Raliuri
Prima dubla pentru Loeb si Hirvonen!
Written by RallyZone   

 


Mexic 02 LoebEditia din 2012 a Raliului Mexicului a fost una extrem de interesanta, iar in final Sébastien Loeb si Daniel Elena au reusit sa-si treaca in cont a 69-a victorie din cariera. Succesul echipei Citroën Total a fost completat de Mikko Hirvonen si Jarmo Lehtinen care au terminat pe locul secund. Loeb si Hirvonen si-au pastrat primele doua locuri si in clasamentul general al pilotilor, iar Citroën si-a extins avansul in clasamentul constructorilor.

Disputata in muntii din regiunea Guanajuato, prima zi din Raliul Mexicului a fost una pozitiva pentru echipajele Citroën Total. Sébastien Loeb si Daniel Elena au terminat pe prima pozitie in clasamentul provizoriu cu un avans de 11,2 secunde in fata colegilor de echipa Mikko Hirvonen si Jarmo Lehtinen. In plus, echipajele Citroën Total au inregistrat peste un minut avans fata de cei mai apropiati rivali.

In ziua a doua au fost programati peste 180 kilometri de proba speciala, iar Sébastien Loeb si Daniel Elena si-au pastrat pozitia de lideri fara probleme. Mikko Hirvonen si Jarmo Lehtinen au ramas pe pozitia a doua, la 36,2 secunde de colegii lor, dar cu un avans suficient de mare pentru a aborda relaxati ultima zi.

Chiar daca a fost mai scurta decat primele, ziua a treia nu a fost deloc una usoara. Dupa a patra trecere pe super speciala din jurul orasului León, echipajele au avut de trecut de Guanajuatito, o speciala lunga de 54,3 kilometri! Avand un avans confortabil in clasamentul raliului, Sébastien Loeb si Mikko Hirvonen nu au mai fortat, preferand sa-si conserve pneurile pentru Power Stage. Tinand cont de multele iesiri in decor care au avut loc pe aceasta proba speciala, s-a dovedit ca aceasta a fost cea mai buna strategie. Chiar si asa, Mikko Hirvonen a fost cel mai rapid cu un avans de sapte zecimi fata de Sébastien Loeb.

Mexic 03 LoebPe Derramadero, penultima proba a raliului, Sébastien Loeb si-a trecut in cont inca o victorie de proba speciala. De opt ori campion mondial, Loeb a reusit sa adune si doua puncte suplimentare in Power Stage. „A fost un weekend perfect”, a spus Loeb la revenirea in parcul de service. „Stiu ca aceasta victorie, cu numarul 69, inseamna mult pentru Daniel. Raliul a fost foarte dificil si a trebuit sa fortez pentru a-l tine in spate pe Mikko. Din momentul in care am avut un avantaj mai mare am reusit sa controlez cursa si sa nu fac nicio greseala. Aici exista intotdeauna sansa sa faci pana sau sa iesi in decor ceea ce poate sa-ti distruga sansa la podium. Sezonul 2012 a inceput tipic pentru noi: am castigat la Monte-Carlo, am avut un rezultat mediocru in Suedia si am castigat in Mexic. Sa speram ca restul sezonului are aceasi desfasurare ca in anii trecuti.

Mikko Hirvonen a terminat pe locul secund, la fel ca in Suedia si a fost foarte multumit de rezultat. „Aceasta dubla este perfecta pentru echipa. Seb a fost mai puternic si m-a invins dupa o lupta spectaculoasa. Am avut si eu sansa mea aici. Cele trei zile de raliu din Mexic m-au ajutat sa fac progrese in ceea ce priveste stilul de pilotaj si adaptarea la caracteristicile specifice modelului DS3 WRC. A fost un weekend bun si cred ca ne asteapta un sezon foarte interesant”, a spus si Mikko.

„Echipajele noastre au obtinut performantele pe care le asteptam in acest raliu”, a spus si Yves Matton, directorul Citroën Racing. „Raliul a fost foarte dificil, iar fiabilitatea modelului DS3 WRC s-a dovedit a fi cruciala in astfel de conditii. As vrea sa le multumesc tuturor membrilor echipei Citroën Racing pentru rolul lor in obtinerea acestui rezultat. In plus, trebuie sa mentionez si performantele obtinute de Nasser Al-Attiyah si Thierry Neuville. Nasser a facut un raliu inteligent si a folosit la maximum experienta din rally-raid. Thierry a avut ghinion dar a reevenit in raliu, conform regulamentului Rally 2, iar dupa o analiza a evolutiei sale s-a vazut clar ca are potential pe macadam. Cu siguranta, experienta de aici il va ajuta in Raliul Portugaliei.

Echipajul Nasser Al-Attiyah / Giovanni Bernacchini (Qatar Rally Team) a terminat pe locul 6, iar echipajul Thierry Neuville / Nicolas Gilsoul (Citroën Junior World Rally Team) pe locul 13. Urmatoarea provocare pentru pilotii Citroën in Campionatul Mondial de Raliuri este Raliul Portugaliei programat in perioada 29 martie – 01 aprilie 2012.

 

CLASAMENT GENERAL RALIUL MEXICULUI 2012

 

1 Loeb / Elena - Citroën DS3 WRC 4:15:32.7

2 Hirvonen / Lehtinen - Citroën DS3 WRC +42.4

3 Solberg / Patterson - Ford Fiesta RS WRC +2:11.4

4 Østberg / Andersson - Ford Fiesta RS WRC +4:51.5

5 Tänak / Sikk - Ford Fiesta RS WRC +5:02.6

6 Al-Attiyah / Bernacchini - Citroën DS3 WRC +6:41.4

7 Araújo / Ramalho - Mini JCW WRC +12:46.9

8 Ogier / Ingrassia - Skoda Fabia S2000 +14:57.8

9 Block / Gelsomino - Ford Fiesta RS WRC +22:26.8

10 Trivino / Haro - Ford Fiesta RS WRC +23:30.7

13 Neuville / Gilsoul - Citroën DS3 WRC +30:08.3

 
CITROËN LA ATAC PE SIERRA MADRE
Written by RallyZone   

loebds3_2Dupa primele doua raliuri desfasurate pe asfalt, zapada si gheata, in WRC urmeaza o serie de sase raliuri pe macadam. Pe parcursul utlimelor sezoane, Raliul Mexicului a devenit o etapa clasica, iar specialele din muntii Sierra Madre au devenit terenul de vanatoare preferat pentru Sébastien Loeb si Daniel Elena, neinvinsi aici din 2006. Mikko Hirvonen si Jarmo Lehtinen, locul doi anul trecut, spera sa obtina cel putin acelasi rezultat si cu modelul DS3 WRC.

Dupa prima aparitie din 2004 in calendarul WRC, Raliul Mexicului a devenit rapid una dintre cele mai populare etape ale sezonului. Fanii din regiunea León au trecut peste rezervele initiale si acum sunt mai mult decat incantati de spectacolul facut de piloti, in special de idolul lor Sébastien Loeb. „A fost intotodeauna un eveniment minunat. Este cald, soare, specialele sunt perfecte, iar fanii adora acest sport”, a confirmat Sébastien Loeb. „Startul festiv, programat joi seara pe strazile din Guanajuato, este unul din cele mai importante momente ale sezonului, mai ales ca totul continua imediat cu super speciala pe strazile orasului.”

In Raliul Mexicului sunt programate anul acesta 7 „super speciale” din totalul de 24 de probe cronometrate. Chiar daca nu reprezinta decat 3% din distanta totala, aceste super speciale pot juca un rol decisiv. „Sincer, mie nu-mi plac acest gen de probe, dar trebuie sa le abordezi foarte serios pentru ca poti pierde usor doua, trei secunde. In mod normal aceasta diferenta se vede la finalul unei probe de 20 kilometri”, a avertizat campionul mondial en-titre. „Eu prefer specialele normale. In Mexic, probele din munti sunt rapide si destul de late. Desigur, exista si sectiuni mai inguste unde trebuie sa ai mare grija, dar totusi este un raliu unde imi place sa pilotez.

Neinvinsi in ultimii cinci ani, Citroën, Loeb si Elena stiu ce trebuie sa faca pentru a castiga in Mexic. Dominatia lor a fost o sursa de frustrari pentru Mikko Hirvonen si Jarmo Lehtinen care nu au castigat niciodata aici. Finlandezii, locul secund in 2011, au acum ocazia sa obtina un rezultat  mai bun cu modelul DS3 WRC, model care in 2011 a castigat sapte din cele 9 raliuri desfasurate pe macadam.

Am amintiri placute de anul trecut, cand am terminat pe locul secund, dar este un raliu foarte greu de gestionat. Probele sunt la o altitudine de aproximativ 2.000 metri peste nivelul marii, ceea ce inseamna ca motorul are o pierdere semnificativa de putere. Imi aduc aminte ca am facut si cateva pene, chiar daca raliul nu este cel mai dur din acest punct de vedere”, isi aduce aminte Hirvonen. „Sunt incantat ca voi concura acum pentru Citroën, pentru ca este o echipa care a obtinut intotdeauna rezultate bune in Mexic, iar in testele pe macadam m-am simtit foarte bine la volanul modelului DS3 WRC.”

Tinand cont ca urmeaza o serie lunga de raliuri pe macadam, Mikko Hirvonen este constient ca acum incepe de fapt sezonul 2012. „Majoritatea etapelor din WRC sunt pe macadam si acum va fi interesant de vazut care vor fi ierarhiile. In ceea ce ma priveste, sper sa pot obtine timpi buni pe proba, dar stiu ca ne luptam si impotriva celoralte echipe, deci trebuie sa obtinem rezultate cat mai bune pentru Citroën.”

 

In clasamentul general al pilotilor, Sébastien Loeb si Mikko Hirvonen se afla pe primele doua locuri, iar echipa Citroën Total se afla pe prima pozitie in clasamentul constructorilor.

La startul celei de-a treia etape din Campionatul Mondial de Raliuri vor fi si echipele Citroën Junior, cu Thierry Neuville si Nicolas Gilsoul, si Qatar World Rally Team, cu Nasser Al-Attiyah si Giovanni Bernacchini. Pentru Nasser Al-Attiyah acesta este al doilea raliu cu modelul DS3 WRC, iar pentru Thierry Neuville, care va puncta si pentru echipa Citroën Junior in clasamentul constructorilor, este prima experienta din Mexic.

 

Raliul Mexicului 2012 se va desfasura in perioada 8 – 11 martie 2012.

 

TREI INTREBARI PENTRU… Sébastien Loeb 

 

Locul 1 la Monte-Carlo, locul 6 in Suedia: cum ti se pare acest inceput de sezon?

sebastien-loebSa incep cu o victorie la Monte-Carlo a fost, fara indoiala, un rezultat foarte bun. Locul sase din Suedia ma face sa-mi pun intrebarea: „ce ar fi fost daca”? Stiu ca pot sa ma descurc mult mai bine pe acea suprafata, dar se pare ca nu stiu cum sa gestionez acest lucru. Totusi, dupa cele doua etape sunt lider in clasamentul general, inaintea lui Mikko, iar Citroën conduce in clasamentul constructorilor, este totusi un inceput pozitiv. Pot spune ca inceputul a fost unul tipic, iar daca totul decurge la fel ca anul trecut sunt foarte multumit!

Esti neinvins in Mexic din 2006. Ai vreun secret? Cum afecteaza altitudinea performantele masinii si stilul tau de pilotaj?

Nu exista niciun secret. Totul se datoreaza muncii depuse de intreaga echipa. M-am simtit intotdeauna confortabil pe specialele din Mexic, chiar daca am plecat aproape tot timpul primul. Din fericire, situatia este alta in acest an, multumita calificarilor, si pot sa ma lupt inca din prima zi, cu ceilalti piloti, in conditii egale. Altitudinea joaca un rol crucial pentru ca lipsa de oxigen inseamna o putere mai mica. In ceea ce priveste stilul de pilotaj nu se schimba nimic. Este poate putin mai usor pentru ca la iesirea din viraje nu trebuie sa mai apesi pedala de acceleratie atat de tare. In acelasi timp trebuie sa fii foarte atent sa nu intri prea tare intr-un viraj.

Sunt doua speciale de 42 km sambata si una de 54 km duminica. Este greu sa gestionezi pneurile pe acest fel de probe speciale?

Nu cred pentru ca pneurile Michelin Latitude Cross sunt suficient de rezistente, iar suprafata de aici nu este atat de abraziva. Specialele de duminica vor fi putin mai dificile, din punctul de vedere al strategiei, pentru ca vor fi patru probe fara parc de service. In functie de pozitia in clasament si diferentele de timp va trebui sa rezolvam aceasta ecuatie care are mai multe solutii: sa plecam cu o roata sau doua de rezerva, sa ne luptam pentru pozitia in clasamentul general sau sa ne concentram pe Power Stage? Cu siguranta va fi un raliu interesant pana la final!

 
17 decembrie
Written by RallyZone   

Se pare ca .... poate cu alta ocazie!

P O Z E   

 

V I D E O(inca se lucreaza)

 
Ogier castiga in Franta, Loeb si Citroen raman pe 1
Written by RallyZone   

loeb  elena  ogier  ingrassia 2Sébastien Ogier si Julien Ingrassia nu au facut nicio greseala in Raliul Frantei si au adus a noua victorie pentru echipa Citroën Total in cele 11 etape desfasurate pana acum din Campionatul Mondial de Raliuri. Cu aceasta victorie, echipa franceza si-a pastrat un avans confortabil in clasamentul constructorilor.

In clasamentul pilotilor Sébastien Loeb si Mikko Hirvonen sunt la egalitate de puncte, iar Sébastien Ogier se afla la trei puncte in spatele liderului.

 
Ultima lupta
Written by RallyZone   

Norbert Bereczki , Vlad Cosma si Ekaterina Stratieva sunt cele trei echipaje inscrise la Raliul Iasului care se vor lupta si pentru premiile din Citroën Racing Trophy Romania. Valoarea totala a premiilor pentru ultima etapa din sezonul 2011 este de 6.800 Euro.

Modelele Citroën, DS3 R3 si C2R2 Max, au fost invincibile in acest sezon, iar obiectivul pentru Raliul Iasului, ultima etapa din Citroën Racing Trophy Romania, este inca o victorie la grupa automobilelor cu tractiune pe doua roti. „Am avut un sezon frumos in Romania si cred ca performantele modelului DS R3, pilotat la Sibiu de Simone Campedelli si la Arad de Krozser Menyhert, au fost convingatoare. Sper ca anul viitor sa existe si in Romania un astfel de model la startul fiecarei curse”, a spus Jean-Francois Lienere, directorul departamentului competitii clienti la Citroën Racing.

Dupa un inceput excelent pe asfalt, Norbert Bereczki s-a acomodat incet, incet si cu raliurile pe macadam. Inaintea etapei de la Iasi, pilotul maghiar are un avans de patru puncte in clasamentul Citroën Racing Trophy Romania si obiectivul sau este sa-si pastreze prima pozitie. „Tinand cont de lipsa noastra de experienta pe macadam, rezultatele de pana cum sunt excelente. Va fi foarte greu sa ne luptam pentru prima pozitie la grupa automobilelor cu doua roti motrice, dar sper sa adunam suficient de multe puncte pentru a castiga Citroën Racing Trophy Romania”, a spus Norbert Bereczki, inaintea recunoasterilor pentru Raliul Iasului.

Vlad Cosma vine la Iasi dupa participarea la o etapa din Citroën Racing Trophy Cehia, Barum Czech Rally, si dupa victoria din Raliul Tara Barsei, etapa care nu a contat insa in Citroën Racing Trophy Romania. „Mergem la Iasi pentru finala Citroën Racing Trophy  unde suntem pe 2 si vom face tot posibilul pentru a castiga aceasta competitie. Anul trecut am avut ghinion la Iasi, dupa ce am batut toate probele speciale, dar aceasta inseamna si ca traseul ne place si putem face performanta daca totul va fi ok din punct de vedere tehnic. Sigur vom avea o lupta frumoasa atat in Citroën Racing Trophy, cat si in clasamentul automobilelor cu tractiune pe doua roti”, a spus si Vlad Cosma, castigatorul Citroën Racing Trophy Romania din 2010.

Pentru Ekaterina Stratieva, Raliul Iasului va fi inca o etapa de acomodare pe macadam. „Am facut teste la Sibiu si acum sunt multumita de comportamentul masinii. Recunosc, nu-mi place aceasta suprafata si ma simt mult mai confortabil pe asfalt, dar trebuie sa ma acomodez si cu macadamul. Am progresat la fiecare etapa si sunt foarte bucuroasa ca am ocazia sa invat ceva nou la fiecare cursa”, a spus Ekaterina Stratieva, inaintea ultimei etape din Citroën Racing Trophy Romania.

Raliul Iasului va incepe vineri, 23 septembrie, in prima zi fiind programate cinci probe speciale. Startul pe PS 5, super speciala Ripa Galbena, se va da la ora 16:56. Sambata, 24 septembrie, in ziua a doua a raliului, sunt programate celelalte 4 probe speciale. In total, se vor parcurge 437,75 kilometri, dintre care 129,8 km de proba speciala.

CLASAMENT CITROËN RACING TROPHY ROMANIA 2011

  1. Norbert Bereczki/Kozma Lazslo (Ungaria) – 28 puncte
  2. Vlad Cosma/Florin Dorca (Romania) – 24 puncte
  3. Tihomir Stratiev/Dobrin Borisov (Bulgaria) – 16 puncte
  4. Alina Bunica/Gabi Lazar (Romania) – 10 puncte
  5. Krozser Menyhert/Lovay Miklos – 10 puncte
  6. Ekaterina Stratieva/Sivov Nedyalko (Bulgaria) – 4 puncte

DESPRE CITROËN RACING TROPHY ROMANIA

In cadrul fiecarui etape, pilotii inscrisi in Citroën Racing Trophy Romania vor primii premiile in functie de clasamentul general FIA, in calcul luandu-se doar masinile care corespund omologarii FIA pentru grupele R1, R2, R3 si R3T. Pentru  victorie se vor acorda 2.500 Euro si 10 puncte. Locul secund va fi recompensat cu 1.500 Euro si 8 puncte, locul 3 cu 1.000 Euro si 6 puncte, locul 4 cu 800 Euro si 4 puncte, iar pentru locul 5 se vor acorda 500 Euro si 2 puncte. In functie de clasamentul final, intocmit pe baza punctelor castigate la fiecare raliu, primii trei clasati vor primii premii suplimentare in valoare totala de 6.000 Euro. In plus, pilotul care castiga cele mai multe probe speciale la fiecare raliu va primii un premiu de 500 Euro, oferit de Colina Motors, partenerul tehnic al Citroën Racing Trophy Romania si in 2011.

 
<< Start < Prev 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Next > End >>

Page 3 of 32