul motorsport.

 
Ploaia, cel mai greu adversar de la Cluj pentru echipajul 469 Sebastian Barbu/Razvan Hulea
Written by PR Andreea Craciun   

 

Dupa ce au avut parte de cate o pana de cauciuc in ultimele doua etape, Raliul Clujului, care s-a desfasurat la sfarsitul saptamanii trecute, a adus pentru echipajul Sebastian Barbu/ Razvan Hulea 2 pene, un loc 3 in clasamentul Debutantilor Cupei Dacia si locul 7 in clasamentul general al Cupei Dacia.
_tc_1050Sebi: "Lipsa de experienta si primul raliul pe ploaie si-au pus amprenta pe evolutia noastra. Doua pene pe PS3 ne-au aruncat pe locul 8 la Cupa Dacia si de atunci a inceput cursa de recuperare. Raliul Clujului a fost dificil din toate punctele de vedere, a fost cel mai lung raliu de pana acum, probele speciale foarte tehnice si murdare. Eu sunt insa multumit de cum am mers, de la Cluj am plecat cu experiente noi... iar pana la urma am reusit un loc 3 la debutanti Cupa Dacia. Sper ca evolutia noastra sa fie mult mai buna pe macadam si la Sibiu se facem un raliu cat mai bun.Ne vedem pe probe la Sibiu!"
Razvan: "Am inceput prima bucla fara sa ne asumam riscuri, nu stiam cum se va comporta masina in conditii de traseu ud si plin de "bile". Lupta s-a terminat pentru noi pe PS3 Rasca unde am lovit un bolovan pe interiorul unui viraj si am facut doua pene pe partea dreapta. Cinci minute mai tarziu am revenit cu ajutorul spectatorilor, carora dorim sa le multumim cu aceasta ocazie, si am incercat sa recuperam cat se putea de mult. Am incheiat cursa pe locul 7 in clasamentul general al Cupei Dacia si pe locul 3 in clasamentul Debutantilor Cupei Dacia, un rezultat obtinut cu multa munca si emotii pe masura. Urmeaza raliul Sibiului, cel mai dur din campionat, unde speram ca vom fi feriti de pene de cauciuc."
Raliul Clujului,  desfasurat pe o vreme capricioasa care a pus la grea incercare echipajele, a fost ultimul raliu de asfalt urmand cea de-a V-a etapa din Campionat, etapa de macadam de la Sibiu care va avea loc intre 16 - 18 Iulie.
Echipajul 469 Sebastian Barbu/Razvan Hulea continua cursa cu sprijinul familiilor, prietenilor si doreste sa multumeasca partenerilor de la Vision Leasing, Oldies Pub, Schuster & CO Ecologic, Kappa Racing dealer Subaru Pitesti, Faxtor Motorshop pentru sustinerea morala cat si financiara si nu in ultimul rand partenerului tehnic Mach 1 Sport Tech.

 

 
Argint la Cluj...
Written by Teodor Hossu-Longin   

Echipajul Adrian Grigore/Marius Paunescu a urcat pe treapta a 2-a a podiumului la Raliul Clujului in cadrul Cupei Logan, o performanta notabila dupa rezultatul inregistrat la Tg. Mures. In acest moment, pilotul bucurestean are in cont trei medalii de argint si se anunta ca un pretendent serios pentru titlul de vicecampion al cupei producatorului intern.

grigore1Adrian Grigore: “A fost, cu siguranta, cel mai frumos raliu de la inceputul anului. Totusi, cred ca pot afirma ca gradul de dificultate s-a dovedit pe masura frumusetii si de aceea ma bucur in mod deosebit pentru rezultat. Conditiile meteo nefavorabile au avut un cuvant greu de spus in desfasurarea ostilitatilor, iar noi am avut ceva emotii pe PS2-Tarnita, cand am iesit usor in décor. Din fericire nu a fost nimic grav si am putut sa ne continuam cursa fara alte probleme. Dupa Tg. Mures am avut ca obiectiv podiumul si consider ca a fost un raliu reusit 100% pentru ca am avut si o tactica adecvata. Am stiut cand sa atacam si cand sa ne conservam pozitia, ceea ce este foarte important. Privim foarte increzatori cursa de la Sibiu pentru ca ne place macadamul!”

 Adrian Grigore/Marius Paunescu multumeste sponsorilor: Biborteni, Serus dealer Dacia, Renault, Nissan, Igol Lubrifiants, Europrim Global Logistic, Balper Media, Agentia de Turism Triunghi

 

Foto: Alex Gaspar

 
CITROËN C-CROSSER, MASINA OFICIALA A RALIULUI SIBIULUI
Written by Laura Antonov   

Citroën Romania este si anul acesta unul dintre partenerii principali ai Raliului Sibiului, primul raliu pe macadam din calendarul 2010, programat in perioada 15-18 iulie.

Citroën Romania va sustine echipa de organizare a Raliului Sibiului, punandu-i la dispozitie o flota de masini ce include si modelul C-Crosser. Primul SUV din gama Citroën va deschide pentru al treilea an consecutiv probele celei mai dure si mai spectaculoase  etape pe macadam din Campionatul de Raliuri al Romaniei, fiind masina oficiala a competitiei inclusa anul acesta si in calendarul etapelor eveniment din Intercontinental Rally Challenge (IRC).

Implicarea noastra in editiile din 2008 si 2009 ale etapei de la Sibiu s-a dovedit a fi un adevarat succes si suntem incantati ca putem sustine echipa de organizare si anul acesta. La nivel mondial, Citroën este un jucator foarte important in lumea sporturilor cu motor, dovada fiind si cele sase titluri la piloti si cinci titluri la constructori castigate in WRC,” a spus Didier Gerard, directorul Citroën Romania.

Pentru a face fata conditiilor dure de la Sibiu, cele patru masini Citroën C-Crosser care vor fi folosite de directorul cursei si echipa de organizare vor fi echipate cu pneuri BF Goodrich All Terrain. Aceste anvelope, concepute pentru a rula atat pe asfalt cat si in off-road, se adapteaza perfect nevoilor de miscare ale oficialilor raliului, datorita profilului adanc si fragmentat si a constitutiei solide, rezistente la agresiuni. In total cele patru masini Citroën C-Crosser  vor parcurge 428,4 kilometri dintre care aproape 150 kilometri pe cel mai dur macadam din Campionatul National de Raliuri.

Parteneriatul cu organizatorii Raliului Sibiului este doar unul dintre modurile prin care Citroën sustine sportul cu motor din Romania. Incepand de anul trecut, in tara noastra este organizat Citroën Racing Trophy, competitie dedicata pilotilor ce concureaza cu modele C2 R2 si C2 R2 Max. In cadrul Citroën Racing Trophy se ofera cele mai mari premii in bani din cadrul competitiei interne, Raliul Sibiului fiind si el inclus in acest trofeu.

 
Comunicat FRAS
Written by RallyZone   

Comunicatul remis presei de PR-ul echipajului Gergo Szabo/Levente Csegzy dupa etapa a treia a Campionatului National de Raliuri Dunlop 2010 include afirmatia potrivit careia „puncte valoroase au fost pierdute in urma unei decizii nejustificate inca printr-o notificare oficiala”, sprijinita de urmatoarea declaratie atribuita lui Gergo Szabo: „Locul doi dup? a treia etap? înseamn? mult pentru noi, mai ales dup? descalificarea de la Bra?ov, despre care de altfel am aflat de pe internet, pân? în acest moment nu am primit nicio in?tiin?are oficial? din partea federa?iei, nu cunoa?tem oficial motivele pentru care combustibilul nostru nu a fost în regula. Lucrurile nu vor r?mâne în aceast? situa?ie, vom ataca decizia si la foruri superioare federa?iei, pentru amenda de 500 de euro nu am primit pân? la aceast? or? nici m?car o chitan??”.

 Conducerea FRAS a dispus o analiza a cazului pe baza acestor declaratii, in urma careia a constatat ca au fost respectate toate procedurile, dupa cum o demonstreaza cronologia ulterioara si documentele pe care le gasiti atasate.

 Astfel, punctele obtinute la raliul Brasovului Tess Rally de echipajul caruia i se atribuie aceste afirmatii au fost anulate ca urmare a excluderii pentru neconformitatea combustibilului utilizat, conform art 45.2.8 din Regulamentul CNR, asa cum s-a precizat si in Hotararea Nr.1/2010 a Comisiei de Competitii, din data de 3 mai a.c. Decizia a fost luata pe baza procesului verbal al sedintei Comisiei Tehnice din data de 03 mai 2010, a Raportului Romcontrol S.A., a Certificatelor numarul CI07-99-165426-LO.04.28, CI07-99-165427-L0.O4.28, CI07-99-165428-L0.04.28, CI07-99-165533-10.04.28 din 27 aprilie 2010 si CI07-99-165534-10.04.30, CI07-99-165535-10.04.30 din 30 aprilie 2010, eliberate de catre ROMCONTROL S.A, a specificatiilor Anexei J FIA art. 252 pct 9.1 si in conformitate cu standardul ASTM 3244.

Hotararea avea drept de apel in termen de 48 de ore de la publicare, iar reprezentantii echipei Jack Daniel’s RT s-au folosit de acest drept, echivalentul sumei de 500 de euro reprezentand contravaloarea taxei de apel conform normelor financiare aprobate si nu o amenda, asa cum gresit s-a mentionat in comunicat. Federatia Romana de Automobilism Sportiv a facturat aceasta taxa (factura nr. 933), achitata cu ordin de plata in data de 05 mai a.c. De altfel, in urma depunerii apelului excluderea a fost suspendata conform procedurilor uzuale, pana la pronuntarea Comisiei de Apel. Ca urmare, Secretariatul FRAS a anuntat public ca “In urma apelului depus la secretariatul FRAS de catre echipajul cu numarul de concurs 1 - Gergo Szabo /Csegzy Levente, impotriva Hotararii nr 1 a Comisiei de Competitii, clasamentele de la Raliul Brasovului raman cele inregistrate la finalul competitiei, pana la solutionarea contestatiei de catre Comisia de Apel”.

 Ulterior, in data de 18 mai, secretariatul FRAS a anuntat din nou ca „Pe ordinea de zi a sedintei Comisiei de Apel din data de 18 mai 2010 a fost inscrisa solu?ionarea contesta?iei formulate de domnii Gergo Szabo, Csegzy Levente si Mihai Leu, împotriva Hot?rârii nr. 1/2010 pronuntate la data de 03.05.2010 de Comisia de Competitii din cadrul Federatiei Romane de Automobilism Sportiv”. Prin urmare nu se poate sustine ca echipajul nu a avut cunostinta de decizia de excludere si de motivele acesteia, deoarece a formulat in scris apel, prin care s-a solicitat inlocuirea sanctiunii de excludere cu o alta sanctiune mai putin exigenta, motivat de faptul ca nu s-au facut masuratori de combustibil in ultimii zece ani.

In privinta sumei de 500 de euro, hotararea Comisiei de Apel mentioneaza clar:

In urma analizarii inscrisurilor existente la dosar si a audierii domnului Mihai Leu, Comisia de Apel hotaraste:

·        Respinge contestatia formulata de contestatarii Gergo Szabo, Csegzy Levente si Mihai Leu fara restituirea sumei de 500 euro (echivalentul în lei la momentul efectu?rii pl??ii) taxa aferent? contesta?iei adresate Comisiei de Apel.

·        Mentine sanctiunea aplicata prin Hotararea nr. 1 din data de 03.05.2010 a Comisiei de Competitii, cu sanctiunea prevazuta de art. 45.2.8 din Regulamentul CNR al FRAS, respectiv dispune excluderea echipajului cu numarul de concurs 1 (Gergo Szabo / Csegzy Levente) si refacerea clasamentelor General FIA, Grupa N si N4 din cadrul  Raliului Brasovului.”

 Precizam ca pe parcursul intregii proceduri, cluburile sportive care au inscris in competitie cele trei automobile de la care s-au luat probe de combustibil au fost in contact permanent cu Secretariatul FRAS si cu Comisia Nationala de Raliuri, acestora  oferindu-li-se posibilitatea de a prezenta certificatele de calitate si de conformitate ale combustibilului utilizat, sau in lipsa acestora, li s-a permis depunerea unei declaratii pe propria raspundere. De la automobilul de competitie al echipajului Szabo/Levente a fost prezentat un bon de benzina de la o statie OMV de pe teritoriul Romaniei. In contradictie chiar si cu proba depusa, s-a constatat ca a fost utilizat un combustibil neconform, in amestec cu etanol si cu o cifra octanica ce nu s-a incadrat in standardul ASTM 3244. Potrivit regulamentelor interne cat si celor internationale, utilizarea unui combustibil neconform se sanctioneaza cu excluderea din competitie.

Informam mass-media si pe toti iubitorii automobilismului sportiv din tara noastra ca ne confruntam tot mai des cu situatia in care unele persoane fara experienta jurnalistica distribuie comunicate ce contin interpretari proprii, adesea eronate sau tendentioase, sau chiar atribuie unor sportivi afirmatii pe care acestia in realitate nu le-au facut vreodata. In legatura cu acest adevarat fenomen daunator imaginii de ansamblu a sportului automobilistic, FRAS a decis sa atentioneze cluburile sportive care tolereaza astfel de practici si in paralel sa solicite Comisiei Media identificarea unei modalitati functionale de atestare a persoanelor care au o minima pregatire profesionala in domeniu.

 

 

 
<< Start < Prev 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Next > End >>

Page 6 of 15