Raliuri
Inca o dubla Citroen
Written by RallyZone   


In Grecia, Sébastien Ogier si Julien Ingrassia au obtinut cea de cincea victorie in Campionatul Mondial de Raliuri dupa un duel palpitant cu colegii de echipa, Sébastien Loeb si Daniel Elena. Acest rezultat reprezinta a 22-a dubla pentru Citroën in WRC, un record remercabil! Dupa cel de-al 100-lea podium in mondialul de raliuri, Loeb si Elena si-au marit avansul in clasamentul pilotilor, iar echipa Citroën Total in cel al constructorilor.

Prima zi din Raliul Acropole a fost dominata de modelul Citroën DS3 WRC care a fost cel mai rapid pe cele sase probe speciale. Petter Solberg a profitat de pozitia la start si a luat un avans de aproape un minut fata de echipajele Citroën Total. Sébastien Loeb si Daniel Elena au terminat ziua pe locul secund, iar Sébastien Ogier si Julien Ingrassia pe locul patru.

Dupa ziua a doua, una foarte lunga si dificila, echipajele Sébastien Loeb / Daniel Elena si Sébastien Ogier / Julien Ingrassia au urcat pe primele doua pozitii in clasamentul general, recuperand diferenta care-i despartea de Petter Solberg / Chris Patterson dupa prima zi din Grecia. Inaintea ultimei zile, echipajele Citroën Total erau separate de doar 2,2 secunde.

sebastien-loebUltima zi din Raliul Acropole, in comparatie cu primele doua, a fost doar una de sprint cu doar 65 de kilometri de proba speciala. Totusi cele doua treceri pe Aghii Theodori – o proba care a decis destul de des deznodamantul raliului – puteau schimba complet ierarhiile. Sébastien Loeb, liderul clasamentului cu un avans de 2,2 secunde, stia ca va fi dificil sa se lupte pentru victorie din pozitia in care se afla. Dupa prima trecere pe Aghii Theodori (PS14), Sébastien Ogier a preluat conducerea cu un avans de doar o zecime de secunda. Loeb a revenit pe urmatoarea speciala si s-a instalat din nou pe prima pozitie cu un avans de doar o zecime. „Sunt intr-o situatie in care trebuie sa risc pentru a-mi apara pozitia. Am mers si mai tare in comparatie cu evolutia din primele doua zile. Pana acum totul este bine, dar nu stiu daca vom putea castiga. Vom vedea ce impact va avea curatatul drumului la cea de-a doua trecere pe aceste probe”, a spus Loeb, in primul parc de service al zilei.

Seb a fost foarte rapid si nu am recuperat foarte mult. Credeam ca cel care va curata drumul va pierde mai mult, dar poate nu am fortat eu suficient de mult. Trebuie sa cresc ritmul si sa-mi asum mai multe riscuri la cea de-a doua trecere”, a spus si Ogier.

In timp ce Loeb spunea ca a mers perfect pe Aghii Theodori 2, Ogier a reusit sa fie mai rapid cu 6,2 secunde in duelul direct cu colegul sau de echipa. Revenit pe prima pozitie, Ogier a reusit sa-si mareasca avansul la peste 10 secunde dupa cea de doua trecere pe speciala New Pissia 2. Pe Power Stage, ultima proba a raliului, lunga de 4 kilometri, nu s-a schimbat nimic, Ogier fiind mai rapid cu 9 miimi decat Loeb. Pentru evolutia din Power Stage, pilotii Citroën au mai primit trei (Ogier), respectiv doua puncte (Loeb).

Acest rezultat perfect, recompensat cu 28 de puncte, ne ajuta foarte mult in ceea ce priveste ambitiile noastre din campionat. As vrea sa multumesc echipei pentru doua lucruri: primul pentru ca mi-au dat mie si lui Seb aceleasi sanse in lupta pentru victorie si pentru ca am avut la dispozitie o masina extrem de fiabila. Modelul DS3 WRC s-a comportat perfect pe un teren extrem de dificil, iar eu sunt foarte fericit ca am reusit sa rasplatesc increderea echipei cu o victorie.”

In ciuda frustrarii de a fi primul pe drum in primele doua zile, Loeb a tras si concluzii pozitive: „Inainte de start nici nu ma gandeam la victorie. Am dat totul, dar conditiile din cursa m-au impiedicat sa ma lupt de la egal la egal cu ceilalti si eu cred ca noi am fost cei mai rapizi. Oricum, cu cele 20 de puncte din Grecia, avansul nostru fata de Mikko Hirvonen este acum si mai mare.

olivier quesnelAceasta dubla obtinuta pe terenul favorit al adversarilor nostri este un rezultat fantastic pentru Citroën. Sunt foarte multumit cu evolutia pilotilor nostri care au adunat puncte importante in lupta pentru cele doua titluri. Cu sase victorii, din sapte raliuri, cred ca putem fi foarte mandri de performantele noastre in prima parte a sezonului”, a spus Olivier Quesnel, directorul Citroën Racing.

Petter Solberg si Chris Patterson, tot pe un Citroën DS3 WRC, au terminat pe locul 4, iar echipajul Kimi Raikkonen/Kaj Lindstrom au incheiat Raliul Acropole pe locul 7.

Urmatoarea provocare pentru pilotii Citroën si DS3 WRC este Raliul Finlandei, in perioada 28 – 30 iulie 2011.

Rezultate Raliul Acropole (etapa a 7-a din 13)*
1 S. Ogier / J. Ingrassia - Citroën DS3 WRC 4h04M 44.3s; 2 S. Loeb / D. Elena - Citroën DS3 WRC +10.5s; 3 M. Hirvonen / J. Lehtinen - Ford Fiesta RS WRC +13.4s; 4 P. Solberg / C. Patterson - Citroën DS3 WRC +38.7s
5 H. Solberg / I. Minor - Ford Fiesta RS WRC +5m 24.7s; 6 M. Wilson / S. Martin - Ford Fiesta RS WRC +6m 54.6s; 7 K. Räikkönen / K. Lindström - Citroën DS3 WRC +8m 29.3s; 8 J. Hanninen / M. Markkula - Skoda Fabia S2000 +11m 34.6s; 9 JM. Latvala / M. Anttila - Ford Fiesta RS WRC +13m 08.8s; 10 D. Kuipers / F. Miclotte - Ford Fiesta RS WRC +15m 10.0s

Clasament general – PILOTI dupa Raliul Acropole (etapa a 7-a din 13)*
1. Sebastien Loeb 146 p, 2. Mikko Hirvonen 129 p, 3. Sebastien Ogier 124 p, 4. Jari-Matti Latvala 76 p, 5. Petter Solberg 73 p, 6. Mads Ostberg 48 p, 7. Matthew Wilson 36 p, 8. Kimi Raikkonen 24 p, 9. Henning Solberg 20 p, 10. Frederico Villagra 20 p, 11. Juho Hannien 10 p, 12. Dani Sordo 8 p, 13. Martin Prokop 7 p, 14. Ott Tanak 7 p, 15. PG Andersson 6 p.  

Clasament general – CONSTRUCTORI dupa Raliul Acropole (etapa a 7-a din 13)*

1. Citroën Total World Rally Team 250 p, 2. Ford Abu Dhabi 195 p, 3. M-Sport Stobart Ford 87 p, 4. Petter Solberg WRT 61 p, 5. Ice 1 Racing 34 p, 6. Munchi’s Ford WRT 32 p, 7. Team Abu Dhabi 19 p, 8. FERM Power Tools 14 p, 9. Monster WRT 8 p, 10. Brazil World Rally Team 1p.

*Sub rezerva omologarii rezultatelor de catre FIA.

 
Regulamentul particular Raliul Sibiului
Written by RallyZone   

CAMPIONATUL NATIONAL DE RALIURI

DUNLOP

Etapa a V - a

RALIUL SIBIULUI

07 – 09 iulie 2011

CONDUCEREA COMPETITIEI

TELEFOANE UTILE

1

Observator federal

Silviu MORARU

0722529800

2

Presedinte CSS

Stefan VASILE

0752075020

3

Membru CSS

Lucian FILIP

0764608560

4

Membru CSS

Lucian BALASIU

0723319046

5

Director sportiv

Lucian OROS

0744263728

6

Director organizatoric

Sorin ITU

0722228424

7

Observator arbitrii

Florin CALANGEA

0722402511

8

Secretar sef

Tamas LANG

0752075024

9

Sef centru calcul

Rares FLORESCU

0748769036

10

Sef verificare tehnica

Lucian GIRBACIU

0727731455

11

Sef securitate

Mihai AVRAM

0765653986

12

Sef securitate adjunct

Radu VASILE

0748450245

13

Sef traseu

Ioan BADIU

0722135527

14

Cronometror sef

Daniel VOINEA

 

15

Sef deschidere traseu

Romeo DANILA

0722364316

16

Medic sef

Dr. Dorin Draghici

0722437119

17

Relatii cu sportivii

Dorin TOMA

0722249132

CAMPIONATUL DE RALIURI AL ROMANIEI – DUNLOP

Etapa a V-a

RALIUL SIBIULUI

07 – 09 iulie 2011

 

INTRODUCERE                                                                            4

PROGRAM                                                                                    4

1.  DESCRIEREA COMPETITIEI 6

2.  ORGANIZATOR                                                               7

3.  AUTOMOBILE ADMISE                                                9

4.  PILOTI, COPILOTI ADMISI, ECHIPE                                    11

5.  Echipamente DE SECURITATE                                           11

6.  INSCRIERI                                                                               12

7.  ASIGURARI                                                                              13

8.  PUBLICITATE                                                                          14

9.  NUMERE DE COMPETITIE/PLACI DE RALIU                        14

10.  ANVELOPE/PNEURI                                                               15

11.  COMBUSTIBIL AUTO                                                              15

12. RECUNOASTERI                                                           15

13. VERIFICARI ADMINISTRATIVE                                  17

14. VERIFICARI TEHNICE, SIGILARE, MARCARE                      17

15. TESTE CU CIRCULATIA INCHISA(SHAKEDOWN)         18

16. DESFASURAREA RALIULUI                                                    19

17. PARC SERVICE                                                                        21

18. PARC INCHIS                                                                           21

19. VERIFICARE TEHNICA FINALA                                             22

20. CLASAMENTE                                                                           22

21. PROTESTE, APEL                                                                     22

22. FESTIVITATE DE PREMIERE                                                   23

23. INSEMNE OFICIALE                                                                24

Anexa I Relatii cu sportivii

Anexa II Plan orar

Anexa III Harta traseului raliului

Anexa IV Schita Superspecialei

A. INTRODUCERE

 

RALIUL SIBIULUI, IRC Supporter Event 2011 si etapa a V-a a "Campionatului National de Raliuri – DUNLOP – 2011”, se organizeaza si se desfasoara in conformitate cu urmatoarele regulamente:

  • • Codul Sportiv International FIA si anexele sale editia 2011;
  • • Regulamentul Campionatului National de Raliuri
  • • Regulamentul pentru Organizatorii de Competitii editia 2011;
  • • Prezentul Regulament Particular.

Prin inscrierea in competitie, participantii accepta arbitrajul unic al Federatiei Romane de Automobilism Sportiv (FRAS), pe baza regulamentelor sportive in vigoare la data desfasurarii competitiei, aplicabile dupa principiul conform caruia reglementarea particulara primeaza celei generale si conform Statutului acesteia.

 

 

B. PROGRAM

Activitatea

Ziua

Data

Ora

Inceperea inscrierilor 

Luni

13.06.2011

08:00

Inchiderea inscrierilor

Vineri

24.06.2011

20:00

Publicarea listei de inscrieri

Vineri

24.06.2011

21:00

Carnetul Itinerar disponibil

Miercuri

06.07.2011

09:00

Inscrierile pt. recunoasteri, Shakedown se deschid

Miercuri

06.07.2011

09:00

 

Inscrierile pt. recunoasteri, Shakedown se inchid

Joi

07.07.2011

16:30

Recunoasterile se deschid

Miercuri

06.07.2011

09:00

Recunoasterile se inchid

Joi

07.07.2011

16:30

Deschiderea Centrului de presa/acreditari

Joi

07.07.2011

12:00

Conferinta de presa a organizatorului

Joi

07.07.2011

13:00

Test cu circulatia inchisa

(Shakedown)

Joi

07.07.2011

13:30-

16:30

Deschiderea Parcului de Service

Sala Sporturilor Transilvania

Joi

07.07.2011

12:00

Prezentarea oficiala a echipajelor inscrise la Raliu in Piata Mare

Joi

07.07.2011

20:00-

21:00

Verificari administrative

Sala Sporturilor Transilvania

Joi

07.07.2011

16:30-

19:30

Briefing Director Concurs cu arbitri

Vineri

08.07.2011

11:00

Verificari tehnice initiale

si montare GPS

Vineri

08.07.2011

08:00-11:30

Prima sedinta a comisarilor sportivi – Sala Transilvania

Vineri

08.07.2011

12:00

Publicarea listei de START pentru ZIUA  I

Vineri

08.07.2011

13:00

START in ZIUA  I

Vineri

08.07.2011

16:01

SOSIREA din ZIUA  I

Vineri

08.07.2011

23:50

A II-a Sedinta a CCS

Vineri

08.07.2011

01:00

Publicarea listei de START ptr. ZIUA  a II-a

Vineri

08.07.2011

01:30

Start ZIUA a II-a

Sambata

09.07.2011

10:01

SOSIREA din ZIUA a II-a

Sambata

09.07.2011

18:14

Premierea castigatorului la sosire

Sambata

09.07.2011

18:14

Verificari tehnice finale

Sambata

09.07.2011

18:45

A III-a Sedinta a CCS

Sambata

09.07.2011

20:00

Afisarea rezultatelor provizorii

Sambata

09.07.2011

20:45

Afisarea rezultatelor definitive

Sambata

09.07.2011

21:15

Festivitatea de premiere

Sambata

09.07.2011

21:30

Conf.de Presa cu castigatorii

Sambata

09.07.2011

22:00

1. DESCRIERE GENERALA A COMPETITIEI

1.1. RALIUL SIBIULUI – 07-09 iulie 2011, editia a XI-a, IRC Supporter Event si etapa a V-a a Campionatul National de Raliuri DUNLOP 2011, conform Calendarului Sportiv al Federatiei Romane de Automobilism Sportiv.

 

1.2. Descriere traseu

1.2.1.

Lungime totala

440,80 km

1.2.2.

Numarul probelor speciale

11

1.2.3.

Lungimea totala a probelor speciale

119,60 km

1.2.4.

Numarul sectiunilor

5

1.2.5.

Numarul de ZILE

2

1.2.6.

Procent PS

27,00 %

1.2.7.

Suprafata de rulare

Macadam 81,6%, Asfalt        18,4%

 

1.3. Licenta de Organizator: nr. 19 din 07 iunie 2011 emisa de Federatia Romana de Automobilism Sportiv.

1.4. Permis de Organizare: nr. 26 din 09 iunie 2011 emis de Federatia Romana de Automobilism Sportiv.

1.5. Comandament/Secretariat: SIBIU, Sala Sporturilor Transilvania, cod postal 550370, str. Octavian Goga Nr. 1.

1.6. Centru/Panou oficial de afisaj: SIBIU, Sala Sporturilor Transilvania, cod postal 550370, str. Octavian Goga Nr. 1.

1.7. START/SOSIRE: SIBIU, Sala Sporturilor Transilvania, cod postal 550370, str. Octavian Goga Nr. 1.

1.8. VERIFICARE TEHNICA INITIALA, SIGILARE, MARCARE: SERVICE CITROEN, SIBIU, Com. Selimbar, Sos. Sibiului, nr. 28, SIBIU, cod postal 550370.

1.9. Parc inchis: SIBIU, Sala Sporturilor Transilvania, cod postal 550370, str. Octavian Goga Nr. 1.

1.10. Parc de service:

ZIUA I,II SIBIU, Sala Sporturilor Transilvania, cod postal 550370, str. Octavian Goga Nr. 1.

1.11. Parc auxiliar–trailere/platforme:

SIBIU, Sala Sporturilor Transilvania, cod postal 550370, str. Octavian Goga Nr. 1.

1.12. Verificare Tehnica Finala: SERVICE CITROEN, SIBIU, Com. Selimbar, Sos. Sibiului, nr. 28, SIBIU, cod postal 550370.

1.13. Centrul de Presa: SIBIU, Sala Sporturilor Transilvania, cod postal 550370, str. Octavian Goga Nr. 1.

1.14. Festivitatea de Premiere: SIBIU, Sala Sporturilor Transilvania, cod postal 550370, str. Octavian Goga Nr. 1.

1.15. Conferinta de Presa cu castigatorii: SIBIU, Sala Sporturilor Transilvania, cod postal 550370, str. Octavian Goga Nr. 1.

 

2. ORGANIZATOR

2.1. A.C.S. Scorpion rally, SIBIU

2.2.1. Fax. 0269 240924

Mobil. 0722 / 228424 – Sorin Itu – This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it

 

2.2.2. Persoana de contact:

0722 / 228424 – Sorin Itu

0748 / 776237 – Berti Panaiot (Ofiter de presa)

E-mail:

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it

2.2.3. Web.: www.raliulsibiului.ro, www.fras.ro, www.fia.com

Pentru inscrieri folositi adresa This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it

2.3. Comitetul de Organizare

Numele si prenumele

Functia publica

Klaus Johannis

Primarul Municipiului Sibiu

Martin Bottesch

Presedintele Consiliului Judetean Sibiu

Horatiu Racuciu

Prefectul Judetului Sibiu

Cristina Bica

Director Directia Tehnica Primaria Sibiu

Gheorghe Ciuclea

Sef Serviciu Directia Tehnica Primaria Sibiu

Ilie Troanca

Director Directia Silvica Sibiu

Mircea Valean

Director Drumuri Judetene Sibiu

Dr. Dorin Draghici

Director Serviciul Ambulanta Sibiu

Mr. Cosmin Balcu

Inspector Sef ISU Sibiu

Ioan Traistariu

Unitatea de Pompieri Sibiu

Comisar Ivancea Tiberiu

Sef IPJ Sibiu

Comisar sef dr Tarnu Lucian

Adj. Sef IPJ Sibiu

Comisar sef Fagadar Ioan

Adj. Sef IPJ Sibiu

Comisar sef Alin Pahontiu

Seful Serviciului Rutiera Sibiu

Comisar sef Marcel Turloiu

Seful Serviciului Ordine Publica Sibiu

Comisar sef Voinea Narcis

Seful Biroului Rutier Sibiu

Comisar sef Mutiu C-tin

Seful Politiei Municipale Sibiu

Gligor Ioan

Directia de Sport a Judetului Sibiu

2.4. Oficiali

Observator FRAS:                         Silviu MORARU

2.5. Colegiul Comisarilor Sportivi

Presedinte:                                 Stefan VASILE  

Membru:                                     Lucian FILIP 

Membru:                                    Lucian BALASIU

2.6. Arbitri

Director Sportiv:                           Lucian OROS

Director Org.:                              Sorin ITU  

Secretar sef:                               Tamas LANG 

Sef Centru de Calcul:                    Rares FLORESCU

Secretar                                     Andreea HORVATH

Secretar                                     Mimi OROS

Sef verificare tehnica:                   Lucian GIRBACIU

Sef Relatii cu concurentii:              Dorin TOMA 

Cronometror sef:                          Daniel VOINEA 

Observator pentru arbitri:              Florin CALANGEA 

Sef traseu:                                 Ioan BADIU

Sef securitate traseu:                   Mihai AVRAM

Sef deschidere traseu:                  Romeo DANILA

Medic sef:                                  Dr. Dorin Draghici  

Ofiter de presa:          Berti Panaiot 0748 776 237

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it

 

3. AUTOMOBILE ADMISE

3.1. SUMAR

- grupa A;

- grupa A Kit Cars daca sunt echipate cu motor cu o capacitate cilindrica corectata mai mica de 1600 cmc si daca omologarea FIA este valabila pentru raliuri;

- grupa RGT automobile conforme cu Anexa  J–FIA, Articolul 256 din 2011;

- grupa R (Anexa J-FIA, Articolul 260 si 260D);

- grupa N (Anexa J-FIA, Articolul 254); aceste automobile pot folosi componente omologate regional FIA (RVO);

- Super 2000 (Anexa J-FIA, Articolul 254A); Super 2000 automobile cu motor 1.6 turbo echipate cu un restrictor al carui diametru interior este de maxim 30 mm;

- clase nationale  (clasele 11-19; vezi Nota 1-4).

 

3.2. Clase

Clasa

Grupa

1

S2000-Rally: motor 1.6 Turbo

2

S2000-Rally: 2.0 Atmosferic

Grupa R4

3

Grupa N: automobile cu cilindreea peste 2000 cmc (fostul N4)

4

RGT

5

Grupa A - automobile cu cilindreea de la 1600 cmc si pana la 2000 cmc

Super 1600

R2C (peste 1600 cmc pana la 2000 cmc)

R3C (peste 1600 cmc pana la 2000 cmc)

R3T (pana la 1600 cmc /cilindreea nominala)

R3D (pana la 2000 cmc /cilindreea nominala)

6

Grupa A - automobile cu cilindreea de la 1400 cmc pana la 1600 cmc

R2B (de la 1400 cmc pana la 1600 cmc)

kit-car peste 1400cc pana la 1600 cmc

7

Grupa A- automobile cu cilindreea pana la 1400 cmc

kit-car pana la 1400 cmc

8

Grupa N - automobile cu cilindreea de la 1600 cmc si pana la 2000 cmc

9

Grupa N - automobile cu cilindreea de la 1400 cmc pana la 1600 cmc

R1B (de la 1400 cmc si pana la 1600 cmc)

10

Grupa N - automobile cu cilindreea pana la 1400 cmc

R1A (pana la 1400 cmc)

11

Grupa H - automobile cu cilindreea peste 2000 cmc

12

Grupa H - automobile cu cilindreea intre 1600-2000 cmc

13

Grupa H - automobile cu cilindreea intre 1400-1600 cmc

14

Grupa H - automobile cu cilindreea pana la 1400 cmc

15

Grupa I - automobile cu cilindreea peste 2000 cmc

16

Grupa I - automobile cu cilindreea intre 1600-2000 cmc

17

Grupa I - automobile cu cilindreea intre 1300-1600 cmc

18

Grupa I - automobile cu cilindreea pana la 1300 cmc

19

Grupa K - valabil doar pentru 2011.

Nota: 1. Automobilele care au iesit din omologare (omologare expirata) dar raman conforme cu un anumit stadiu certificat de fisa de omologare si care corespund din punctul de vedere al normelor de securitate actuale, pot fi asimilate si pot participa in cadrul Campionatului National de Raliuri la clasa cu care au fost asimilate, in baza unei cereri adresate Comisiei Tehnice a FRAS. Comisia Tehnica va aviza/respinge cererea, dupa consultarea Comisiei Nationale de Raliuri. Comisia Tehnica a FRAS poate acorda aceasta prelungire de omologare pe plan national pentru automobilele care au fost omologate FIA la gr. N si A, exclus derivatele acestora gen A8, WRC, Kit Car, etc. pentru care avizul Comisiei Nationale de Raliuri este obligatoriu. Odata stabilita asimilarea si/sau prelungirea omologarii pe plan national, aceasta nu mai poate fi retrasa pe parcursul sezonului competitional pentru care a fost acordata.

2. Grupa H – automobile cu omologare expirata sau fara omologare FIA. Automobilele incadrate la aceasta grupa, cu motoare supraalimentate a caror cilindree echivalenta depaseste 2000 cmc, vor fi echipate cu restrictor de 34 mm.

3. Grupa I - automobile istorice de competitie care indeplinesc urmatoarele cerinte:

a. automobilele care sunt conforme cu anexa K-FIA,  pana la perioada I (31/12/1981) cu exceptia monoposturilor sau prototipurilor.

b. sa fie conforme cu fisa de omologare FIA (din perioada de valabilitate a omologarii).

c. sa fie in acord cu Anexa J-FIA (din perioada de valabilitate a omologarii).

4. Grupa K - automobile care au omologare valabila, dar nu intrunesc conditiile impuse grupelor N/A. Automobilele incadrate la aceasta grupa, cu motoare supraalimentate a caror cilindree echivalenta depaseste 2000 cmc, vor fi echipate cu restrictor de 34 mm.

5. Automobilele cu doua roti motrice echipate cu un motor turbodiesel cu o capacitate cilindrica mai mica de 2000 cmc sunt acceptate in Grupele A si N dupa capacitatea nominala (geometrica).

6. Automobilele omologate ca si Kit Car care au capacitatea cilindrica cuprinsa intre 1400 si 1600 cmc, pot fi acceptate daca respecta Articolul  255-6.2. “Greutati” din Anexa J-FIA.

4.- piloTi, COPILOTI admiSi IN COMPETITIE. ECHIPE

4.1. Membrii echipajului care participa in Campionatul National de Raliuri-DUNLOP 2011 si Campionatul National de Rally Sprint trebuie sa fie posesori ai Licentelor de sportiv eliberate de catre Federatia Romana de Automobilism Sportiv, valabile pe anul in curs pentru raliu respectiv rally sprint.

4.2. Sunt admise in competitie echipele care prezinta licenta FRAS valabila pentru competitia respectiva.

5.- Echipamente DE SECURITATE

5.1. Pe parcursul probelor speciale, pilotii si copilotii sunt obligati sa poarte echipamentul specific de protectie (casca, combinezon si lenjerie de corp, ciorapi si ghete, cagula, manusi - pentru piloti, HANS pentru clasele 1 - 6 si 19) si sa-si cupleze centurile de siguranta. Orice abatere de la aceasta prevedere va fi raportata Comisarilor Sportivi care vor aplica o penalizare intre 100-300 de euro. Pentru abateri grave cum ar fi rularea in regim de proba speciala fara casca de protectie/Hans pentru clasele 1-6 si clasa 19 sau fara inchiderea centurilor, Comisarii Sportivi vor aplica penalizari de la 500-1000 de euro, putand decide in acelasi timp si excluderea echipajului din competitie. Un caz aparte care necesita o analiza amanuntita il constituie abaterile produse exclusiv pe timpul impingerii, repornirii, deblocarii sau repararii automobilului de competitie prin fortele proprii ale echipajului, in scopul eliberarii traseului sau al reluarii parcurgerii probei respective.

Nu este permisa parcurgerea probelor speciale cu geamurile deschise. Se considera ca geamul este deschis, daca este coborat cu mai mult de 2 cm fata de pozitia “inchis complet”. Pentru incalcarea acestei prevederi, dupa primul avertisment, echipajul va fi penalizat de Comisarii Sportivi cu amenda de 200 euro. Sanctiunea poate fi anulata/suspendata in cazul in care deschiderea geamului sau imposibilitatea inchiderii acestuia se datoreaza unor cauze tehnice sau unei avarii a caroseriei pe partea acestuia. Echipajului i se va permite remedierea defectiunii la primul parc de service, in caz contrar acesta riscand repetarea/majorarea amenzii sau chiar refuzul de continuare a competitiei. In sensul prezentului articol, spargerea unui geam al automobilului nu va fi urmata de nici o penalizare, dar datorita gradului sporit de periculozitate poate conduce la oprirea automobilului din cursa.

Este obligatorie utilizarea dispozitivelor HANS la clasele 1-6  si clasa 19 si se recomanda utilizarea dispozitivelor HANS pentru celelalte clase. Utilizarea dispozitivelor HANS este obligatorie pentru toti concurentii in competitiile internationale. Participarea sportivilor la clasele la care nu sunt obligatorii Hans-urile, in competitiile nationale se face pe baza declaratiei pe propria raspundere.

6. INSCRIERI

6.1. Inceperea inscrierilor: luni 13.06.2011 ora 08:00.

6.2. Inchiderea inscrierilor: vineri 24.06.2011 ora 20:00.

6.3. Nr. de automobile admise: 60 (daca se inscriu peste 60 de echipaje organizatorul poate decide care dintre acestea vor fi admise)

6.4. Taxa de inscriere

6.4.1.Taxa de inscriere/echipaj raliu:  

400 euro pentru echipaj cu automobil din clasele 1-6 si clasa 19 cu exceptia juniorilor (piloti sub 25 ani);

200 euro pentru echipaj cu automobil din celelalte clase.

6.4.1.Taxa de inscriere/echipaj rally sprint   - 100 euro

6.5. Taxa de inscriere/echipa:

200 euro pentru echipa compusa din doua echipaje;

250 euro pentru echipa compusa din trei echipaje;

300 euro pentru echipa compusa din patru echipaje. 

6.6. Taxa de inscriere Shakedown: 50 euro.

6.7. Plata taxelor de inscriere se achita astfel:

• taxa pentru Shakedown, daca participarea a fost precizata in cererea de inscriere transmisa organizatorului si nu s-a achitat impreuna cu taxa de inscriere, se achita la inscrierile pentru recunoasteri – ridicare Road Book (miercuri, 06.07.2011 ora 9:00 – joi, 07.07.2011 ora 13:00);

• taxa pentru inscriere echipaj si echipa se achita o data cu inscrierea in competitie (pana in 24.06.2011), in contul FRAS IBAN: RO 06 RNCB 0113 0010 4351 0001, deschis in lei la BCR, sucursala Cluj-Napoca. In documentul bancar se va specifica numarul de licenta al echipajului pentru care se face plata.  

6.8. Solicitarea inscrierii dupa data si ora prevazuta la art.6.2. se aproba, cu plata majorata cu 20% a taxei de inscriere.

6.9. La inscrierea pentru recunoasteri, organizatorul pune la dispozitia echipajului, urmatoarele:

- Regulamentul particular;

- Road Book;

- Harta traseului;

- Road Book pentru service;

- numere pentru recunoasteri;

- ecusoane pentru sportivi – 2 buc.

6.10. Taxa de inscriere se returneaza :

- 75 %, concurentilor a caror inscriere nu a fost validata;

- 50 %, echipajelor/concurentilor care din motive de forta majora, atestate/certificate de catre FRAS, sunt in imposibilitate de a lua startul.

6.11. Taxa de inscriere va fi rambursata in totalitate:

- echipajelor/echipelor in cazul in care raliul nu are loc.

7.- ASIGURARI

7.1. Prima de asigurare inclusa in taxa de inscriere trebuie sa garanteze concurentilor acoperirea eventualelor pagube civile fata de terte persoane. Participantii vor fi asigurati pe toate probele speciale de o asigurare de raspundere civila fata de terti in valoare de 100.000 lei.

7.2. asigurarea este obligatorie, nu se va suprapune, nu va inlocui si nu va aduce atingere niciunei polite de asigurari personale sau individuale detinuta de un concurent sau orice alta persoana fizica sau juridica participanta la eveniment.

7.3. vehiculele de service si automobilele utilizate in scop de recunoastere, chiar si cele care poarta placi speciale emise de organizator sau FRAS, nu sunt acoperite de polita de asigurare a raliului.

8. PUBLICITATE

8.1. La RALIUL SIBIULUI 2011 publicitatea obligatorie a organizatorului este: ”RALIUL SIBIULUI”.

8.2. Publicitatea obligatorie a FRAS:

a. - pe partea de sus a lunetei automobilelor de competitii, sigla DUNLOPde dimensiuni (10 cm x 100 cm), conform modelului pus la dispozitie de FRAS, pentru echipajele care nu au contracte de sponsorizare cu alte firme de anvelope;

b. - pe partea de sus a lunetei automobilelor de competitii, sigla www.fras.rode dimensiuni (10 cm x 100 cm), conform modelului pus la dispozitie de FRAS, pentru echipajele care prezinta contracte de sponsorizare cu alte firme de anvelope.

8.3. Publicitatea mentionata la art. 8.1 si 8.2, precum si “Placile de Raliu” sunt obligatorii si nu pot fi refuzate de concurenti. 

8.4. Organizatorul isi rezerva dreptul de a modifica prin buletin publicitatea obligatorie.

8.5. Publicitate pentru partenerii echipajelor „Raliului Sibiului”.

8.5.1. Toate echipajele inscrise la „Raliul Sibiului” vor putea organiza activitati de publicitate sportiva (cort VIP, branding zona service, sampling, hostese, sesiuni de autografe, etc.) doar in parcul de service, in spatiul pus la dispozitie de catre organizator pentru fiecare echipa sau echipaj.

8.5.2. Promovarea partenerului sub forma de publicitate comerciala (promovare produs, servicii, oferte) fara acordul scris al organizatorului (contract, factura, etc.) se interpreteaza ca si publicitate interzisa si va fi sanctionata.

8.5.3. In cazul nerespectarii prevederilor de mai sus organizatorul isi rezerva dreptul de a anula inscrierea echipajului la „Raliul Sibiului”, iar taxa de inscriere achitata de catre echipaj se considera amenda. 

9. NUMERE DE CONCURS/PLACI DE RALIU

9.1. Este obligatorie aplicarea pe automobilele de competitie a numerelor corespunzatoare licentei pilotului, in formatul unic prevazut de Regulamentul Campionatului National de Raliuri - DUNLOP - 2011.

9.2. La loc vizibil, pe aripile fata vor fi aplicate orizontal numele si prenumele membrilor echipajului, alaturi de simbolul drapelului tarii de rezidenta a fiecaruia.

9.3. Camila (placheta) raliului cu numarul de concurs va fi aplicata pe capota fata a automobilului de competitii.

10. ANVELOPE

10.1. In conformitate cu Regulamentul Campionatului National de Raliuri - DUNLOP - 2011.

11. COMBUSTIBIL AUTO

11.1. In conformitate cu Regulamentul Campionatului National de Raliuri - DUNLOP - 2011.

11.2. Combustibilul folosit trebuie sa se incadreze in prescriptiile Anexei J (Art.252  9.1 si 9.2) din C.S.I.- FIA. Este permisa utilizarea combustibilului tip E85 in conformitate cu normele CE nr. CWA 15293;2005(E).

Neincadrarea in una din cele doua specificatii se sanctioneaza cu excluderea din competitie, retragerea a jumatate din totalul punctelor obtinute in campionat pana la momentul constatarii abaterii, amenda in valoare de 2000 euro la cursul BNR al zilei respective. Comisia de Disciplina va putea dicta o suspendare de pana la 3 etape.

12. RECUNOASTERI

12.1 Recunoasterile se organizeaza in scopul familiarizarii echipajului cu traseul competitiei, in cadrul acestora fiind strict interzise antrenamentele sau testele de orice fel. Viteza de deplasare trebuie sa se incadreze in limitele stabilite de codul rutier in vigoare.

12.2. Trecerea sportivilor pe probele speciale ale raliului, indifferent de modalitatea sau de vehiculul folosit, incepand cu data publicarii prezentului regulament, joi 09.06.2011 ora 00:00 si pina la inceputul recunoasterilor, miercuri 06.07.2011 ora 09:00 este considerata incalcare a programului de recunoasteri. 

12.3. Fiecare echipaj participant se va prezenta la sediul raliului, unde va completa un formular continand datele de identificare ale autovehiculului pe care il va folosi in recunoasteri.

12.4. Este permisa inscrierea celui de al doilea autovehicul de recunoastere (de rezerva), cu obligatia ca echipajul sa anunte organizatorului aceasta schimbare.

12.5 Este strict interzisa recunoasterea traseului cu automobile de competitii.

12.6. La depunerea formularului, participantii vor primi placi de identificare pe care sunt obligati sa le afiseze la loc vizibil, pe ambele laterale ale autovehiculului de recunoasteri.

12.7. Pe automobilul de recunoastere este permisa inscriptionarea in scop publicitar.

12.8. Inscrierile pentru recunoasteri se deschid:

- miercuri 06 iulie 2011, ora 09:00.

12.9. Inscrierile pentru recunoasteri se inchid:

- joi 07 iulie 2011, ora 16:30

12.10. Recunoasterile sunt organizate dupa urmatorul program:

Miercuri 06 iulie 2011:

- PS 2(3), 4, 6(7), 8(10), 9(11) de la ora 09:00 la ora 20:00.

- PS 1 Superspeciala de la ora 18:00 la ora 20:00 - 2 treceri.

- PS 4, 5 – 1 trecere pe timp de noapte (22:00 – 23:00)

Joi 07 iulie 2011:

- PS 2(3), 4, 6(7), 8(10), 9(11) de la ora 09:00 la ora 16:30.

Sunt admise maxim 3 treceri cumulate in cele 2 zile de recunoasteri pentru PS 2(3), 4, 6(7), 8(10);

PS 9(11) – 2 treceri cumulate in cele 2 zile de recunoasteri.

Pentru sportivii care participa in rally sprint recunoasterile pe PS 6 (7) se vor efectua vineri intre orele 17:00 - 20:00. Sunt admise maxim 2 treceri.

12.11. Parcurgerea probelor speciale in sens invers sau intoarcerea pe probele speciale indiferent de distanta si de motivul invocat este strict interzisa la Raliul Sibiului.

Oricarui echipaj care incalca programul si regulile privind recunoasterile i se va interzice startul in raliu, fara rambursarea taxei de inscriere si i se va aplica o amenda de 1000 euro (jumatate din amenda va fi incasata de organizator si jumatate va intra in bugetul Comisiei Nationale de Raliuri).

12.12. Viteza de deplasare la recunoasteri pe probele speciale este conform codului rutier, pe drumurile forestiere viteza maxima este de 60 km/h.

12.13. Numarul de treceri si viteza de deplasare sunt monitorizate prin GPS.

12.14. Organizatorul competitiei nu poate fi facut raspunzator in cazul implicarii in evenimente rutiere, accidente si alte asemenea, automobilelor de competitie si/sau a celor de recunoasteri, de rezerva, participante oficial sau neoficial la raliu, in cadrul programului de recunoasteri, pe traseul competitiei si/sau in afara acestora, raspunderea revenind exclusiv si in totalitate celor din vina carora evenimentele s-au produs. Colegiul Comisarilor Sportivi poate refuza unui echipaj implicat intr-un astfel de eveniment startul in competitie, numai daca se poate proba culpa totala sau partiala a echipajului.

12.15. Pe toate masinile inscrise pentru recunoasteri se va monta dispozitiv GPS. Dispozitivul va fi montat la inscrierile pentru recunoasteri de catre personal specializat.

13. VerificAri Administrative

13.1. Verificarile administrative au loc la Sala Sporturilor Transilvania, cod postal 550370, str. Octavian Goga Nr. 1.

13.2. Verficarile administrative se vor desfasura dupa urmatorul program:

· masini cu cilindree echivalenta <  2000 cmc:

joi, 07.07.2011, 16:30 – 18:00;

· masini cu cilindree echivalenta ³ 2000 cmc:

joi, 07.07.2011, 18:00 – 19:30.

13.3. Documentele necesare la verificarile administrative :

- Formularul de inscriere;

- Dovada achitarii taxei de inscriere;

- Licentele de pilot si navigator;

- Permisele de conducere ale pilotului si navigatorului;

- Certificatul de inmatriculare al automobilului;

- Asigurarea de raspundere civila auto (RCA).

13.4. Solicitarea de amanare a validarii administrative se aproba cu plata taxei de 20 euro.

14. Verificari Tehnice initiale, SIGILARE sI MARCARE

14.1. Verificarile tehnice initiale au loc la SERVICE CITROEN, SIBIU, Com. Selimbar, Sos. Sibiului, nr. 28, SIBIU, cod postal 550370.

14.2. Verficarile tehnice initiale se vor desfasura dupa urmatorul program :

· masini cu cilindree  echivalenta  < 2000 cmc:

vineri, 08.07.2011, 08:00–09:30;

· masini cu cilindree echivalenta ³ 2000 cmc:

vineri, 08.07.2011, 09:30–11:30.

14.3. Solicitarea de amanare a verificarii tehnice se aproba cu plata unei taxe de 200 euro.

14.4. Dupa verificarea tehnica initiala automobilele de competitie admise intra, obligatoriu, in Parcul inchis.

15. TESTE CU CIRCULATIA INCHISA (SHAKEDOWN) 

15.1. Pentru RALIUL SIBIULUI este prevazut un program de teste cu circulatia inchisa (SHAKEDOWN) pentru automobilele de competitii.

Locatia: Sibiu, Cartier Gusterita (drumul spre Cruce Monument)

Lungime: 2,1 km, vezi Roadbook Shakedown.

15.2. Shakedown-ul se va desfasura joi 07.07.2011 intre orele 13:30 – 16:30 indiferent de grupa, clasa sau cilindree.

15.3. Recunoasterea traseului pentru Shakedown se face in timpul programului de recunoastere.

15.4. Avind in vedere art. 12.2, in perioda 09.06.2011-06.07.2011 se interzice orice sesiune de teste private in judetul Sibiu.

15.5. Echipamentul pentru pilot/copilot la shakedown trebuie sa fie acelasi cu cel din timpul cursei (overall, casca, ghete).

15.6. Toti invitatii care vor ocupa locul din dreapta in timpul Shakedown-ului vor trebui sa semneze o declaratie tip pe propria raspundere. Declaratia va putea fi ridicata de la secretariat sau de la startul Shakedown-ului, de la organizator.

15.7. Sportivilor le sunt interzise testele private, in afara shakedown-ului, in judetul Sibiu, iar sanctiunea pentru aceasta abatere este amenda de 1000 euro.

16. DESFASURAREA RALIULUI

16.1. Prezentarea oficiala a automobilelor de competitii si a echipajelor inscrise in raliu face parte integranta din programul raliului.

16.2. Joi 07.07.2011 de la ora 20:00 pana la ora 21:00 in Piata Mare din Municipiul Sibiu are loc prezentarea automobilelor de competitii si a echipajelor inscrise la Raliul Sibiului. Incolonarea pentru deplasare se face la Sala Transilvania ora 19:30.

16.3. Piata Mare se elibereaza de catre echipajele inscrise in competitie la ora 21.00.

16.4. Startul primului echipaj vineri 08 iulie 2011,  ora 16:01; ecartul dintre toti concurentii va fi de minim 2 minute.

16.5. Echipajele au permisiunea de a intra in PARCUL INCHIS (Sala Sporturilor Transilvania)  cu 10 minute inaintea orei lor de start.

16.6. Orice sosire cu intarziere, atribuita echipajului, la startul raliului sau al unei etape sau al unui segment de drum, va fi penalizata cu 10 secunde pentru fiecare minut sau fractiune de minut intarziere. Echipajul care acumuleaza o intarziere efectiva mai mare de 30 minute/etapa nu va mai primi permisiunea sa ia startul, respectiv sa continue raliul.

16.7. La sosirea din fiecare etapa, automobilele de competitii sunt conduse in parc de sosire cu regim de PARC INCHIS.

16.7.1. Echipajele care participa in cadrul Campionatului National de Rally Sprint vor lua startul in competitie sambata iar dupa efectuarea probelor speciale 6 – Crinti I si 7 Crinti II si Service F vor fi conduse in parcul de sosire cu regim de PARC INCHIS pana la finalul raliului.

16.8. Ordinea de start la prima zi vineri 08 iulie 2011 a Raliului Sibiului 2011, va fi urmatoarea:

  • · pilotii prioritari (FIA+FRAS), in ordinea clasamentului general (FIA) al CNR-DUNLOP 2011 dupa 4 etape;
  • · ceilalti  piloti din clasele 1-10, in ordinea clasamentului general al CNR-DUNLOP 2011 dupa 4 etape, iar de la minim locul 10 in jos cu automobilele din clasele 11-14 si 19 (grupa H si K) intercalate intre automobilele din clasele 1-10, in ordinea clasamentului grupelor H si K al CNR-DUNLOP 2011 dupa 4 etape;
  • · pilotii claselor 15 - 18 (grupei I) in ordinea claselor de la cea mai mare la cea mica.

Ordinea de start pentru ziua a II-a (sambata 09 iulie 2011) a Raliului Sibiului va fi urmatoarea:

  • pilotii din clasele 1-10, in ordinea clasamentului general al etapei dupa prima zi;  de la minim locul 10 in jos cu automobilele din clasele 11 - 14 si 19 intercalate intre automobilele din clasele 1-10, in ordinea clasamentului claselor 11-14 si 19 al zilei I;
  • · pilotii claselor 15-18 in ordinea clasamentului primei zile a Raliului Sibiului

. pilotii care participa la rally sprint in ordinea claselor de la cea mai mare la cea mica.

16.8.1. Toate echipajele vor lua startul la interval de 2 minute.

16.8.2. In cazuri justificate, Colegiul Comisarilor Sportivi pot modifica ordinea de start in cadrul fiecarei categorii de piloti. 

16.9. Regulament pentru SUPERSPECIALA PS 1:

- amplasare: pista de autocross, langa baza de antrenament a pompierilor, Cartier Strand

- start – 2 echipaje in paralel

- lungime - 2,50 km ;

- numar ture  1 – completa (cand echipajul ajunge in pozitia din care a luat startul);

- suprafata de rulare: macadam.

Concurentii vor ponta carnetele de control in CO1 si vor lua startul in PS 1 la indicatia Directorului Sportiv sau a oficialului din post, dupa caz, (dupa ce concurentul anterior a incheiat evolutia pe PS 1)

PS 1 se va considera parcursa daca a fost respectat traseul indicat in schita din anexa Superspeciala.

16.10. Penalizari la Super Speciala

16.10.1 Nerespectarea traseului (echipajul nu respecta schita traseului sau efectueaza ture si/sau ”cercuri” in minus) se sanctioneaza prin atribuirea timpului cel mai slab din clasa sa plus 10 secunde penalizare.

16.10.2 Daca pe parcursul superspecialei un echipaj este in imposibilitatea de a termina proba din diferite motive (tehnice, avarii) acesta va fi tractat in afara traseului.

16.11. Ora oficiala pe parcursul raliului este ora Romaniei.

16.12. Carnetele de control se schimba la sfarsitul fiecarei sectiuni.

17. Parc SERVICE

17.1. Parc de service:

- vineri 08 iulie 2011 si sambata 09 iulie 2011 in Sibiu, Sala Transilvania;

17.2. Amplasarea echipelor/echipajelor/concurentilor in parcul de service se face in ordinea numerelor de licenta si a echipei de service.

17.3. Echipele/echipajele au permisiunea de a intra in parcul de service situat in:

- Sibiu, Sala Transilvania, joi 07 iulie 2011, ora 12:00, pana duminica 10 iulie 2011, ora 12:00;

17.4. Fiecarui echipaj i se va aloca o suprafata de minim 40 mp.

17.5. Viteza automobilelor in cadrul parcurilor destinate service-ului nu poate depasi 30 km/h; nesupunerea la aceasta limita de viteza va avea drept rezultat o penalizare aplicata de catre Comisarii Sportivi de pana la 400 euro.

17.6. Este permisa iesirea in avans din parcul de service “D” si “H” (nu este obligatorie stationarea timp de 45 de minute in parcul de service “D” si de 10 de minute in parcul de service “H”).

17.7. Facilitati Parc service

- toalete ecologice

- colectarea gunoiului si a uleiului uzat

- curent (la cerere 220 V), apa (la cerere)

- personal medical

- terase + restaurante in imediata vecinatate

- Info Rally

- spalatorie auto in afara parcului 

18. PARC INCHIS.

18.1. Parcul inchis este situat in SIBIU, Sala Sporturilor Transilvania, cod postal 550370, str. Octavian Goga Nr. 1.

18.2. Se vor respecta prevederile din Regulamentul Campionatului National de Raliuri - DUNLOP - 2011, referitoare la PARCUL INCHIS. 

19. VerificArI tehnicE SUPLIMENTARE SI finalE

19.1. Orice automobil poate fi subiectul unei verificari suplimentare efectuate de Comisarii Tehnici, fie in timpul raliului, fie, in special, dupa terminarea acesteia.

19.2. La cererea Colegiului Comisarilor Sportivi, un automobil poate fi retinut dupa sosirea finala si supus unei verificari tehnice finale complete si amanuntite.

19.3. Verificarea tehnica finala va avea loc la SERVICE CITROEN, SIBIU, Com. Selimbar, Sos. Sibiului, nr. 28, SIBIU, cod postal 550370.

20. CLASAMENTE

20.1. Clasamentele raliului se intocmesc respectand prevederile

Regulamentului Campionatului National de Raliuri - DUNLOP - 2011.

20.2. Se intocmesc urmatoarele clasamente:

- clasament general raliu (clasele 1-10),

- clasament general rally sprint

- clasament pe clase raliu,

- clasament pe clase rally sprint,

- clasament pe echipe raliu,

- clasament pentru „JUNIORI” raliu,

- clasamente cupe monomarca raliu,

- clasament automobile doua roti motrice raliu,

- clasamente debutanti rally sprint,

- clasament automobile echipate cu motor diesel raliu,

21. PROTEST/CONTESTATIE/Apel

21.1 Protest

21.1.1. Toate protestele si apelurile trebuie sa fie depuse in conformitate cu prevederile regulamentului.

Pot depune proteste si echipajele care au luat startul si au abandonat pe parcursul raliului.

Orice protest este depus, in scris, la Directorul Sportiv, insotit de taxa corespunzatoare acestuia, prevazuta in regulamentele federatiei.

Cele fara taxa achitata si cele verbale nu se iau in considerare.

Dreptul de a protesta il are numai echipajul inscris in competitie sau reprezentantul acestuia inregistrat in acest scop la FRAS, pe cererea de licenta.

21.1.2. Taxele de proteste sunt urmatoarele:

- pentru protest pe linie sportiva     - 200 euro;

- pentru protest tehnic                 - 1000 euro.

21.1.3. Protestele impotriva rezultatelor sau clasamentelor vor fi depuse in maximum 30 minute de la afisarea rezultatelor la panoul oficial de afisaj.

21.2. Contestatie / Apel

21.2.1. Impotriva deciziilor luate de conducerea cursei, cel care se considera nedreptatit poate depune o contestatie la FRAS. Intentia de depunere a contestatiei trebuie adusa la cunostinta Colegiului Comisarilor Sportivi in scris, in maxim o ora de la data difuzarii/publicarii deciziei contestate. Lipsa acestei notificari sau depunerea acesteia in afara timpului regulamentar – atrage decaderea din dreptul la contestatie sau la apel.

21.2.2 Contestatia trebuie depusa la Secretariatul FRAS in maxim 48 de ore de la data primirii notificarii Colegiului Comisarilor Sportivi. Este admisa transmiterea acesteia in termenul precizat si prin fax, mail, etc., insotit de copia ordinului de plata prin care se probeaza achitarea taxei aferente, calculata conform reglementarilor in vigoare.

21.3. Taxele de proteste/contestatii/apeluri sunt:

- 200 euro, pentru protestele inaintate conducerii cursei (Directorului Sportiv);

- 400 euro, pentru proteste la Comisia de Competitii si Comisia de Disciplina;

- 500 euro, pentru apeluri la Comisia de Apel.

22. Festivitatea de Premiere

22.1 Participarea la festivitatea de premiere este o chestiune de onoare pentru fiecare pilot participant la competitie.

22.2 Festivitatea de premiere va avea loc la Sala Transilvania, sambata 09 iulie 2011 orele 21:30.

22.3 Se acorda cupe pentru echipajele clasate pe  locurile I, II, III, in clasamentele campionatului si ale cupelor de monomarca, in conformitate cu art. 20.2 din prezentul regulament.

23. INSEMNE  OFICIALE  APLICATE  PE  AUTOMOBILELE IMPLICATE  IN  COMPETITIE

- numai aceste insemne dau posibilitatea de acces pe PS si in alte locatii conform  planului orar.

- toate aceste insemne oficiale vor fi puse la dispozitie de catre organizator si in unele cazuri aplicate pe automobilele acestora.

 

Anexa I

Camila Raliului - AICI

 

Anexa II

Harta Generala - AICI

 

Anexa III

Harta SuperSpecialei - AICI

 

Anexa IV

Harta Shakedown - AICI

 
Comunicat de presa
Written by RallyZone   

VSS Racing Club

Comunicat de presa

 

Ref: Campionatul Regional de Rally Sprint 2011 – Etapa 2, Tomesti, jud. Timis  -30 Aprilie 2011

„Sambata 30 aprilie 2011 in localitatea Tomesti (www.tomesti.ro) se va desfasura a doua etapa din cadrul Campionatului Regional de Rally Sprint 2011. Intrecerea va incepe de la ora 8 odata cu prezentarea concurentilor si verificarile tehnice, urmate la ora 8.30 de sedinta tehnica. Incepand cu ora 9 se desfasoara recunoasterile de traseu, iar la ora 10 se va da startul primei masini în concurs.

Echipajele prezente la start vor fi dotate cu toate echipamentele de siguranta (rollbar, casca, combinezon) si vor fi compuse din pilot si copilot. Concursul va consta din parcurgerea de 2 ori a traseului în ambele sensuri cu regrupare in zona de finish. Astfel, dupa parcurgerea PS1 (Tomesti-Luncani) se va efectua regruparea in zona de sosire, urmand ca dupa sosirea ultimului concurent sa se desfasoare PS2 în sens invers. PS3 si PS4 se vor desfasura dupa acelasi format, fiind urmate des afisarea rezultatelor si premierea concurentilor la Primaria Tomesti.

 

Multumim pentru sprijin Consiliului Judetean Timis, Primaria Tomesti, Politia Rutiera Timis, Politia Rutiera Lugoj, Politia Faget, Politia Tomesti, Inspectoratul Judetean de Jandarmi Timis, ISU Timis, Log Tuning, Infolieri Auto, SM Recosemtract, A-CAR, Omniasig si Silviu Valentin Vasiliu.

 

Balogh Arthur,

VSS Racing Club

 
Start citroen in 2011
Written by RallyZone   
Cele 5 echipaje inscrise la prima etapa din Citroën Racing Trophy Romania 2011 se vor lupta
pentru premii in valoare de 6.800 Euro. In afara celor doua echipaje romanesti, atrase de premiile
puse in joc, la prima etapa vor lua startul doua echipaje din Bulgaria si unul din Ungaria.
Ekaterina Stratieva, Alina Bunica, Tihomir Stratiev, Norbert Bereczki si Vlad Cosma sunt cei cinci piloti
care se vor lupta pentru cele mai mari premii puse in joc la Raliul Brasovului, prima etapa inclusa in
Citroën Racing Trophy Romania. „Sunt trei echipaje straine care vin in Romania pentru premiile din
Citroën Racing Trophy, ceea ce dovedeste ca acest proiect este un succes la nivel international. Sunt sigur
ca vom asista la o lupta extrem de interesanta pe probele speciale si sper ca numarul participantilor cu
masini Citroën C2R2-Max sau Citroën DS3-R3 sa creasca la urmatoarele curse”, a spus Didier Gerard,
directorul Citroën Romania.
Alaturi de Vlad Cosma, cel mai bun pilot din Citroën Racing Trophy Romania in 2010, vor fi patru
debutanti, printre care si Alina Bunica si Ekaterina Stratieva, trofeul din Romania fiind astfel, in premiera
pentru Europa, singurul in care vor lua startul doua femei. „Acum cateva luni existau anumite dubii in
privinta sezonului de raliuri pentru mine. Chiar daca problemele financiare nu s-au rezolvat complet, sunt
fericita din doua motive: ca o sa iau startul nu numai in cadrul primei etape de raliu din acest an, dar si in
cadrul Citroën Racing Trophy Romania. Schimbarea masinii de concurs este cel mai important factor in
momentul de fata si pot spune ca am ceva emotii referitor la cat de repede ma voi acomoda cu noul
C2R2-Max. Deoarece decizia mea de a ma inscrie in Citroën Racing Trophy a fost luata pe ultima suta de
metri voi parcurge primii kilometri cu masina abia la shakedown. Va fi un raliu important pentru mine, in
care voi incerca sa pilotez cat mai bine si in care cel mai important punct va fi acomodarea cu noua
masina”, a spus Alina Bunica.
Si pentru Ekaterina Stratieva este primul sezon in Citroën Racing Trophy, singura diferenta fiind ca ea a
mai concurat pana acum cu modelul C2R2-Max in campionatul din Bulgaria, dar si la diferite alte raliuri
din Europa. „Sunt foarte fericita ca, in sfarsit, voi concura in Citroën Racing Trophy. Ma gandesc la acest
lucru de acum doi ani, iar acum chiar se intampla. Totul s-a intamplat foarte repede si inca nu sunt intr-o
forma perfecta. Sunt sigura ca va fi o provocare interesanta pentru noi si ca va fi placut sa concuram in
Romania”, a spus Ekaterina Stratieva.
Tot din Bulgaria vine si Tihomir Stratiev, campion la grupa A si ocupantul pozitiei a patra in clasamentul
general. „Performanta obtinuta anul trecut este tot ce pot obtine, cu aceasta masina, in Bulgaria. De
aceea am decis sa accept provocarea de a concura in Romania, iar Citroën Racing Trophy este cea mai
buna oportunitate. Nu mi-am fixat niciun obiectiv pentru prima etapa, dar sper sa ma clasez cat mai bine
printre pilotii care concureaza cu modelul C2R2-Max”, a spus Stratiev, inaintea etapei de la Brasov.
Bereczki Norbert, campion absolut in campionatul Rallye 2 din Ungaria, este si el nerabdator sa
concureze pe specialele din Romania. „Ne-am pregatit intens pentru acest sezon pentru ca in Romania
concurenta este foarte puternica. Am vazut acest lucru deja, anul trecut, in Raliul Aradului. Speram ca
primul sezon cu noua noastra masina sa fie unul de succes”, a spus pilotul maghiar.
Vlad Cosma, cel mai bun pilot din Citroën Racing Trophy Romania in 2010, este pregatit sa faca fata
concurentei din tarile vecine. „Dupa aproape cinci luni de pauza suntem nerabdatori sa luam startul la
Brasov. Raliul revine la probele clasice: Paraul Rece, Rasnov, Poiana, care sunt convins ca vor fi mult mai
spectaculoase decat cele de anul trecut, si desigur, sa nu uitam, de Babarunca. In urma sesiunii de teste
am reusit sa setam masina asa cum ne-am dorit si sunt convins ca cu noile upgrade-uri by Transilvania
Motrosport vom putea fi foarte rapizi. Daca 2010 a fost un sezon de acomodare, in 2011 pornim in forta
si ne dorim sa ne luptam pentru victorie in fiecare etapa, mai ales ca ne asteapta provocari noi, o data cu
venirea celor trei echipaje din Bulgaria si Ungaria”, a spus pilotul Napoca Rally Academy.
Prima etapa inclusa in calendarul Citroën Racing Trophy Romania 2011 se va desfasura vineri, 8 aprilie, si
sambata 9 aprilie, pe probele speciale din judetul Brasov. Lungimea totala a raliului este de 248,3
kilometri, dintre care 103,4 kilometri impartiti in 7 probe speciale.
In cadrul fiecarui etape, pilotii inscrisi in Citroën Racing Trophy Romania vor primii premiile in functie de
clasamentul general FIA, in calcul luandu-se doar masinile care corespund omologarii FIA pentru grupele
R1, R2, R3 si R3T. Pentru victorie se vor acorda 2.500 Euro si 10 puncte. Locul secund va fi
recompensat cu 1.500 Euro si 8 puncte, locul 3 cu 1.000 Euro si 6 puncte, locul 4 cu 800 Euro si 4
puncte, iar pentru locul 5 se vor acorda 500 Euro si 2 puncte. In functie de clasamentul final, intocmit pe
baza punctelor castigate la fiecare raliu, primii trei clasati vor primii premii suplimentare in valoare totala
de 6.000 Euro. In plus, pilotul care castiga cele mai multe probe speciale la fiecare raliu va primii un
premiu de 500 Euro, oferit de Colina Motors, partenerul tehnic al Citroën Racing Trophy Romania si in
2011.
ETAPELE INCLUSE IN CITROËN RACING TROPHY ROMANIA 2011
1. Raliul Brasovului (8-9 aprilie)
2. Raliul Muresului (6-7 mai)
3. Raliul Clujului (28-29 mai)
4. Raliul Argesului (17-18 iunie)
5. Raliul Sibiului (8-9 iulie)
6. Raliul Aradului (5-6 august)

cosma1Cele 5 echipaje inscrise la prima etapa din Citroën Racing Trophy Romania 2011 se vor lupta pentru premii in valoare de 6.800 Euro. In afara celor doua echipaje romanesti, atrase de premiile puse in joc, la prima etapa vor lua startul doua echipaje din Bulgaria si unul din Ungaria.Ekaterina Stratieva, Alina Bunica, Tihomir Stratiev, Norbert Bereczki si Vlad Cosma sunt cei cinci piloti care se vor lupta pentru cele mai mari premii puse in joc la Raliul Brasovului, prima etapa inclusa in Citroën Racing Trophy Romania.

Sunt trei echipaje straine care vin in Romania pentru premiile din Citroën Racing Trophy, ceea ce dovedeste ca acest proiect este un succes la nivel international. Sunt sigur ca vom asista la o lupta extrem de interesanta pe probele speciale si sper ca numarul participantilor cu masini Citroën C2R2-Max sau Citroën DS3-R3 sa creasca la urmatoarele curse”, a spus Didier Gerard,directorul Citroën Romania.

Alaturi de Vlad Cosma, cel mai bun pilot din Citroën Racing Trophy Romania in 2010, vor fi patru debutanti, printre care si Alina Bunica si Ekaterina Stratieva, trofeul din Romania fiind astfel, in premiera pentru Europa, singurul in care vor lua startul doua femei.

Acum cateva luni existau anumite dubii in privinta sezonului de raliuri pentru mine. Chiar daca problemele financiare nu s-au rezolvat complet, sunt fericita din doua motive: ca o sa iau startul nu numai in cadrul primei etape de raliu din acest an, dar si incadrul Citroën Racing Trophy Romania. Schimbarea masinii de concurs este cel mai important factor in momentul de fata si pot spune ca am ceva emotii referitor la cat de repede ma voi acomoda cu noul C2R2-Max. Deoarece decizia mea de a ma inscrie in Citroën Racing Trophy a fost luata pe ultima suta de metri voi parcurge primii kilometri cu masina abia la shakedown. Va fi un raliu important pentru mine, in care voi incerca sa pilotez cat mai bine si in care cel mai important punct va fi acomodarea cu noua masina”, a spus Alina Bunica.

Si pentru Ekaterina Stratieva este primul sezon in Citroën Racing Trophy, singura diferenta fiind ca ea a mai concurat pana acum cu modelul C2R2-Max in campionatul din Bulgaria, dar si la diferite alte raliuri din Europa.

Sunt foarte fericita ca, in sfarsit, voi concura in Citroën Racing Trophy. Ma gandesc la acest lucru de acum doi ani, iar acum chiar se intampla. Totul s-a intamplat foarte repede si inca nu sunt intr-o forma perfecta. Sunt sigura ca va fi o provocare interesanta pentru noi si ca va fi placut sa concuram in Romania”, a spus Ekaterina Stratieva.

Tot din Bulgaria vine si Tihomir Stratiev, campion la grupa A si ocupantul pozitiei a patra in clasamentul general.

Performanta obtinuta anul trecut este tot ce pot obtine, cu aceasta masina, in Bulgaria. De aceea am decis sa accept provocarea de a concura in Romania, iar Citroën Racing Trophy este cea mai buna oportunitate. Nu mi-am fixat niciun obiectiv pentru prima etapa, dar sper sa ma clasez cat mai bine printre pilotii care concureaza cu modelul C2R2-Max”, a spus Stratiev, inaintea etapei de la Brasov.

Bereczki Norbert, campion absolut in campionatul Rallye 2 din Ungaria, este si el nerabdator sa concureze pe specialele din Romania. „Ne-am pregatit intens pentru acest sezon pentru ca in Romania concurenta este foarte puternica. Am vazut acest lucru deja, anul trecut, in Raliul Aradului. Speram ca primul sezon cu noua noastra masina sa fie unul de succes”, a spus pilotul maghiar.

Vlad Cosma, cel mai bun pilot din Citroën Racing Trophy Romania in 2010, este pregatit sa faca fata concurentei din tarile vecine.

Dupa aproape cinci luni de pauza suntem nerabdatori sa luam startul la Brasov. Raliul revine la probele clasice: Paraul Rece, Rasnov, Poiana, care sunt convins ca vor fi mult mai spectaculoase decat cele de anul trecut, si desigur, sa nu uitam, de Babarunca. In urma sesiunii de teste am reusit sa setam masina asa cum ne-am dorit si sunt convins ca cu noile upgrade-uri by Transilvania Motrosport vom putea fi foarte rapizi. Daca 2010 a fost un sezon de acomodare, in 2011 pornim in forta si ne dorim sa ne luptam pentru victorie in fiecare etapa, mai ales ca ne asteapta provocari noi, o data cu venirea celor trei echipaje din Bulgaria si Ungaria”, a spus pilotul Napoca Rally Academy.

Prima etapa inclusa in calendarul Citroën Racing Trophy Romania 2011 se va desfasura vineri, 8 aprilie, si sambata 9 aprilie, pe probele speciale din judetul Brasov. Lungimea totala a raliului este de 248,3 kilometri, dintre care 103,4 kilometri impartiti in 7 probe speciale.In cadrul fiecarui etape, pilotii inscrisi in Citroën Racing Trophy Romania vor primii premiile in functie declasamentul general FIA, in calcul luandu-se doar masinile care corespund omologarii FIA pentru grupele R1, R2, R3 si R3T. Pentru victorie se vor acorda 2.500 Euro si 10 puncte. Locul secund va fi recompensat cu 1.500 Euro si 8 puncte, locul 3 cu 1.000 Euro si 6 puncte, locul 4 cu 800 Euro si 4 puncte, iar pentru locul 5 se vor acorda 500 Euro si 2 puncte. In functie de clasamentul final, intocmit pe baza punctelor castigate la fiecare raliu, primii trei clasati vor primii premii suplimentare in valoare totalade 6.000 Euro. In plus, pilotul care castiga cele mai multe probe speciale la fiecare raliu va primii unpremiu de 500 Euro, oferit de Colina Motors, partenerul tehnic al Citroën Racing Trophy Romania si in 2011.

ETAPELE INCLUSE IN CITROËN RACING TROPHY ROMANIA 2011

1.Raliul Brasovului (8-9 aprilie)

2. Raliul Muresului (6-7 mai)

3. Raliul Clujului (28-29 mai)

4. Raliul Argesului (17-18 iunie)

5. Raliul Sibiului (8-9 iulie)

6. Raliul Aradului (5-6 august)

 
Citroen Racing Trophy
Written by RallyZone   

Colina Motors, în calitate de distribuitor oficial Citroën Racing pentru România, continua implicarea, ca si partener tehnic, în proiectul Citroën Racing Trophy România.

Începuta odata cu Raliul tara Bârsei 2009, competitia Citroën Racing Trophy România premiaza concurentii cu masini Citroën C2R2-Max sau Citroën DS3-R3 din Campionatul National de Raliuri, echipajele înscrise pâna acum în acest an fiind în numar de cinci.

Colina Motors continua implicarea ca si partener tehnic în proiectul Citroën Racing Trophy România, asigurând suportul si verificarile tehnice pentru participanti, precum si furnizarea de piese si componente specifice. În calitate de unic distribuitor Pirelli în România - anvelopele oficiale ale competitiei la nivel mondial - Colina Motors va furniza participantilor anvelopele pentru toate etapele si suprafetele de rulare. De asemenea, Colina Motors ofera un premiu de 500 Euro pilotului care câstiga cele mai multe probe speciale la fiecare raliu.

Este un parteneriat care ne onoreaza si suntem pregatiti sa sustinem acest proiect, care s-a bucurat  de un mare succes în toate tarile în care s-a organizat. Multumim Citroën România pentru excelenta colaborare din sezonul competitional trecut  si uram succes tuturor echipajelor înscrise în competitia de anul acesta. – Alexandru Pitigoi, Director General Colina Motors.

Alina-Carmina Bunica va participa la prima etapa a competitiei cu un Citroën C2R2-Max al echipei Colina Motors. Vicecampioana nationala de karting în 2004, Alina-Carmina Bunica debuteaza în Campionatul National de Raliuri în 2007, iar experienta si rezultatele acumulate o califica drept o competitoare serioasa pentru un loc pe podiumul Citroën Racing Trophy România.

Premiul oferit de Citroën România pentru o victorie în Citroën Racing Trophy este de 2.500 Euro si 10 puncte, locul secund primeste 1.500 Euro si 8 puncte, locul al treilea 1.000 Euro si 6 puncte, locul al patrulea 800 Euro si 4 puncte, iar locul al cincilea 500 Euro si 2 puncte. Pentru primii trei clasaai în final, dupa cumularea punctelor câstigate la fiecare etapa, premiile suplimentare sunt în valoare totala de 6.000 Euro. Pentru pilotii care concureaza cu modele Citroën DS3 R3 si C2-R2 MAX, va fi recompensata pozitia în clasamentul automobilelor omologate de FIA la grupa R (clasele R1, R2, R2, R3 T). În cazul în care nu se întocmeste un clasament oficial care sa cuprinda toate masinile omologate de FIA la grupa R, se va lua în considerare clasamentul oficial FIA al fiecarei etape, fiind luate în calcul doar masinile care corespund acestei omologari.

Trofeul cuprinde sase din cele noua etape ale campionatului, patru desfasurate pe asfalt si doua pe macadam, astfel: Brasov (8-9 aprilie), Târgu Mures (6-7 mai), Cluj (28-29 mai), Arges (17-18 iunie), Sibiu (8-9 iulie) si Arad (5-6 august).

La nivel mondial, cele 10 tari care iau parte la Citroën Racing Trophy anul acesta sunt Belgia, Republica Ceha, Franta, Irlanda, Italia, Polonia, Portugalia, România, Elvetia si Marea Britanie.

 
<< Start < Prev 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Next > End >>

Page 5 of 32