Raliuri
Jack Daniel’s Rally Team
Written by RallyZone   

Pentru al treilea an in Campionatul National de Raliuri al Romaniei, Jack Daniel’s si  programul sau de responsabilitate sociala „Condu responsabil: nu bea la volan!” aduce in fata iubitorilor de raliuri o echipa deja consacrata - „Jack Daniel’s Rally Team” -  formata din cei mai buni piloti din CNR.

 

Pe 2 aprilie, la Bucuresti, a avut loc lansarea oficiala a echipei Jack Daniel’s Rally Team. Gergo Szabo, Edwin Keleti, Victor Ponta, Titi Aur, Karoly Borbely, Catalin Berari, Mihai Sandu si team managerul Mihai Leu, alaturi de Fady Zaidan (Brown Forman – Jack Daniel’s) au sustinut o conferinaa de presa, intr-un cadru relaxat si prietenos, conferinta  urmata de un concert al trupei britanice The Tarantinos.

 

gergoszabo1Gergo Szabo: “Din pozitia de campion al Romaniei in ultimii doi ani nu pot sa spun decat ca ma voi lupta pentru al treilea titlu. Va fi un sezon greu cu siguranta. Daca la prima etapa voi avea un navigator nou, pe Lorand Ferenczy, dupa Brasov voi fi alaturi de cel cu care am devenit campion în 2009 - Zoltan Kohler. Ma simt in Romania ca acasa – atat datorita campionatului, cat si colegilor mei din Jack Daniels Rally Team si tuturor prietenilor si fanilor pe care ii am aici.  Va astept pe probe si nu uitati – conduceti responsabil si nu  beti la volan!

 

Edwin Keleti si Victor Ponta: “Suntem foarte onorati si ne aflam, si in acest sezon din JDRT, intr-o companie foarte selecta. Pentru noi va fi un sezon de acomodare cu un nou tip de masina, asa ca nu va fi usor, dar suntem extrem de fericiti ca am ajuns in fine la acest nivel unde ne vom duela cu numele grele ale campionatului. Speram ca mesajul nostru de responsabilitate sa aiba un impact si mai mare decat anul trecut, astfel incat sa ne aducem contributia la sporirea sigurantei pe drumurile publice! Va fi un sezon lung si, speram, frumos, in care ne dorim mult ca fanii sa vina in numar cat mai mare la raliuri pentru a gusta sau a descoperi acest sport minunat.


aur11Titi Aur : “Sunt pentru al doilea an cu Karoly si dupa rezultatele de anul trecut pot spune ca deja ne-am acomodat si asteptam un an cu rezultate si mai bune.

Karoly Borbely: Ma bucur ca suntem din nou membri ai echipei Jack Daniel’s Rally Team si ca acest program continua. Sloganul pe care îl stie deja toata lumea ne va insoti si in acest sezon. Dupa un prim an in care relatia pilot – copilot s-a consolidat, ne asteptam la un an mai bun.”

Catalin Berari si Mihai Sandu: "Incepem al treilea sezon cu Jack Daniel’s si putem vorbi deja despre traditie. Avem o echipa extraordinara, rezultate foarte bune si un program-umbrela de care suntem foarte mandri. Oamenii ne asteapta pe probe si promitem ca si in acest an vom fi la inaltime.”

 

Mihai Leu, Team Manager: “Pentru al doilea an sunt Team Managerul echipei Jack Daniel’s Rally Team. Dupa un an competitional foarte bun in 2010, ne asteapta un 2011 cu multe provocari. Pentru toti iubitorii de raliuri, dar si pentru toti cei care se afla in trafic, noi spunem: “Condu responsabil: nu bea la volan!

Fady Zaidan, Country Manager Brown Forman: Ma bucur ca pentru al treilea an suntem implicati in motor sportul din Romania cu un program de responsabilitate sociala foarte important pentru noi. Cu mii de spectatori si fani, milioane de telespectatori si cititori ai presei sportive, raliurile devin de la an la an un sport tot mai iubit si mai popular. Motoare, adrenalina, masini tari, masculinitate, putere – toate acestea combinate cu un brand a carui traditie si popularitate il situeaza in topurile de peste tot din lume au dus la  un program de care suntem foarte mandri. Sunt convins ca si in acest an Jack Daniel’s Rally Team va avea rezultate foarte frumoase si le multumesc membrilor echipei pentru implicarea in acest proiect.

Va reamintim ca în 2010 JDRT a câstigat atât titlul la echipe, cât si titlul la grupa A prin Edwin Keleti si Victor Ponta si titlul de campion absolut cu Gergo Szabo. Catalin Berari si Mihai Sandu au fost vice campioni la grupa K, în timp ce Titi Aur si Karoly Borbely s-au clasat pe locul 5 în clasamentul general.

Jack Daniel’s Rally Team aduce în 2011 mesajul sau de responsanbilitate cu urmatoarele echipaje: Gergo Szabo si Zoltan Kohler pe Mitsubishi Lancer EVO 9 si Edwin Keleti si Victor Ponta pe Mitsubishi Lancer Evo 10 la clasa 3, Catalin Berari, copilot Mihai Sandu, pe Mitsubishi Lancer Evo 10 la clasa 19 si Titi Aur si Karoly Borbely, tot pe Mitsubishi Lancer EVO 9 la clasa 3. Lor li se adauga echipajul de la Dacia Logan, format din Bogdan Nastase si Alexandru Popidan.

 
PRIMA DUBLA PENTRU MODELUL CITROËN DS3 WRC
Written by RallyZone   

ds3 r3 - studio 2La un an dupa ce au obtinut prima victorie din WRC in Portugalia, Sébastien Ogier si Julien Ingrassia au reusit sa repete performanta in acelasi raliu. Echipajul Citroën Total a ajuns primul la Algarve dupa o cursa perfecta. Modelul DS3 WRC a obtinut aici prima dubla din cariera, Sébastien Loeb si Daniel Elena terminand pe pozitia a doua si egalandu-l astfel pe Mikko Hirvonen in clasamentul general al pilotilor.

Raliul Portugaliei este una dintre cele mai populare etape din calendarul Campionatului Mondial de Raliuri,  acest lucru confirmandu-se si in 2011. Startul si prima proba au fost programate la Lisabona, unde au participat peste 40.000 de spectatori. Pilotii Citroën au participat la sesiuni de autografe, iar la parada pilotilor au defilat in doua modele DS decapotabile. Inca de la start, lupta pentru victorie s-a dat intre cinci echipaje in fata a zeci de mii de spectatori. Petter Solberg, Sébastien Loeb, Sébastien Ogier si Jari-Matti Latvala si-au impartiti victoriile pe probe, iar Mikko Hirvonen, care a fost primul la start, a reusit si el sa tina pasul cu acest grup. Pana la finalul zilei, doar Solberg, care a facut pana, a pierdut contactul cu acest pluton.

Cea mai lunga zi din Raliul Portugaliei a fost plina de pericole. Echipajele Citroën Total au reusit sa depaseasca toate probleme si au luat un avans decisiv pentru castigarea celei de-a treia etape a sezonului. Sébastien Ogier si Julien Ingrassia au terminat ziua pe prima pozitie, cu un avans de 37,6 secunde fata de Sébastien Loeb si Daniel Elena.

Echipajele Citroën Total au luat startul in ultima zi a raliului cu un avans de peste patru minute in fata rivalilor si nu au avut nicio problema pana la final. La prima trecere pe speciala Santana de Serra, Ogier si Loeb si-au reverificat dictarea tinand cont ca pe aceasta proba se dadea lupta pentru punctele din Power Stage, iar apoi nu au mai fortat deloc incercand sa ajunga cu masinile intregi in parcul de service. In afara faptului ca era necesar sa ajunga cu ambele masini la sosire, Loeb si Ogier si-au propus sa adune cat mai multe puncte si in ultima proba. In final, Sébastien Loeb a luat cele 3 puncte din Power Stage, fiind urmat de Jari-Matti Latvala si Sébastien Ogier.

sbastien ogierEchipa Citroën Total a sarbatorit victoria lui Ogier si succesul lui Loeb din Power Stage pe Estadio Algarve. „A fost un weekend perfect. Am controlat situatia inca din prima zi si am fortat doar in momentele in care a fost nevoie. Este un rezultat bun pentru toata echipa. Am terminat pe primele doua locuri si am luat puncte in Power Stage. Dupa sase luni fara victorie am devenit putin iritat. Sper ca acesta este inceputul unui sir mai lung. Punctele adunate in Portugalia ne readuc in lupta pentru titlu dupa dezamagirea din Raliul Mexicului. As vrea sa multumesc intregii echipe pentru munca depusa si sunt la fel de fericit pentru echipa cum sunt si pentru mine”, a spus Sébastien Ogier.

sebastien-loebSébastien Loeb a terminat pe locul secund si a adunat, in total, 21 de puncte gratie bonusului de 3 puncte din ultima proba speciala. In urma acestui rezultat, Loeb l-a egalat pe Mikko Hirvonen in fruntea clasamentului general al pilotilor. „Sperantele noastre de a obtine victoria au disparut ieri in praful lasat de masina lui Mikko. Acolo am pierdut peste 30 de secunde. Locul doi era maximum posibil in aceste conditii. Stiam ca nu va fi usor sa obtin cele trei puncte bonus in Power Stage, dar am reusit. Este un rezultat pozitiv pentru intreaga echipa, iar punctele adunate aici sunt extrem de pretioase in lupta pentru cele doua titluri pentru ca acest campionat va fi unul foarte strans”, a spus Loeb.

frdric banzet  olivier quesnelFrédéric Banzet, directorul general Citroën, a fost alaturi de echipa la acest raliu si nu a putut sa nu-si manifeste satisfactia la final: „Imi aduc aminte de un tanar pilot care s-a bucurat enorm cand a castigat aici prima etapa de WRC. Anul acesta, Sébastien Ogier a confirmat ca a meritat sa avem incredere in el cu o noua victorie. Sébastien Loeb, care a avut ghinion aici, a contribuit din plin la prima dubla pentru modelul Citroën DS3 WRC. Felicitari intregii echipe pentur acest rezultat, unul foarte important pentru toti partenerii Automobiles Citroën. Sper ca aceasta dubla este doar prima dintr-o serie mai lunga!

Urmatoarea provocare pentru pilotii Citroën si modelul DS3 WRC este Raliul Iordaniei, programat in perioada 14 – 16 aprilie 2011.

Rezultate Raliul Portugaliei (etapa a 3-a din 13)*

1 S. Ogier / J. Ingrassia - Citroën DS3 WRC 4h 10m 53.4s
2 S. Loeb / D. Elena Citroën - DS3 WRC +31.8s
3 J. Latvala / M. Anttila - Ford Fiesta RS WRC +3m 22.1s
4 M. Hirvonen / J. Lehtinen - Ford Fiesta RS WRC +6m 16.3s
5 M. Wilson / S. Martin - Ford Fiesta RS WRC +7m 48.5s
6 P. Solberg / C. Patterson - Citroën DS3 WRC +10m 17.4s
7 K. Räikkonen / K. Lindström - Citroën DS3 WRC +10m 54.1s
8 F. Villagra / J. Perez Companc - Ford Fiesta RS WRC +11m 38.8s
9 H. Solberg / I. Minor - Ford Fiesta RS WRC +14m 16.4s
10 D. Kuipers / F. Miclotte - Ford Fiesta RS WRC +17m 54.6s 

Clasament general – PILOTI dupa Raliul Portugaliei (etapa a 3-a din 13)*

1. Mikko Hirvonen 58 p, 2. Sebastien Loeb 58 p,  3. Jari-Matti Latvala 48 p, 4. Sebastien Ogier 41 p, 5. Petter Solberg 31 p, 6. Mads Ostberg 28 p, 7. Matthew Wilson 12 p, 8. Henning Solberg 10 p, 9. Kimi Raikkonen 10 p, 10. PG Andersson 6 p, 11. Nasser Al-Attyah 6 p, 12. Frederico Villagra 5 p, 13. Martin Prokop 4 p, 14. Juho Hannien 2 p, 15. K. Al Qassimi 1 p.

Clasament general – CONSTRUCTORI dupa Raliul Portugaliei (etapa a 3-a din 13)*

1. Ford Abu Dhabi 100 p, 2. Citroen Total World Rally Team 90 p, 3. M-Sport Stobart Ford 40 p, 4. Petter Solberg WRT 22 p, 5. Ice 1 Racing 16 p, 6. Munchi’s Ford WRT 12 p, 7. Team Abu Dhabi 6 p, 8. Monster WRT 6 p, 9. FERM Power Tools 6 p.

 

*Sub rezerva omologarii rezultatelor de catre FIA.

 
Raliul Portugaliei
Written by RallyZone   

Traseul Raliului Portugaliei a fost modificat in anumite privinte comparativ cu sezonul precedent. Cartierul general este in continuare la stadionul de fotbal din Algarve, insa acesta nu va mai gazdui nicio proba speciala. In schimb, una complet noua a fost introdusa in nordul tarii, iar echipele vor fi nevoite sa parcurga o distanta apreciabila pentru a lua startul in aceasta.

Dupa prima proba speciala, care va avea loc joi seara in Lisabona, adevaratul start al raliului va fi vineri, cand vor incepe probele pe macadam. Etapa programeaza un total de numai 17 probe speciale, ultima urmand sa aiba loc duminica la orele pranzului.

OGIER VREA SA-SI IA REVANSA IN FATA LUI LOEB

Dupa ce a abandonat in antepenultima proba speciala a Raliului Mexicului din postura de favorit, Sebastien Ogier este determinat sa--i demonstreze coechipierului sau Sebastien Loeb ca este un adversar de temut in lupta pentru titlul mondial. Duelul dintre cei doi, care s-a dovedit foarte echilibrat in primele doua runde, va tine capul de afis al weekendului, insa fanii astepta o reactie pe masura si din partea lui Mikko Hirvonen si Jari Matti Latvala, cei doi piloti ai echipei de uzina Ford.

Constructorul britanic Mini va reveni oficial in Campionatul Mondial de Raliuri in etapa programata in Italia in luna mai, insa participa in Raliul Portugaliei cu un model de clasa S2000. Mini va alinia la start doua astfel de modele, care vor fi pilotate de portughezul Armindo Araujo si brazilianul Daniel Oliveira. Cu aceasta ocazie, Mini va afla daca este pe drumul cel bun pentru a avea parte de un sezon competitiv in acest an

 

 
CITROËN DS3 WRC REVINE IN EUROPA
Written by RallyZone   

ds3 r3 - studioDupa victoria din Raliul Mexicului, modelul Citroën DS3 WRC poate fi considerat un etalon pe macadam. La revenirea in Europa, echipa Citroën Total are un singur obiectiv si anume de a castiga in continuare. Cele doua echipaje Sébastien Loeb/Daniel Elena si Sébastien Ogier/Julien Ingrassia, vor incerca sa adune puncte atat in clasamentul constructorilor cat si in cel al pilotilor. In afara celor doua masini ale echipei Citroën Total se vor mai alinia la start inca trei modele Citroën DS3 WRC.

Organzatorii Raliului Portugaliei sunt decisi sa-si promoveze cat mai bine evenimentul si de aceea au venit cu multe noutati pentru editia din 2011. Startul s-a mutat la Lisabona, la 270 km nord de Faro. Mutarea startului in capitala Portugaliei, pentru prima oara in ultimii 37 de ani, este marcata si de super speciala programata chiar in centrul Lisabonei. Ziua de joi este destinata activitatilor de promovare cu sesiuni de autografe si o parada prin oras. Seara, echipele vor parasi estuarul Tagus si se vor indrepta spre Algarve pe coasta de sud.

sbastien ogierCu mai putin de un an in urma, Sébastien Ogier si Julien Ingrassia au obtinut, la Algarve, prima lor victorie cu Citroën C4 WRC si pornesc, anul acesta, din postura de favoriti mai ales ca traseul este identic in proportie de 80% cu cel din 2010. „Este o aminitire fantastica, una pe care nu o voi uita niciodata”, recunoaste Ogier. „A fost un raliu aproape perfect pentru noi in care am fortat de la start pana la sosire. Chiar daca am fost primii pe drum in zilele a doua si a treia tot am reusit sa ramanem in fata rivalilor nostri.

Dupa incidentul din Mexic, Sébastien Ogier si Julien Ingrassia vor avea o pozittie foarte buna la start in Raliul Portugaliei. „Chiar daca nu am adunat puncte in etapa din Mexic, sunt foarte multe concluzii pozitive pe care le putem trage dupa prima etapa pe macadam. Chiar daca am curatat drumurile pentru cei din spatele nostru, am demonstrat cat suntem de competitivi. Aici in Portugalia sunt hotarat sa obtin maximum posibil in urma pozitiei de start din prima zi, mai ales ca ne va fi putin mai usor decat in Mexic. Au fost doar doua etape pana acum, din totalul celor 13 inscrise in calendar, deci mai avem o multime de oportunitati de a obtine rezultate bune”, a adaugat Ogier.

Sébastien Loeb si Daniel Elena, care au castigat acest raliu in 2007 si 2009, se afla pe locul secund in clasamentul general dupa victoria din Raliul Mexicului. „Modelul Citroën DS3 WRC a fost foarte rapid in Mexic, dar acolo ne-am dominat intotdeauna adversarii. Daca vremea va fi buna in Portugalia vom vedea exact cat de competitive sunt noile masini in conditii similare. Aceasta etapa este o combinatie a tuturor celorlalte raliuri pe care le vom intalni de acum incolo. Exista sectiuni foarte rapide, legate de sectiuni inguste cu foarte multe cocoase ceea ce inseamna ca dictarea trebuie sa fie foarte precisa. Obiectivul nostru este acelasi ca in Mexic, adica victoria”, a spus Loeb, inaintea etapei din Portugalia.

In afara celor doua modele Citroën DS3 WRC inscrise in competitie de echipa Citroën Total, la startul Raliului Portugaliei vor mai fi inca trei astfel de modele care vor fi pilotate de Petter Solberg, Kimi Räikkönen si Peter van Merksteijn Jr.

 

Trei intrebari pentru... Olivier Quesnel

loebds3_2Unul dintre modele DS3 WRC a terminat pe prima treapta a podiumului in Mexic, celalalt a abandonat. Cum vezi rezultatul din Mexic: un pahar pe jumatate plin sau unul pe jumatate gol?

In primul rand ne vom aduce aminte mereu ca aici a fost prima victorie pentru modelul DS3 WRC si victoria cu numarul 63 pentru Loeb si Elena. In plus, aici s-a confirmat si cat de competitiva este noua noastra masina, ceea ce nu trebuie subestimat. Desigur, ne-ar fi placut sa obtinem o dubla, dar raliurile nu sunt o stiinta exacta!. Asa cum s-a mai intamplat si in 2010, Citroën a facut o alegere sportiva. Sébastien Ogier, care nu are statutul de pilotul numarul 2 in echipa, a facut o greseala. A fost un esec pentru echipa, dar a fost un esec si mai mare pentru el. Acest abandon nu-l ajuta deloc in lupta pentru titlul mondial. Ii da insa o pozitie buna la start in urmatoarele raliuri, dar acest lucru nu inseamna ca-i va fi usor sa recupereze punctele pierdute. Nu este pentru prima oara cand o masina Citroëns abandoneaza in Mexic si acest lucru nu ne-a impiedicat sa castigam de sase ori titlul mondial la constructori.”

olivier quesnelCum veti trata aceasta rivalitate in viitor?

Rivalitatea intre doi piloti de acest calibru este inevitabila. Sébastien Ogier este un tip foarte ambitios, dar la fel este si Sébastien Loeb care este in forma maxima dupa ce a castigat sapte titluri mondiale. Seb’ Loeb este extrem de hotarat sa demonstreze ca inca este cel mai bun pilot din lume. Ne asteptam sa ne confruntam cu o astfel de problema, dar nu ne asteptam ca ea sa apara atat de repede. In Mexic rivalitatea dintre ei nu a avut un rezultat total pozitiv pentru Citroën. Pe de alta parte, sunt convins ca rivalitatea dintre ei va ajuta echipa sa obtina rezultate remarcabile in etapele urmatoare. Sa rezolv o astfel de situatie face parte din munca mea ca sef de echipa. Trebuie sa ma asigur ca interesele Marcii sunt cele care primeaza. Trebue sa fim uniti si sa muncim in continuare pentru ca echipajele noastre sa aiba cele mai mari sanse la castigarea etapelor urmatoare.” 

In aceste conditii, care este obiectivul pentru Citroën in Portugalia?

Nu este cu nimic diferit fata de celelalte etape. Luam startul aici cu obiectivul de a castiga. Pilotii nostri stiu care este miza. Ei trebuie sa ajute echipa sa castige inca un titlu mondial la constructori. In cazul in care vor atinge acest obiectiv este clar ca unul sau celalalt  - sau amandoi, vor fi in pozitia de a se lupta pentru titlul mondial. In Portugalia, ambii piloti trebuie sa adune cat mai multe puncte si pentru a face acest lucru trebuie sa porneasca doar cu ideea de a castiga!

 
*Campionatul Regional de Rally Sprint - Etapa 1*
Written by RallyZone   

 

zone controlMai sunt 3 zile pana la startul primei editii a Campionatului Regional de
Rally Sprint. Organizat sub patronajul si sustinerea Federatiei de
Automobilism Sportiv in zona de vest a tarii campionatul cuprinde etape in
judetele Arad, Timis si Caras-Severin. Sambata 26 Martie 2011 la
Arad pe circuitul Vik Power vor lua startul piloti din Arad, Timis, Caras,
Bihor, Hunedoara.


http://vimeo.com/16147434



In preambulul primei etape pe pista vor evolua cateva karturi pentru care
vom avea un mic concurs duminica incepand cu ora 8:30, in scopul
popularizarii acestui sport. Primul concurent va porni in cursa sambata
dimineata la ora 10:00 si va avea de parcurs 15 ture impartite in 3 manse.
Programul competitiei:
1. Sambata 26 Martie 2011
- ora 8:30-10:00 - antrenamente cronometrate karturi
- ora 10:00-11:00 - concurs juniori
- ora 11:00-17:00 - concurs licentiati
- ora 17:15 - afisarea rezultatelor
- ora 17:30 - festivitatea de premiere
2. Duminica 27 Martie 2011
- ora 8:30-10:00 - concurs karturi
- ora 10:00-11:00 - concurs juniori
- ora 11:00-17:00 - concurs amatori
- ora 17:15 - afisarea rezultatelor
- ora 17:30 - festivitatea de premiere
Accesul la circuit se face de pe DN7 (E68), din sensul giratoriu de la
intrarea în oras dinspre Deva (
traseu psPentru spectatori avem pregatite premii surpriza: cursuri gratuite de
karturi pentru copii, reducere la abonamente de karturi, reduceri la
cumpararea de piese auto, reduceri la sonorizari de evenimente, ulei, etc,
cu
ajutorul partenerilor Szakal Metal, Sonorizari Arad, Karting 4 You, Best
Auto Arad.
Competitiile se desfasoara cu sprijinul Primariei Arad si Consiliul Judetean
Arad.
Parteneri media: West TV Regional, aradon.ro, tion.ro, sport365.ro, KISS FM,evenimenteauto.ro
Balogh Arthur
VSS Racing Club

 

 
<< Start < Prev 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Next > End >>

Page 6 of 32